[Marvell 88E8001] na iedere opstart opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 127998

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al verschillende topic gevonden over problemen met een Marvell GBit onboard, maar dit probleem heb ik nergens kunnen vinden:

Sinds kort heb ik een nieuwe PC. Alles werkt prima maar er is 1 ding wat niet helemaal naar behoren werkt. Op het moederbord P4P800 SE zit een Marvel 88E8001 GBit ethernet aansluiting. Deze heb ik netjes met de drivers op de bijgeleverde CD geinstalleerd en het werkt allemaal super!
Maar wanneer ik de computer helemaal uit zet en daarna weer aan, komt Windows XP (SP2) weer met de melding dat er nieuwe hardware is gevonden, een Ethernet Controller....terwijl ik het daarvoor gewoon werkend heb gehad

Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen, want dat is ook geen doen om na elke start je ethernet driver te installeren.....

Nog een aantal gegevens:
OS -> Windows XP Pro met SP2
Mainboard -> P4P800 SE
LAN -> Marvell 88E8001 GBit Onboard

Alvast bedankt!!!
Greatz Sander

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je een installer van de CD gebruikt of windows de drivers van de CD laten pakken? Probeer iig allebij eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is eindelijk verholpen: BIOS flash + nieuwste driver (dus niet van CD, maar van de site van Marvell)
Bedankt iig voor de reactie!!!

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het blijkt dus toch dat het probleem er nog steeds is...het onboard LAN (Marvell 88E8001) wordt wel automatisch herkent en installeren van de drivers is ook geen probleem. Maar elke keer als ik mijn computer uit zet en na een tijdje weer opstart wordt er weer een ethernet controller gevonden door windows en vraagt deze WEER om de drivers....
Jumbers op het mobo staan goed. De instellingen in de bios zijn nagekeken, de drivers van CD en nieuwste drivers(v7.24.1.3) van internet (Marvell website) geprobeert, BIOS geflashed...maar het probleem blijft.....

Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Sander