[2003] Eventviewer Windows2003 bekijken vanuit Windows2000

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij hebben hier wat Windows 2000 en Windows 2003 servers staan. Nu wil ik vanaf een Windows 2000 (Terminal) Server de eventviewer van deze machines kunnen bekijken. Voor Windows 2000-servers werkt dat perfect, so far, so good.

Maar voor Windows 20003 Servers krijg ik een "Access Denied". Ook als ik vanaf een Windows 20003 Server een andere 20003-Server wil bekijken via de Event Viewer krijg ik die melding. Doe ik het op de machine zelf (ook via TS) gaat het wél goed.

Ik ben op alle servers local administrator (via de Domain Admins-groep).

Nu kwam ik het volgende artikel tegen: http://support.microsoft.com/?id=323076. Echter, of ik snap het niet, of het werkt gewoon niet... ook werd op http://www.experts-exchan..._Security/Q_20855078.html nog een andere suggestie gedaan, maar ook die werkte niet. En ja, ik heb GPUPDATE gedraaid en even gewacht, geen foutmeldingen in de event viewer...

Wie o wie heeft dit ook meegemaakt, en hier een werkende oplossing voor gevonden?

Virussen? Scan ze hier!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 01:48

Jimbolino

troep.com

kun je wel gewoon (als lokale administrator) verbinding maken met een share op de server?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• wildhagen
  • Niet online
Ja, dat kan, zowel lokaal als vanaf een andere (2000) doos.

Virussen? Scan ze hier!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

maak eens vanaf een windows 2000 server een netwerk connectie naar de admin$ en probeer dan de eventviewer eens te openen. Ik merk zelf dat soms credentials niet erg lekker gaan.

• wildhagen
  • Niet online
Helaas, hetzelfde verschijnsel. "Unable to connect to computer <naam>. The error was: Access Denied".

De admin$-share is nu wel gemapped en browseable vanaf 2000.

Virussen? Scan ze hier!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 01:48

Jimbolino

troep.com

dat is logisch, want eventviewer maakt gebruik van pipes niet van de admin$ share

heb je toevallig een 3rd party tool bij de hand (dameware bijvoorbeeld)

[ Voor 32% gewijzigd door Jimbolino op 18-11-2004 10:11 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• wildhagen
  • Niet online
Oké... ik heb het even met ons tooltje Hyena (http://www.systemtools.com/hyena) geprobeerd, en die doet het wel...

Dus we kunnen weer even vooruit. Maar heeft iemand ook een manier om het op met EVENTVWR.EXE alsnog te doen? Zou iig wel praktisch zijn.

Tot zover iig bedankt voor de hulp/info.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Even een bescheiden schop, want er zijn wat problemen...

Via Hyena zijn in ieder geval de logs te benaden, maar sommige events beginnen met "Event message could not be found, but contained these strings: " met daarachter wat strings. Maar sommige andere entries zijn wel goed leesbaar.

Iemand enig idee?

Virussen? Scan ze hier!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De meldingen zoals je die hierboven geeft komt omdat de strings van eventlogs uit een resource dll komen - als die dll niet op de 'viewende' server geregistreerd zijn :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Er bestaat toch een Adminpack voor 2k3 server ?

Die kon je op je wks installeren en dan had je wat meer beheersmogelijkheden.

Abort, Retry, Quake ???

• wildhagen
  • Niet online
elevator schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:52:
De meldingen zoals je die hierboven geeft komt omdat de strings van eventlogs uit een resource dll komen - als die dll niet op de 'viewende' server geregistreerd zijn :)
Weet je heel toevallig ook welke DLL :)
aZuL2001 schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:56:
Er bestaat toch een Adminpack voor 2k3 server ?

Die kon je op je wks installeren en dan had je wat meer beheersmogelijkheden.
Ja, maar de beheerdoos waarvan ik het wil gebruiken is een Windows 2000 doos, dus ik kan het 2K3-adminpak ook niet installeren, anders was het idd een fluitje van een cent ;)

Virussen? Scan ze hier!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

wildhagen schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:11:
Weet je heel toevallig ook welke DLL :)
Dat is afhankelijk van de applicaties die er op je PC staan - volgens mij staan ze iig geregistreerd in de registry onder: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog :)

• wildhagen
  • Niet online
Thanks, ik zal morgen eens kijken...

Maar dat zou niet verklaren waarom het van Windows 2003 <> Windows 2003 ook niet goed gaat. Immers, daar is de DLL natuurlijk al geregistreerd.

Edit: het ging dus om ELS.DLL (Event Viewer Snapin volgens de properties). Maar na registratie (succesvol) werkt het het nog niet... nou ja, ik zoek morgen even met google verder, nu heb ik tenminste een aaknopingspunt. Zover allemaal bedankt ;)

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 22-11-2004 16:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Jimbolino schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:11:
dat is logisch, want eventviewer maakt gebruik van pipes niet van de admin$ share

heb je toevallig een 3rd party tool bij de hand (dameware bijvoorbeeld)
en logischerwijs als je een netwerkmapping naar de c$ of admin$ kan maken kan je ook de eventviewer bekijken omdat je als een administrators een connectie maakt naar de machine toe. Zo doe ik dat namelijk altijd maar goed gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen...

• wildhagen
  • Niet online
Oké, ik post dit even voor de mensen die dit in de toekomst misschien ook gaan krijgen...

Het is opgelost. Het bleek een rechtenkwestie te zijn op de key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\SecurePipeServers\Winreg. Hier moet de user 'LOCAL SERVICE' Read-rechten krijgen. Dan werkt het wel.

Waarschijnlijk kwam dit door onze Windows 2000-policy die over die Windows 2003-server kwam en niet 100 procent compatibel was.

Virussen? Scan ze hier!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Het kan ook zo:

rechtermuisklik op my computer>manage>rechtermuisklik op computer management>connect to another computer.. (en dan de server opzoeken)

• wildhagen
  • Niet online
Ja nu wel, maar eerst dus niet omdat ik die Acces Denied dus kreeg.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1