Pop3connector levert mail niet af bij Exchange, kopie wel? *

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Aangezien er ergens een SBS2003 server draait zonder eigen domeinnaam van het bedrijf ben ik dus genoodzaakt de pop3connector te gebruiken om mail van verschillende users bij 2 providers op te halen. Hier gaat alleen iets mis wat met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen is.

Situatieschets:

2 gebruikers hebben beide mail van 2 verschillende providers. In hun profiel staan hun eigen e-mailadressen gedefiniëerd. Met 2 verschillende pop3connectors worden beide mailboxen van de gebruikers ophaald en gedropt bij de gebruiker. hier gaat het alleen mis.

De gebruikers ontvangen van elkaar een kopie van de mail, dit staat ingested in hun profiel. Zodra de mail voor gebruiker 1 wordt opgehaald wordt deze alleen als kopie afgeleverd bij gebruiker 2. De verzender van de e-mail krijgt een melding van de provider dat de mail niet af te leveren is en daar is de kous bij af.

Dit is bij gebruiker 2 exact hetzelfde verhaal. Wat zit hier fout in de instellingen van de gebruiker of DNS of iets anders dergelijks dat deze e-mail niet aankomt ? Ik kom er echt letterlijk niet uit. Altijd gedoe met die connector hoewel het best redelijk moet kunnen werken toch ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Even een update (geen directe kick) Ik heb hier ook een topic gevonden waar hetzelfde probleem zich voordeed, alleen was daar niet een directe oplossing geboden, het werkte wel bij die persoon (kan hem eens mailen).

Verder kom ik toch regelmatig tegen dat het een veel voorkomend probleem is, het gekke is alleen steeds geen goede oplossing. Toch maar overstappen op een vaste domeinnaam ?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Weet niemand dit nou ?? Verschillende forums al topics gelezen maar helaas.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je topic eventjes verplaatsen naar Software Algemeen - aangezien je hier namelijk geen reacties krijgt hoop ik dat je misschien daar meer success hebt :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:54:
Ik ga je topic eventjes verplaatsen naar Software Algemeen - aangezien je hier namelijk geen reacties krijgt hoop ik dat je misschien daar meer success hebt :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Ah THNX :)

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Wij hebben een vergelijkbaar probleem met SBS 2003 Premium (UK), maar dan met 1 pop3connector. Een aantal gebruikers ontvangen veel mails niet, terwijl in de 'bad-mail' mailbox altijd een kopie komt te staan of hij/zij de mail nu wel of niet ontvangen heeft.
Voor zover te achterhalen is de ellende begonnen nadat de wizzard bij het aanmaken van een gebruiker bleef hangen, zonder de gebruiker volledig aan te maken. Alle gebruikers die sindsdien zijn aangemaakt hebben mailproblemen.
Probleem is gemeld bij MS en inmiddels zijn we 3 techneuten (in VK) verder zonder oplossing.
Aangezien de problemen verergeren is nu door ons besloten (in overleg met MS) om Exchange geheel te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit gaat maandag gebeuren. Ik zal het melden als het iets heeft opgelost.

NB: het probleem is geheel niet bekend mij MS NL en VK (zeggen ze...).

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Nou fijn dat iemand hetzelfde probleem heeft !! (sorry for that ;) )

Bij mij is het probleem ook gekomen na een wijziging, ik vermoed de 2e popconnector aanmaken en de crossings maken van gebruiker naar gebruiker qua mails die in elkaars boxen komen (kopie in profiel). Ik moet dit nog eens geheel uitzetten en met 1 popconnector proberen maar dit heb ik dacht ik al verschillende keren geprobeerd. Het werkte name perfect in het begin met 1 gebruiker en die popbox en connector.

Over het opnieuw installeren van Exchange:

Ik hoop dat dit een oplossing voor je is, hier namelijk niet :( (hoewel ik wel hier en daar heb gelezen dat dit zou moeten werken..... en zeker icm DNS)

Ik heb dit opnieuw installen nu al 2x gedaan en het lost niets op. De 2e keer loste wel op dat er iig weer mailboxen aangemaakt konden worden per user na verwijderen en dat OWA weer perfect werkte ! (deze bleef namelijk reloaden en dat was very stressy voor de cliënt)

Ik adviseer je ook DNS, en IIS opnieuw te installeren. Volgorde zoals boven en andersom dus weer installeren. Eers DNS, dan IIS en dan Exchange !

Hou me op de hoogte als je wil !!

Overigens...... ik kan me voorstellen dat het bij hun niet bekend is, bij de meesten werkt het gewoon.

Heb jij toevallig een out-of-the-box geinstalleerde HP ofzo ? Ik ben niet zo weg van die out-of-the-box installs...... maarja nood breekt wet soms :r

[ Voor 12% gewijzigd door BacardiBreezer op 21-11-2004 22:11 ]

• deDorus

deDorus

Herinstallatie van Exchange heeft dus inderdaad niets opgelost. Het probleem blijkt namelijk voledig in de POP3 connector te zitten. Dit is al bekend bij MS sinds SBS2000, maar werd toen afgedaan als 'by design'.
Na vele uren telefonisch contact met Exchange experts van MS en vele probeersels kreeg ik uiteindelijk de tip (geen advies, want dat mag niet) om een alternatieve POP3 connector te installeren.
Ik heb nu de 30 dagen trial van ExchangePop3 geinstalleerd (MS pop3 connector service uitgeschakeld) en het lijkt perfect te werken. Dit is een duur programma, maar er schijnen ook goedkopere alternatieven te zijn. Dat ga ik nog opzoeken.

Tip: Belangrijk is dat bij gebruik van meerdere domeinnamen, zoals bij ons, deze allemaal zijn gedefinieerd in de Exchange Recipient Policies. Dan hoef je ze niet per gebruiker op te geven.

BB: Het is inderdaad een OEM versie, van Dell.

[ Voor 4% gewijzigd door deDorus op 23-11-2004 16:26 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als het om 1 domain gaat kan je EFS gebruiken, deze is gratis voor 1 domain (ff zoeken op google.com naar efs pop3 connector)

of je gebruikt pullmail.exe (ook via google.com) das een win32 dostool waarmee je pop3 boxen kan leeghalen en kan doorsturen naar een smtp (=exchange) server, ook gratis

A wise man's life is based around fuck you

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Fijn, beide goede reply's !! Ik had zelf ook het idee naar een andere pop-connector te kijken maar wilde eigenlijk geen zogenaamde 3th-party oplossingen gebruiken. Ach maar ik ben niet de enige dus niet gek ;)

Heb je overigens hetzelfde verhaal met en zonder de SP van Exchnage geprobeerd ? Ik zat gisteren zo eens te denken en volgens mij had ik er na die SP problemen mee of nadat ik meerdere popboxen op ging halen ipv dat ik er altijd 1 deed.

Iig....... zwelgje, ik ga even kijken, THNX beide !

• deDorus

deDorus

SP1 van Exchange pas 2 weken terug geinstalleerd in de hoop dat dat zou helpen, niet dus.
Van MS begreep ik dat de Pop3connector geen onderdeel is van Exchange, maar behoort tot de productgroep van SBS.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zo ik wilde nog even mijn bevindingen hier melden:

pullmail werkt perfect !! Lekker simpel en doetreffend !! Thnx for that !

Alleen er is nog steeds ONE big problem

Mail ophalen uit een pop-box gaat perfect zolang het maar naar 1 mailbox binnen exchnage moet. Na aangeven in het profiel van de gebruiker1 dat er een kopie afgeleverd moet worden bij gebruiker 2 krijgt de verzender weer een mail terug dat het mailadres van gebruiker1 niet bestaat en gebruiker1 krijgt deze mail dus niet in zijn mailbox en gebruiker2 de kopie wel.

Hij loopt bij het inschakelen van het afleveren van een kopie bij gebruiker2 dus zo over het mailadres heen dat bij gebruiker1 is gedefiniëerd.

Ik kan hier geen "lap-middel" voor bedacht krijgen.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Even een aparte update:

De mails komen nu ook niet meer aan als ik de kopie uitzet. Het heeft dus even goed gewerkt.

Bij de Internet Message Formats staan beide providers van de mailboxen aangegeven dus het moet gewoon kunnen werken. Frustrating !!!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Iemand nog een idee waarom exchange over dat mailadres heen zou kunnen lopen ?

Verwijderd

heeft die connector diagnostics logging? Dat al eens omhoog gezet?

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

Masselink

Voor de dorst

Ik heb het probleem bij verschillende SBS 2003 installaties gezien. Even dachten we een verband te zien met het gebruiken van de exchange config wizard.

Om er zeker van te zijn dat het probleem zich niet meer voor doet hebben we gekozen voor een andere pop connector.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:43:
heeft die connector diagnostics logging? Dat al eens omhoog gezet?
Yeps mocht niet baten. Ik heb bijvoorbeeld zoals Masselink ook aangeeft een andere popconnector gebruiket (lees hierboven) waaronder pullmail. Dat heeft dus even gewerkt en de logging bij gebruik van EFS laat ook gewoon netjes zien dat de mail wordt afgeleverd bij de gebruiker......... maar blijkbaar toch niet. Dit is nu het vreemde van het verhaal.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Wellicht nog mensen die zich hier eens over willen buigen ?

Ik heb nogmaals andere pop-connectors gebruikt maaar daar ligt het 100% niet aan. De mail wordt prima verwerkt door de pop-connector maar binnen exchange wordt er dwaars over het e-mailadres van de gebruiker heen gelopen..... de kopie wordt dsu wel afgeleverd omdat de pop-connector hem in eerste instantie (kan ik zien in de loggings) gewoon bij de juiste persoon aflevert. Zodra hij in de mailbox beland moet worden en er een kopie gestuurd moet worden naar persoon 2 wordt de mailbox niet gehaald maar de kopie wel gestuurd.

Iets klopt er dus niet ! (leek me duidelijk ;))

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb even een creatieve titel ervan gemaakt

[SBS2003] Nog steeds ruzie met pop3connector > Pop3connector levert mail niet af bij Exchange, kopie wel? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Spider.007 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:28:
Ik heb even een creatieve titel ervan gemaakt

[SBS2003] Nog steeds ruzie met pop3connector > Pop3connector levert mail niet af bij Exchange, kopie wel? *
Thnx !!!! O+ (redelijk legale kick :9)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Help !! :9

Verwijderd

hmmm die titel is niet echt gewijzigd :)

wat zie je in message tracking? Zet logging op msexchangetransport eens omhoog (alle categorieen maximum) en test dan nog eens.

Verwijderd

Ik zag hier iets verder naar boven dat je de logs al iets hoger had gezet.
Maar staat er niets in je logs ofzo?

Misshien dat ik het hier over het hoofd zie.. maar ik zie nog geen errors uit de log files bij jou ! ;)

Is dit b.t.w. de eerste keer dat je een pop3 connector installeerd of heb je er al meer ervaring mee?(een klein vinkje zorgt bij microsoft altijd wel ergens voor problemen ;) )

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Er staan idd geen errors in de logging, iets wat zeer vreemd is idd. Ik heb we vaker gebruik gemaakt van pop3connectors (2000 Server bijvoorbeeld), zo niet 3th party bij bedrijven die die hier zelf de aanschaf van hadden gedaan (soms helaas).

Opzich klik en klaar. Geen probleem. De mail deed het in het begin prima, er zijn wat updates gekomen destijds (4 stuks op rij enige tijd geleden voor exchange) en net daarvoor SP1 geinstalleerd. In dezelfde tijd is er een xtra pop-connector voor een box toegevoegd waarbij bij beide gebruikers de post van de andere gebruiker ook ontvangt doormiddel van een kopie.

Helaas werkte de boel hierna niet meer. De gebruiker van het e-mailadres zelf krijgt de mail niet meer binnen, affain....... het verhaal staat hier boven.

Er is 2 tot 3 keer Exchange, IIS, en DNS in juiste volgorde verwijderd en geinstalleerd. Afgelopen week heeft het even gewerkt voor 1 gebruiker. Na het aanmaken van een 2e gebruiker en het aanvinken van de kopie-verzending in het profiel........ Same Problem

Wat het vreemde is is dat ik al 3 mensen heb gesproken die dit ook raar vinden, zelf met dezelfde configs werken qua server (ongeveer dan), bij hun was het ook klik en klaar. (niet dat dat nu moet, ik wil er wel wat voor doen hoor ;))

Alles is nu meer dan 20x van voor naar achter bekeken en alles staat gewoon goed blijkt. Hebben jullie nog ideeën qua instellingen waar ik toch even mijn aandacht nog aan moet geven, iets waar van jullie denken dat daar een bottleneck zou kunnen zitten ?

Pagina: 1