Voor wie zijn de doorschakelkosten?

Pagina: 1
Acties:

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik loop als stagiaire in een groot bedrijf en als de hoofd- systeembeheerder weg is heb ik de plicht om als internte helpdesker te fungeren. Nou heeft de helpdesk als nummer 3439 en ik heb het nummer 3414. Wanneer ik door het gebouw heen loop heb ik mijn telefoon (3414) doorgeschakeld naar een pieper. Wanneer mijn pieper afgaat kat ik mbv een willekeurig toestel in het gebouw toch 'de telefoon opnemen'. Maar als de hoofd systeembeheerder weg is, en ik zijn telefoon doorschakel naar 3414 gaat hij niet naar mijn pieper, maar gaat hij naar mijn telefoon (ook als ik mijn telefoon doorgeschakeld heb naar mijn pieper).

Dit krijg ik helaas niet anders dacht ik. Maar wat nu mijn vraag is. Als ik het nummer 3439 naar mijn prive telefoon doorschakel, zijn de kosten dan voor het bedrijf, of zijn die dan voor mij?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Degene die gebeld wordt betaalt de doorschakelkosten ... Ik had ooit per ongeluk m'n mobiele telefoon zo ingesteld dat ie bij niet opnemen werd doorgeschakeld naar m'n huis ....
Zus belt & ik mis 't: weg al beltegoed :(

United we stand, and divided we fall

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Dus wat ik hieruit begrijp zijn de kosten voor 3439 en niet voor mijn mobiel nummer?

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02-2025
Als jij je bedrijfs toestel naar jou mobiel doorschakeld dan zijn de kosten voor je baas. het is heel simpel, stel, iemand beld van buiten af naar jou telefoon op de zaak. Deze kosten zijn natuurlijk voor diegene die belt. Nu staat jou zaak telefoon doorgeschakeld naar je mobiel. Diegene die belt naar de zaak betaald die kosten. Vervolgens zal de centrale van de zaak een tweede lijn openen en naar jou mobiel bellen. Deze kosten zijn dus voor je baas.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Ik volg je verhaaltje niet helemaal moet ik toegeven dus ik hoop dat je hier wat aan hebt:
als iemand naar 3439 belt en jij neemt op met je mobiele telefoon (daar wordt het heen doorgeschakeld) dan zijn de kosten voor 3439 ;)

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

gertjan1985 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:55:
Dus wat ik hieruit begrijp zijn de kosten voor 3439 en niet voor mijn mobiel nummer?
Een doorgeschakeld gesprek wordt vanaf de voorgaande telefoon (lijn) beschouwd als een opgenomen gesprek. De eigenaar van de eerste (uitgaand bellende) telefoon maakt dus kosten. zodra jij (als derde telefoon) opneemt maakt de tweede (doorgeschakelde) telefoon ook kosten. Voor elke gemaakte verbinding wordt betaalt door de bellende telefoon. (wel zo eerlijk)

Wanneer je over de grens bent gelden wel weer andere regels.
Pagina: 1