Toon posts:

Wininstall LE 2003 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik wil hier dus msi packages distribueren via policy's, heb ook verscheidene forums gezien dat Wininstall LE 2003 een goed en gratis pakketje is daarvoor. Nou ik ben nu al 2 dagen aan het kloten, maar volgens mij doe ik echt iets niet goed of zo.
Alles gaat volgens mij zoals het moet, gebruik van unc paden, gesharede directory, maar er gaat gewoon iets niet goed.
Ik run de discover, daarna vraagt ie netjes om het installatiebestand, installeren en daarna gaat ie de after snapshot doen. Gaat allemaal goed, krijg een msi bestand die ik geassigned wil installeren. Maar bij het installeren als ik inlog onder de gebruikersnaam klopt het gewoon niet meer. icoontjes zijn niet goed, onder startmenu klopt het niet.

Dingen die in mijn ogen vreemd zijn:

- als ik een msi package maak, krijg ik niet 1 msi file, maar allemaal mapjes e.d. erbij. ik ben niet bekend met msi packages maken, dus weet niet of dit normaal is.
- Na de after snapshot komt ie altijd met een warning melding dat de unc paden niet op elk werkstation werkbaar is, terwijl ik toch echt alleen maar unc paden gebruik.

Ik heb me rotgezocht naar een goede handleiding, of een stap voor stap guide. Maar kom er niet uit helaas. Ik doe gewoon wat verkeerds, dat weet ik zeker.

Alvast bedankt

Dave

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Braaikamer - Smoke&BBQ

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:23
De warning over de unc paden mag je voorlopig negeren. In wininstall heb je ook de optie om een msi file voor een gebruiker of een computer klaar te zetten, welke heb je hier gekozen? Heb je er ook op gelet dat de snelkoppelingen onder "All Users" worden geplaats? Verder moet je inderdaad 1 msi file krijgen, deze staat bij in de mapjes met bestanden.

Ik verplaats je topic even naar "Software Algemeen" aangezien dit niet zoveel met wos te maken heeft.