Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Verwijderd
Ik heb weleens een sateliet foto van over 500mb ge-mrsid wel met dataverlies
op mijn pda gehad en dat werkte flitsend.
Maar het kan niet direct van de JPEG die de camera maakt? Want dat zou ik eigenlijk wel willen namelijk.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:13:
Gebruik een ECW kompressie zonder data verlies en dat werkt geweldig.
Ik heb weleens een sateliet foto van over 500mb ge-mrsid wel met dataverlies
op mijn pda gehad en dat werkte flitsend.
Helaas geen specs voor maximale filesize/pixelgrootte, maar wellicht kan je het een keer in een winkel uitproberen?
Edit: De Asus heeft ook een fotoviewer aan boord, maar ook hier, geen specs: http://www.asus.com/products/pda/a620bt/feature.htm
Waarschijnlijk het slimst om eens wat foto's op een CF card mee te nemen en in een winkel even uittesten hoe het werkt en vooral hoe snel hij een 5MP foto leest.
Laat even weten hoe het afloopt!
[ Voor 40% gewijzigd door Archer_VC10 op 23-11-2004 15:43 ]
Verwijderd
Met de iPAQ Image Viewer kost het openen en beeldvullend laten zien van de foto zo'n 2 seconden. Wanneer ik inzoom tot 100%, wordt het beeld zwart en krijg ik een pop-up dat ie niet genoeg geheugen kan alloceren. Op 50% is het geen probleem.
Via de standaard Picture viewer gaat het laden van de foto sneller, maar het inzoomen gaat iets langzamer. Ook daar geeft ie een out-of-memory exception als je erg ver gaat inzoomen.
Das precies de pda over welke ik aan het twijfelen is. En dat ie hem niet op 100% kan laten zien, is denk ik niet zo erg, omdat je je anders toch rot scrollt.CubicQ schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:29:
Ik heb een iPaq 2210. Net een foto opgeblazen tot 5MP en overgezet naar de PDA.
Met de iPAQ Image Viewer kost het openen en beeldvullend laten zien van de foto zo'n 2 seconden. Wanneer ik inzoom tot 100%, wordt het beeld zwart en krijg ik een pop-up dat ie niet genoeg geheugen kan alloceren. Op 50% is het geen probleem.
Via de standaard Picture viewer gaat het laden van de foto sneller, maar het inzoomen gaat iets langzamer. Ook daar geeft ie een out-of-memory exception als je erg ver gaat inzoomen.
Maar wat ygma!l zegt over de palms met een hogere resolutie, is natuurlijk ook wel weer waar. Maar die palms hebben geen CF slot, dus kan ik de foto's niet bekijken zonder tussenkomst van een PC en is het dus nutteloos geworden.
En de HX4700 vind ik gewoon echt te duur, daar kun je een laptopje van kopen. (niet een super geweldig ding, maar het gaat om het idee)
[ Voor 31% gewijzigd door Balachmar op 24-11-2004 10:43 ]
Ik doe het inderdaad op mijn 2210 met 4mp foto's, en heb dezelfde ervaring. Teveel inzoomen geeft een memory exception. Voor mij niet zo belangrijk aangezien ik het alleen gebruik op vakantie. Overdag lekker schieten, 's avonds in hotel kaartje uit a80, in mijn ipaq, en de eerste selectie maken. Werkt net even wat lekkerder als op het schermpje van de digicam vind ik...Balachmar schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:40:
[...]
Das precies de pda over welke ik aan het twijfelen is. En dat ie hem niet op 100% kan laten zien, is denk ik niet zo erg, omdat je je anders toch rot scrollt.
Maar wat ygma!l zegt over de palms met een hogere resolutie, is natuurlijk ook wel weer waar. Maar die palms hebben geen CF slot, dus kan ik de foto's niet bekijken zonder tussenkomst van een PC en is het dus nutteloos geworden.
En de HX4700 vind ik gewoon echt te duur, daar kun je een laptopje van kopen. (niet een super geweldig ding, maar het gaat om het idee)