ATI Radeon 9800xt, "VPU RECOVER"

Pagina: 1
Acties:

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-08 12:49
Ok, nu ongeveer een jaar geleden heb ik deze geweldige kaart aangeschafd,
maar sinds kort geeft ie irritante problemen tijdens games.

Als ik een half uur / drie kwartier aant gamen ben, krijg ik vaak ineens een fout. Het beeld staat dan ineens stil, maar het geluid gaat nog wel door. Dan ga ik ineens uit et spel, en kom op het bureaublad waar de foutmelding van VPU Recover staat:

"VPU Recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurprogramma."

Nou, dan heeft ie er ook een foutmelding van gemaakt, en vraagt hij of ik die wil opsturen. Als ik dan "niet verzenden" klik, kan ik gewoon doodleuk doorgamen. Maar, dan komt die fout opnieuw, en ook sneller, na 2/3 mins ofzo al.

Nou is dus de vraag of iemand weet waar het aan kan liggen??

M'n spec's;

AMD Athlon 2700+
120Gb. Hdd.
1024DDRam 400mhz.
Windows XP Home Edition
Nieuwste ATI Drivers
Windows ook geupdate, behalve SP2

Verder heb ik ooit ook eens de FSB een beetje overgeclocked, van 166Mhz, naar 173 ergens.... Maar daarvoor had ik het probleem ook al, dus denk niet dat het daar aan ligt.

Bedankt voor jullie reacties,

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46

Mentalist

[avdD]

Als ik me goed herinner ging VPU recover bij mij aan de gang tijdens een hittegolf (de handel crashte iig, en als ik me goed herinner kwam VPU recover daar dus bij :P). Ofwel : blaas eens wat stof uit de koeler van je kaart, en/of koop een betere koeler (zoals de Zalman ZM80D-HP+fan of een Arctic Silencer).

Dat lijkt me iig de meest logische verklaring, en je kan in een jaar ook best wat stof verzamelen. Als je de laatste tijd geen grote veranderingen aan je systeem hebt gedaan is dit dus iig behoorlijk waarschijnlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Mentalist op 18-11-2004 04:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• EyeWitness
ok bedankt, maar zou

GPU: 47 graden
RAM: 42 graden

te warm zijn dan ? En dit is dan de idle stand, als ik game wordt hij ongeveer 5 graden warmer....

Verwijderd

Is je graka overclockt? Indien wel, alles terug op fabrieksinstellingen zetten en hopen dat het niet meer gebeurd.
Bij welk spel is het trouwens?

• EyeWitness
niet overclocked. En het gebeurd bij: Battlefield Vietnam, Warcraft 3 TFT, America's Army...

Verwijderd

Hmm lijkt sterk wat ik heb eigenlijk!

Ik zie alleen dat venstertje niet van die VPU recover, ik moet spel afsluiten met alt+f4

Verwijderd

wat je ook zou kunnen doen is vpu recover uitzetten.

Verwijderd

Het feit dat je het na een half uur/drie kwartier pas krijgt, duidt toch op warmte. Wanneer heb je die temp gemeten?

De overclock van de FSB is wel weg neem ik aan? (je zegt dat de graka niet overclocked is, maar zegt niet of die clock van 166 naar 175 al weer weg is).

Als je een half uur gespeeld hebt, de handel loopt vast, je herstart en speelt weer, loopt ie dan ook sneller vast?

• EyeWitness
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:45:
Het feit dat je het na een half uur/drie kwartier pas krijgt, duidt toch op warmte. Wanneer heb je die temp gemeten?

De overclock van de FSB is wel weg neem ik aan? (je zegt dat de graka niet overclocked is, maar zegt niet of die clock van 166 naar 175 al weer weg is).

Als je een half uur gespeeld hebt, de handel loopt vast, je herstart en speelt weer, loopt ie dan ook sneller vast?
temperatuur heb ik vandaag nog gemeten,
De overclock heb ik ondertussen alweer weggehaald ja,
en hij loopt niet echt vast. ik kan gewoon weer terug in het spel gaan.
En ik heb gister ook ff de kast open gemaakt, en kaart bekeken, hij bleek inderdaad wel stoffig te zijn. Nu komt die error nog steeds wel, alleen dan na een uur ofzo (iig. langer)

En VPU recover uitzetten is zinloos, want dan loopt echt de hele pc vast.

Verwijderd

EyeWitness schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:05:
temperatuur heb ik vandaag nog gemeten,
Ik doelde meer op; heb je die gemeten direct nadat hij is vastgelopen, onder het gamen, of gewoon idle?
Nu komt die error nog steeds wel, alleen dan na een uur ofzo (iig. langer)
Je hebt het stof verwijderd, en nu gaat het langer goed?

Dan lijkt het mij een uitgemaakte zaak.. koeling.. check ook eens de casefans (Voeding, etc)..

• EyeWitness
hmm wel raar dan, koeling. Maar valt dat ergens te vinden dan... hoe warm een XT max. ongeveer kan worden,

in de kast zelf hebk nu 2 casefans, en kep ook de cpu fan vervangen. zitten die het goed doen,
tis nu in de kast zelf een graad of 23, en cpu 43 (die in de zomer met standaard fan wel tegen de 65 aan kon komen).

Maarja, ik zal eens kijken voor een leuk coolertje :Y)

Thnx voor jullie reacties !! O-)

Verwijderd

Misschien drivers opnieuw installen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 08:36
veel vrienden van mij hebben dit probleem ook met vpu recover en ati.
formatteren etc helpt niet veel. Ze hebben de kaart gekocht een op mijn verzoek een nvidia gekocht. mooie 6800le en overclocked naar 16*6 @ >10k 3dmark

Ik denk toch dat je beter moet koelen. Want formatteren helpt niet. Het is echt een hardwarematig probleem (kd8 dat ati drivers je kaart overlocken, kweetet niet meer zeker)
Pagina: 1