Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[muismod]zelf draadloos maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 18:34
Is het mogelijk om een optische muis te veranderen in een wireless optische muis? Waar moet je dan rekening mee houden? Is het te doen?

Allereerst: stroom, er moet ruimte vrijgemaakt worden voor twee AA's om je optische led stroom te geven en om de IR-sensor stroom te geven.
Er moet een IR-sensor ingeplaatst worden, maar kan dat zomaar iedere IR-sensor zijn? Of pakt de aanstuur dinges hem dan niet?
Zijn er nog andere dingen?

Verwijderd

Ja enkel 1 ding.. Veel succes... En zoek een goede howto op internet ofzo want of dit mogelijk is? ik zou het niet weten :S

Verwijderd

Heb je gedact aan baterijen (energievoorzening), waar ga je die plaatsen. Heb je nagedacht over hoe jij de signalen gaat coderen naar ej IR verzender, decoderen bij je IR ontvanger. Nagedacht over de kosten en fysieke grote van je project.

Denkt zelf dat een echte wireless/optisch muisje goedkoper, handzamer en stabieler is.

• Paultje3181
  • Laatst online: 22-11 18:34
Probleem is dus: het muisje dat ik wil gebruiken (Microsoft S+arck) is alleen in niet wireless te verkrijgen. en ik heb nog een draadloos muisje liggen. dus als ik niet IR-reciever gebruik en het IR-sensortje zou ik als het goed is al een werkend iets hebben lijkt mij. Enige wat dan nog nodig is, is stroom... En dat valt ook uit de oude wireless te halen lijkt mij. Het wordt dan eigenlijk gewoon een sloop het kastje eraf en weer erop-iets...

Maar ik wil dus weten of het inderdaad zo makkelijk is...

Verwijderd

dan zou ik dus eerder de behuizing overzetten, dus de hele electronica en zooi in die wireless laten zitten en de behuizing van die fijne eroverheen prutsen

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Ok misschien heb je hier niet veel aan, maar waarom zou je dit willen doen? Ik denk dat je goedkoper uitbent als je gewoon een nieuwe draadloze muis koopt. En het word iig een stuk beter.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik dacht dat we hier bij tweakers waren...
Gewoon proberen, merk je het vanzelf wel ;)

Verwijderd

Zou je dan wel voor IR gaan? je hebt dan tem maken met line-of-sight. je kan beter voor radiogolven gaan.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05
ik denk niet dat dit haalbaar is.

het is goedkoper om naar Brammetje Dump te gaan en daar een sweex draadloos muisje te halen en deze module overplanten in je muis, of gewoon een lekkere draadlose muis kopen. (sweex ligt best lekker in de hand hoor)

koop er meteen 1 met een oplaadstation... of neem een abbo op duracell

[ Voor 5% gewijzigd door Opperhoof op 19-11-2004 11:09 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Paultje3181 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:43:
Is het mogelijk om een optische muis te veranderen in een wireless optische muis? Waar moet je dan rekening mee houden? Is het te doen?

Allereerst: stroom, er moet ruimte vrijgemaakt worden voor twee AA's om je optische led stroom te geven en om de IR-sensor stroom te geven.
Er moet een IR-sensor ingeplaatst worden, maar kan dat zomaar iedere IR-sensor zijn? Of pakt de aanstuur dinges hem dan niet?
Zijn er nog andere dingen?
Zo duur is een draadloze muis ook weer niet :?. Beetje moeilijk doen je schiet er niets mee op en heb veel gezeur.

Verwijderd

Zoals hij al zie, hij wil de S+arck van microsoft gebruiken, een verdraaid mooi muisje al zeg ik het zelf.

• TheBorg
  • Laatst online: 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Als het nou een muis met een normale serieele aansluiting was dan was het nog wel te doen. USB is een stuk complexer. Je kunt de kabel niet zomaar doorknippen. In princiepe komt in de ontvanger de gehele USB logica. Maak je alleen een IR ontvanger aan de USB poort dan weet Windows namelijk niet dat ie met een muis te maken heeft...
En nou denk ik dat de gehele logica van de muis in één chip zit, en die kun je niet doorknippen...

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:02
Volgens mij heeft usb maar 4 draaden. 1 voor de 5volt, 1 voor gnd. de andere 2 zijn de signaal draaden. Volgens mij is er 1 de "zendende" draad en de andere de "ontvangende". Je kunt proberen om een full duplex ir verbinding te maken door de draaden direct aan de ir sensor te hangen. In je muis hetzelfde doen. Alleen berijk, het beste gaat het werken op een wit buro. Anders moer je goed richten, anders is windows je muis kwijt....

suc6 er mee

Verwijderd

dat gaat echt niet werken, je hebt voor usb echt een microcontroller nodig. De functie van de 2 datadraden (D+ en D-) hangt ook nog eens af van of je een low of highspeed apparaat hebt

Verwijderd

Alles kan, dit dus ook. Ik zou er alleen niet aan beginnen, en al helemaal niet met IR. IR zuigt echt ENORM voor je muis.

Verwijderd

en als het zou mislukken...die muis is best duur om ff voor een 2e keer te kopen !
ben je al 100 euro kwijt ofzo ?

Verwijderd

- Ik zou niet voor IR gaan, maar wel voor RF
- Voor RF zijn er standaard kleine zenders en ontvangers te koop die je gewoon moet invijzen in uw muis en aan de andere kant aan uw muisdraad. Langs de PC-kant kan je dat kaartje voeden vanuit de stroom van uw muis, vanuit de muis zal het met batterij moeten. Zorg dat uw RF-elementje exact de signalen doorstuurt die uw muis zelf op zijn draden zet. Je zal ook moeten opletten om 1 te kopen die zo weinig mogelijk energie verbruikt. (dus zend maximaal een meter of 3). En koop een zender die in een vrije amateur-range valt, zodat je geen vergunning nodig hebt om te moeten zenden (in België zijn er zo enkele ranges).
- Zeker oplaadbare batterije gebruiken
- Houdt er rekening mee dat uw optische muis stroom gaat zuipen, want zolang er een draad aanhangt wil dat zeggen dat deze niet ontworpen is met het oog op zuinig zijn. Waarschijnlijk gaan uw batterijen dan ook in een mum van tijd leeglopen. De draadloze muizen die verkocht worden in de handel zijn speciaal aangepast voor zo laag mogelijk stroomverbruik

Besluit : Je kan proberen, maar het zal beter werken en goedkoper zijn als je gewoon een draadloze optische muis koopt (ca. 30 euro of zo)

Verwijderd

muis is maar 15 euro hoor

Verwijderd

Edit*in america dus!

Verwijderd

Euh.... 14,99 Dollar..... :+

Verwijderd

Ik denk dat ik dit voor de grap is een keer ga proberen, ik heb hier een logitech muis met draad en een draadloze logitech, dus dan is proberen het draadloze spul over te zetten naar de muis met draad en de ontvanger gebruiken van de draadloze muis.
Is kijken hoe ver we kunnen komen hiermee, altijd interessant dit soort experimenten, heb ik zometeen een draadloze logitech mx500 als het lukt. :P

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

al gewoon een schaar geprobeerd? of moet ie na het modden (mollen) nog werken ? :P
Pagina: 1