WC-Grid / UD-Grid informatiedraad

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om het verhaal volledig te maken en de onduidelijkheid rond de positie van UD weg te nemen heb ik gisteren vrij uitgebreid contact gehad met de mannen van UD:

De client
IBM heeft de client van UD gekozen om het netwerk mee op te bouwen. UD is een bedrijf wat DC clients bouwt, en die ook verkoopt. Daarnaast heeft UD het beheer over Grid.org, hun eigen netwerk. Grid.org wordt tegen kostprijs beheerd, en heeft dus geen winstoogmerk. De enige winst is de reclame voor hun client.

Omdat IBM dus gewoonweg gebruik maakt van dezelfde client, wordt bij installatie de vorige versie verwijderd, net als bij een gewone software-upgrade.
Andersom wordt de IBM client weer verwijderd als de Grid.org client wordt geïnstalleerd.

Simpel dus: gewoon niet aan die IBM client komen.

De UD-Grid client in de toekomst
Op dit moment wordt gewerkt met de 3.x client, waar een complete rewrite van in de maak is die meer vrijheid biedt. Daarnaast wordt gewerkt aan een client 4.x, die niet gebruikt wordt voor grid.org, maar puur is voor verkoop. (Bijvoorbeeld bedrijven die hun eigen grid willen bouwen)

Het project
Het huidige IBM project, kan ook worden gedraaid met de client van Grid.org. Dit eerste project wordt in zijn geheel door beiden ondersteund.
Ook IBM heeft als doel een netwerk op te zetten tegen kostprijs, zonder winstoogmerk. Ook voor hun geldt dat de goodwill die het oplevert de enige opbrengst is.
Daarnaast gaat IBM zich meer richten op bedrijven die hun netwerken willen inzetten voor onderzoeken, waar UD-Grid toch meer gericht is op het publiek.

Het is waarschijnlijk dat IBM naast het huidige project ook andere projecten gaat ondersteunen. Daarbij zal IBM zijn eigen weg kiezen, net zoals Grid.org gewoon doorgaat met het kankerproject.

UD-Grid gaat door
Zoals uit de tekst hierboven ook wel blijkt, blijft het UD-grid bestaan, en blijft eigen projecten doen.

Aangezien het IBM project net loopt, en met de UD client ook aan dit project gerekend kan worden, raad ik aan voorlopig bij het door DPC ondersteunde UD te blijven. Het is niet waarschijnlijk dat op korte termijn stats verschijnen voor het IBM Grid.
Wellicht dat dit ooit veranderd als IBM met eigen projecten komt die interessant gevonden worden. Op dit moment heeft het gewoon geen toegevoegde waarde.

Als je toch het project interessant vindt, gebruik dan gewoon de UD-Grid client om eraan te rekenen. Zoals gewoonlijk is het mogelijk zelf projecten in- en uit te schakelen. Houdt er wel rekening mee dat dit nieuwe project ca. 70Mb geheugen vraagt.
De client detecteert zelf of de PC geschikt is voor dit project, en zal terugvallen op de andere geslecteerde projecten als de PC niet geschikt blijkt.
Als er géén ander project geselecteerd is, zal de client stoppen.

Client update
Grid.org heeft wel een client-update uitgebracht. Voor meer informatie daarover:
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=396

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 09:22 ]

• schrik
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:56

schrik

Boe

Kijk dat noem ik nou nog eens een duidelijk verhaal dat erg nuttig is. Goed werk Floppus _/-\o_

Kan ik iig rustig verder gaan met UD :)

[ Voor 19% gewijzigd door schrik op 18-11-2004 09:36 ]

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Thanks voor de update Floppus. Het is nu hopelijk voor iedereen duidelijk.

En dan nu snel IBM Internal inhalen (bij UD-Grid dan hè :))

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Ik ben pas begonnen met grazen, maar hoe weet ik nu of ik mijn koetjes niet per ongelijk voor het IBM-Grid aan het grazen zijn ?

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:56:
Ik ben pas begonnen met grazen, maar hoe weet ik nu of ik mijn koetjes niet per ongelijk voor het IBM-Grid aan het grazen zijn ?
Daar kijk je best even voor in de stats, staan al je pc's erin dan kan je gerust zijn :)
Ook kan je inloggen op www.grid.org/services/home.htm. Als je daar inlogt met de logingegevens die je ook gebruikte voor de clients aan te melden krijg je een lijst met alle aangemelde pc's te zien.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 16:36
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is dat er nu dus 2 clients zijn die aan het zelfde project (kunnen) rekenen. Als ik nu dus met de UD Grid client dat project draai (wat ik overigens niet doe) dan komen die punten wel bij het totaal, maar als ik het met die nieuwe WC-Grid client doe niet? Dan krijg ik dus aparte stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Witlof schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:22:
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is dat er nu dus 2 clients zijn die aan het zelfde project (kunnen) rekenen. Als ik nu dus met de UD Grid client dat project draai (wat ik overigens niet doe) dan komen die punten wel bij het totaal, maar als ik het met die nieuwe WC-Grid client doe niet? Dan krijg ik dus aparte stats?
Als je de client van IBM draait (geen support van dpc) staan de stats van het werk dat je met die client doet op hun site.
Doe je Human Proteïn Folding met de grid.org client (zie UD-Grid stats) dan worden je punten van deze WU's bijgeteld bij de stats die je nu hebt.
Voor mensen die dus twijfelen op enkele van hun betere pc's op dit project te zetten: heb geen schrik want werk met de grid.org gedaan wordt komt sowieso bij UD-Grid terecht.

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09-2024
heeft dit ook allemaal te maken met het nieuwe uiterlijk van ud-grid? De moleculen zien er allemaal opeens wat kleuriger uit en links zie ik opeens allemaal stats :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:50
bij mij ziet alles er na al die jaren nog steeds hetzelfde uit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
hornage schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:16:
heeft dit ook allemaal te maken met het nieuwe uiterlijk van ud-grid? De moleculen zien er allemaal opeens wat kleuriger uit en links zie ik opeens allemaal stats :?
Dan heb jij wellicht een Human Proteïn Folding work unit te pakken.
Dit is een cancer unit: http://www.grid.org/about/img/lf_agent.gif
Dit is een HPF unit: http://users.pandora.be/tsfclan/upload/nieuwe_ud.PNG

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09-2024
dat klopt, het ziet er nu uit als die hpf unit. Hoe zet ik het terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hornage schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:24:
Je kan je profile aanpassen op https://www.grid.org/services/devices/devices.htm
Daar kan je aangeven dat je alleen mee wilt doen met het kanker onderzoek. ;)
Als dan deze taak klaar is doe je weer alleen mee met het kanker onderzoek.
En als je het snel wilt kun je ook deze taak afbreken. ;)

Kijk ook eens in de UD FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
hornage schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:24:
Waarom zou je geen HPF doen? Indien deze verwerkt worden via de gedownloade client van grid.org krijg je er net zo goed punten voor die bij dpc getelt worden.
Indien je echt wil dat je enkel cancer-work-units krijgt kan je terecht in de FAQ of in dit stukje: klik waar meer info staat ivm het nieuwe project en de profielen.

Het is slechts als je HPF doet via de client van IBM dan krijg je geen punten bij grid.org en ook niet hier in de dpch's.

Allied grmbl :) jij typt te snel!

[ Voor 6% gewijzigd door Blue_man op 23-11-2004 08:36 ]

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook "last" van ;

Op Grid.org (My Devicemanager, onder profiles) kun je voor verschillende projekten kiezen onder "Current Grid Computing Projects".

Laat alleen het vinkje staan bij "United Devices Cancer Research Project, Phase II" en de volgende keer als je data ophaalt krijg je weer een cancer-unit binnen.

(Als je meerdere profiles gebruikt, moet je het in elke profile aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een Noob vraagje, ik heb de client net zelf geinstalleerd omdat ik mee voelde met mijn p4 die nu als TV en tekstverwerker dienst doet een beetje uit te laten.

Ik zie alleen dat de client slechts 50% processor verbruik veroorzaakt, is dit te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:04:
FF een Noob vraagje, ik heb de client net zelf geinstalleerd omdat ik mee voelde met mijn p4 die nu als TV en tekstverwerker dienst doet een beetje uit te laten.

Ik zie alleen dat de client slechts 50% processor verbruik veroorzaakt, is dit te verhogen?
UD_tweaker, gebruikt om de UD-Grid client duidelijk te maken dat je pc HyperThreading ondersteunt.

Je kunt het hier downloaden: http://blakenyc77.tripod.com/udtweaker.html, alwaar je ook verdere informatie vindt. Wanneer je in het hoofdvenster aanduidt 'enable dual processor support' forceert de tweaker de client om twee clients te openen. ud_tweaker geeft de tweede virtuele cpu dan ook een client. Dit programma heeft helaas ook nadelen. Na elke herstart moet je het programma opnieuw starten en bevestigen. Ook heeft dit programma een vervaltermijn, na die termijn zou het programma onbruikbaar worden, dit kan echter omzeild worden door het uur van je pc even terug te zetten voordat je het programma start. Nadien kan je de tijd terugzetten. Dit alles zorgt ervoor dat het een handig programma is dat we niet aanraden aan mensen die hun pc vaak herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:58
Normaalgesproken staat er een nieuwe versie op http://blakenyc77.tripod.com/udtweaker.html als de huidige versie is verlopen. Dan zit je niet met het terugzetten van de datum.
Het is een ideaal programma btw. Ik gebruik het ook op mijn laptop zodat die doorrekent als hij op de accu loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen 6 minuten het juiste antwoord, waarvoor hulde, ik had er dus in de Faq overheen gelezen.

Ik heb nu wel 2 keer 100% CPU load, alleen deed ie eerst 8 uur over een work unit en nu 12 uur, voor de eerst work unit 240 punten, tweede WU 340. Dus de logica ongaat mij een beetje. Ruwweg ben ik er in punten per uur niet op voorruit gegaan. Maar goed hij draaid voor het goede doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:58:
[...]

Binnen 6 minuten het juiste antwoord, waarvoor hulde, ik had er dus in de Faq overheen gelezen.

Ik heb nu wel 2 keer 100% CPU load, alleen deed ie eerst 8 uur over een work unit en nu 12 uur, voor de eerst work unit 240 punten, tweede WU 340. Dus de logica ongaat mij een beetje. Ruwweg ben ik er in punten per uur niet op voorruit gegaan. Maar goed hij draaid voor het goede doel.
Het kan zijn dat je een ander soort WU hebt, binnen het project draaien er twee projecten: kankeronderzoek en Human Proteome Folding. Ook zijn er tussen de verschillende wu's van hetzelfde project verschillen. Zo neemt de ene iets meer tijd in beslag dan de andere ...

Het belangrijkste nu is dat je pc voor 100% meewerkt aan een goed doel :)

ps: je kan met je vragen ook terecht in de [UD-Grid]DPCH van vandaag ;)

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57
Omdat dit een informatiedraad is over WC-Grid nog wat extra informatie. :)

Naar verluid is WC-Grid geen concurrent voor UD-Grid maar is het de bedoeling dat het een platform wordt zoals BOINC (en grid.org). Dat WC-Grid momenteel bezig is het hetzelfde project/target als UD is 'toeval'. Het smallpox project heeft als test gediend voor softwaretesting.

Eind november zijn er diverse artikelen over verschenen zoals deze en deze.
The project is designed to handle up to 10 million participants, or more, if demand is greater, IBM said.
Heftig :)

Offtopic:
Dat wordt een aardig gevecht om leden, daar Einstein@home (onderdeel van de World Year of Physics celebration begin 2005) hoopt op 1 miljoen gebruikers :+
Pagina: 1