[xp]chipset drivers handmatig verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ik zat gister met dit probleem : [rml][ XP]Verkeerde chipset drivers,muis en tobo reageren niet[/rml] .

Nu zit ik met het volgende dat ik nu dus die hardeschijf werkende heb in een andere computer. Alleen nu wil ik dus handmatig die drivers weg kunnen halen .Alleen waar moet ik terecht voor het verwijderen van die chipset drivers?

Het is de extra hardeschijf waar die drivers op staan dus niet op de master en staan dus ook niet in control panel en dan software ;) .

Self reflection is the school of wisdom

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 16:02

grimson

domeingrommer

Als je de Intel Chipset drivers bedoeld dan worden alleen INF bestanden geïnstalleerd zover ik weet en geen echte drivers á la .sys bestanden. (Ja de INF drivers kunnen .SYS bestanden aanroepen van WIndows zelf)

Onder Windows 2000 staan deze 'drivers' in de map C:\WINNT\Inf
Als ik ze zou moeten verwijderen dan zou ik zoeken naar alle OEMx.inf bestanden, deze zijn achteraf toegevoegd en horen niet in de originele installatie.
(bekijk ze met notepad en kies of ze weg moeten)
Gooi ook de corresponderende oemx.PNF bestand weg.

Reboot je machine en verwijder de drivers. Nu zal Windows niet opnieuw de 'foute' drivers gebruiken.

/edit
Ik lees nu pas dat je in een andere PC de drivers wilt weghalen. Je kan de drivers wel weghalen maar niet de geïnstalleerde drivers. Dit omdat het register instellingen zijn.
Je zou eventueel een 'rescue console' kunnen starten (vanaf XP CD) en 'drivers disablen'

Alhoewel ik niet weet of je hiermee wel het probleem oplost is het een manier om oude drivers te verwijderen (intel INF bestanden dan)

Intel doet ook ditzelfde truukje met het installeren van de chipset drivers. Eerst de oude INF bestanden verwijderen en ook de geïnstalleerde 'drivers' in je control panel. Daarna moet je opnieuw booten en zal Windows 'nieuwe' hardware vinden omdat de drivers gedeïnstalleerd zijn. Windows ziet nu alleen de nieuwe INF bestanden en zal daaruit de nodige instellingen kiezen voor je chipset.

Met andere woorden het opnieuw installeren van de Intel Chipset drivers zou ook kunnen helpen.

[ Voor 38% gewijzigd door grimson op 18-11-2004 09:23 ]