Toon posts:

Problemen met Toshiba Satellite Pro 6000 Series!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforummers,

sinds korte tijd ben ik in het bezit van een notebook van het type SP 6000.
(+/- 1.1 Ghz, 256 MB geheugen, 16 MB videogeheugen, 20 GB harde schijf etc.)
Nu zit ik echter met een probleempje:

Deze notebook is afkomstig van een bedrijf die eens in de zoveel tijd geheel nieuwe Toshiba notebooks aanschaffen.
De laptop die ik nu in mijn bezit heb is ook afkomstig van dit bedrijf en ik mocht hem voor niks hebben.

Deze notebook heeft echter een mankement waar ik niet bepaald blij van word.
Het beeldscherm valt namelijk geregeld uit en er zijn gewoon dagen achtereenvolgens dat ie het dan niet doet. Voor de rest is deze notebook prima, maar zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

(Wat mij tevens ook nog is opgevallen is dat de bijgeleverde adapter heel snel behoorlijk heet wordt. Is dat typerend voor deze serie of zit daar dan ook een probleem?)

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Aflopende zaak waarschijnlijk. De SP 6000 serie is een probleem-serie. Ik ken een stuk of 3 mensen die een laptop uit de SP 6000 serie gehad hebben. 1 daarvan had geluk, die heeft maar een paar kleine probleempjes gehad. De andere 2 waren minder blij, bij de ene heeft de leverancier uiteindelijk de toshiba maar vervangen door een ander merk laptop i.v.m. aanhoudende problemen (waaronder ook het probleem met het scherm, wat jij beschrijft.) en de ander heeft binnen garantie een nieuwe voeding + nieuw moederbord gekregen van toshiba.

Problemen waren:
- eerst begint het scherm kuren te vertonen, dat wordt stilletjesaan erger
- dan krijg je problemen met de netwerkkaart en eventueel ook audio
- op een gegeven moment wil de laptop dan alleen nog maar opstarten als hij koud is en dan is het over

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:52:
Aflopende zaak waarschijnlijk. De SP 6000 serie is een probleem-serie. Ik ken een stuk of 3 mensen die een laptop uit de SP 6000 serie gehad hebben. 1 daarvan had geluk, die heeft maar een paar kleine probleempjes gehad. De andere 2 waren minder blij, bij de ene heeft de leverancier uiteindelijk de toshiba maar vervangen door een ander merk laptop i.v.m. aanhoudende problemen (waaronder ook het probleem met het scherm, wat jij beschrijft.) en de ander heeft binnen garantie een nieuwe voeding + nieuw moederbord gekregen van toshiba.

Problemen waren:
- eerst begint het scherm kuren te vertonen, dat wordt stilletjesaan erger
- dan krijg je problemen met de netwerkkaart en eventueel ook audio
- op een gegeven moment wil de laptop dan alleen nog maar opstarten als hij koud is en dan is het over
Shit zeg! Ik ben dus duidelijk blij gemaakt met een dooie mus?
Wat een pech dat ik nou juist de probleemserie tot mijn beschikking heb.

:'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet nou net mijn notebook aan en tot mijn grote verbazing doet het beeldscherm het gewoon.

Echter, wat al eerder werd gezegd, het kan natuurlijk goed zijn dat zodra de notebook van binnen eenmaal warm aan het worden is dat het beeldscherm dan weer op zwart springt.

De tijd zal het leren. Ik laat hem in ieder geval voorlopig even "aan" staan om het uit te testen.

:)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:19

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb er ook een gehad, het probleem kan ook iets anders zijn. Die van mij had inderdaad problemen met geluid maar dat was nog het minst lasitge. Er zat een probleem in het voedingsdeel van het moederbord (known issue waar ze niets aan wilden doen :( ). Als er een trilling ontstond (door typen bijv.) dan viel de laptop gewoon in een soort kortsluitbeveiliging. Dan ging het lampje aan de voorkant heel onregelmatig knipperen en er was dus gewoon niet meer op te werken. Helaas heb jij er nu ook problemen mee.

To be determined...

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
Bij mij op de zaak hebben we ook een aantal van de 6xxx serie gehad met uitvallend beeldscherm.

Opgestuurd naar een reparatie bedrijf , het moederbord werd vervangen.
Ook al waren de laptops buiten de garantie , toch hebben we er niks voor hoeven te betalen aangezien toshiba het probleem heeft erkend.

Verwijderd

died_laughing schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:36:
Bij mij op de zaak hebben we ook een aantal van de 6xxx serie gehad met uitvallend beeldscherm.

Opgestuurd naar een reparatie bedrijf , het moederbord werd vervangen.
Ook al waren de laptops buiten de garantie , toch hebben we er niks voor hoeven te betalen aangezien toshiba het probleem heeft erkend.
Het is te proberen, maar de TS is niet de eerste eigenaar van het apparaat. Volgens mij ben je dan min of meer overgeleverd aan de coulance van Toshiba.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:00
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Toshiba laptop. Welliswaar geen 6xxx serie maar bij mij lag het aan een kabel waarvan ik niet meer weet hoe die heet (iets met RF of iets met invert???). Maar de klacht omschrijving was hetzelfde.
Maar heb je geen tv of vga out die je kan gebruiken?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
Johny58 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:18:
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Toshiba laptop. Welliswaar geen 6xxx serie maar bij mij lag het aan een kabel waarvan ik niet meer weet hoe die heet (iets met RF of iets met invert???). Maar de klacht omschrijving was hetzelfde.
Maar heb je geen tv of vga out die je kan gebruiken?
Jawel hoor, die is gewoon beschikbaar. Als ik wil kan ik de notebook dus gewoon op mijn TFT scherm aansluiten.
Maar zelfs dat gaat al niet meer want sinds gisteren start hij al zelfs niet meer op.
Je drukt de "power on" -knop in en vervolgens reageert er helemaal niks.

Ik denk dat het gedaan is wat betreft deze notebook, einde verhaal.

:'(

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:14:
[...]

Het is te proberen, maar de TS is niet de eerste eigenaar van het apparaat. Volgens mij ben je dan min of meer overgeleverd aan de coulance van Toshiba.
Wij hebben de laptop gewoon naar een reparatiebedrijf gestuurd, niet het bedrijf waar we het ding hebben gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Update: Wij hebben zelf de notebook weer compleet aan de praat gekregen. 8)
Nadat we hem voor een deel gedemonteerd hadden hebben we ervoor gezorgd dat de aan/uit-knop wat gemakkelijk terug veerde.
Nadat dit was gelukt hebben we de notebook weer in elkaar gezet...et voila!
Hij doet het weer, zelfs zoals nooit tevoren zo goed.
Pagina: 1