Toon posts:

moederbord, processor, geheugen of videokaartprobleem. ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ben een computer in elkaar aan het zetten met een asrock moederbord k7vt6, een amd 3000 fsb 400 processor, 512 mb ddr 400 en een connect 3D 9200SE videokaart.
nu is het probleem dat de computer alleen werkt op 266 fsb.
als ik m lager zet krijg ik raar beeld (rare kleuren en wegvallende gedeeltes etc.)
en als ik m op fsb 333 of fsb 400 zet (waar ik m dus voor gekocht heb), dan krijg ik helemaal geen beeld meer.

weet iemand wat ik verkeerd doe ?

ik had eerst een k7vt4 met een amd 3000 fsb 333 en dezelfde videokaart + geheugen en dat werkte wel. ik kom er niet uit na vanalles te hebben doorgelezen en geprobeerd. hopelijk kan iemand mij helpen.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien helpt een BIOS update?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding zit er in je bak? Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor meer tips en achtergrondinfo :)

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Mischien een jumper op je moderord omzetten? Op mijn asus a7n8x deluxe heb ik een jumpertje op me moederbord 100/166 of 200FSB.

Die moet je dus op 200 zetten.

Verwijderd

Topicstarter
er zit een standaard 300W voeding in.
het is ook dezelfde kast en voeding die ik eerst bij de k7vt4 gebruikte, dus die doet het wel.

en de jumpers weet ik wel te vinden, maar bij de 400 doet ie het gewoon niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou......

ben er achter wat het is.
heb er even een andere videokaart ingedaan en nu werkt ie gewoon.
misschien dat de videokaart op een of andere manier niet compatible was met de fsb 400 processor.

tnx voor t meedenken iig.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
hehe, een videokaart niet compatible met een CPU?
Lijkt me onwaarschijnlijk, misschien zat ie er niet goed in, of (welke videokaart is die je er nu in hebt eigenlijk?) zuigt die nieuwe gewo0n meer stroom, en kan je voeding het niet meer aan :)

Verwijderd

Topicstarter
nu zit er een club 3d radeon 9200 se met tvo en dvi in.
Pagina: 1