Toon posts:

[Sitecom Wl-112] Verbinding Reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wifi verbinding valt steeds om de 3 minuten weg ofzo. Mijn situatie waarin ik het gebruik is School.

Ik heb de sitecom adapter alleen met de drivers geinstalleerd niet met de tool. Dit i.v.m met ik anders niet het Secure W2 script kan laden wat nodig hier is voor het netwerk.

Ik kan sucessvol verbinden, en na ongeveer 2/3 minuten valt de verbinding weg, en maakt hij weer opnieuw verbinding.

Ik heb bij eigenschappen van de adapter alle opties al gehad :(

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 15:20
probeer de verbindings snelheid eens omlaag te zetten

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:56:
probeer de verbindings snelheid eens omlaag te zetten
Je bedoelt, dat hij i.p.v automatisch een vaste waarde van 11 Mbit ofzo moet instellen?

*edit* ik heb gekeken bij config maar ik kan het niet instellen. Alleen met die speciale software. Maar die kan ik weer niet gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter gekomen, dat als ik alleen MSN heb draaien en internet er zich geen problemen voordoen. Alleen wanneer ik ga downloaden (+- 75 KB/s) dan vliegt de verbinding eruit.

Wat heb ik gecontroleerd:

- Andere netwerkkaart in mijn laptop Werkt goed
- Mijn eigen netwerkaart met of zonder software geinstalleerd Werkt niet
- De netwerkaart op een vaste snelheid gezet. Werkt niet

Ik verbind mijn netwerkkaart via het Secure W2 programma. Dat is hier op school een vereiste om te kunnen verbinden met het netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels het probleem en oplossing gevonden. Misschien is het voor de oplossingen hier ook wel makkelijk om het te posten dacht ik zo?

Ik had mijn Sitecom vervangen voor een E-tech (ook low budget). Ook met deze kaart had ik dezelfde problemen. Hier kwam ik achter dat beide een zelfde chipset hadden. De RT2500. Deze is gemaakt door Ralink.

Nou is net in december een driver update gekomen. Nu moet je dus niet de drivers van je producent pakken, maar de nieuwe (beta) drivers van RaLink.

Kaarten die ik weet dat ze een RT2500 chip hebben
  • E-Tech PCMCIA
  • Sitecom WL-112
Drivers die je moet hebben zijn: V2.2.8.5Beta.zip
Deze hebben bij mij de problemen opgelost.