[html] HTML 4.01 pagina valideert niet door doctype *

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Allereerst sorry als de topictitel nogal onduidelijk is, maar iets beters kan ik er niet van maken.

Ok. Ik ben vandaag eens aan de gang gegaan met HTML. Gewoon, voor de lol en omdat het best handig is.
In elke guide die ik tegen ben gekomen, zelfs die op w3c.org, vergeten ze te vertellen over HTML doctypes.
Na dat ik er eindelijk achter kwam dat dit in het html document moet staan, waren er nog maar 2 errors over in de w3c validator:

Line 2, column 0: character "<" invalid: only delimiter ">", delimiter "[", system identifier, "CDATA", "NDATA", "SDATA" and parameter separators allowed

<html>

Line 2, column 0: cannot continue because of previous errors

<html>

Ik heb me suf gezocht maar kom er niet uit waarom die nou zeurt over m'n <html> en </html> tags.
Op 2 andere internet forums ben ik deze errors tegengekomen maar de uitleg was me niet echt duidelijk...

http://www.killersites.co...?thread=1286&lastpage=yes
http://www.codingforums.com/showthread.php?t=39747

Kan iemand hier mij misschien vertellen wat ik fout doe?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:06
Mogen we misschien een klein stukje code zien? Ik denk zo te lezen dat je je doctype niet goed hebt afgesloten (of een string oid...)

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 11:07
ja, post je code even, dan kunnen we je verder helpen :)

• Kipcorn
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
<html>
<head>
<title>Index</title>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
</head>
<body bgcolor="grey">
<blockquote>
<tt>
<h1 align="center">Index</h1>
<br>
<br>
This page is used to learn HTML.<br>
</tt>
</blockquote>
</body>
</html>

Da's alles wat ik nog heb geschreven. Ben vandaag al met een andere cursus HTML bezig geweest maar die bleek niet helemaal w3c compatibel.
Heb nu dus die van w3c gepakt, en volgens mij volgens hun norgen m'n code opgemaakt. En nog is er iets niet in orde.
Maar zowel Firefox als IE geven de pagina goed weer. Hoewel d'r natuurlijk niet bijster veel opstaat. :P

[ Voor 51% gewijzigd door Kipcorn op 18-11-2004 01:39 ]

• addictive
Je bent een haakje vergeten:
code:
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

moet zijn:
code:
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

[ Voor 32% gewijzigd door addictive op 18-11-2004 01:39 ]

Verwijderd

even afsluiten met > (je bovenste regel dus...)

edit:
oke te laat

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 01:39 ]

• Kipcorn
Dat vind ik heel maf, want zo staat het op w3c.org en dus heb ik het exact zo overgenomen.

Vreemd maar 't werkt wel.
Nu heb ik echter een andere error... misschien weten jullie ook wat daar fout zit.

Line 10, column 18: document type does not allow element "H1" here; missing one of "APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME", "BUTTON" start-tag

<h1 align="center">Index</h1>

The mentioned element is not allowed to appear in the context in which you've placed it; the other mentioned elements are the only ones that are both allowed there and can contain the element mentioned. This might mean that you need a containing element, or possibly that you've forgotten to close a previous element.

One possible cause for this message is that you have attempted to put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an inline element (such as "<a>", "<span>", or "<font>").

[ Voor 82% gewijzigd door Kipcorn op 18-11-2004 01:42 ]

• addictive
Kipcorn schreef op donderdag 18 november 2004 @ 01:40:
Dat vind ik heel maf, want zo staat het op w3c.org en dus heb ik het exact zo overgenomen.
maar klopt 'ie nu wel?

En geef eens een linkje naar die w3c pagina :)

• Kipcorn
addictive schreef op donderdag 18 november 2004 @ 01:41:
[...]

maar klopt 'ie nu wel?

En geef eens een linkje naar die w3c pagina :)
http://validator.w3.org/ die bedoel je?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Uhm nee degene waarop staat dat je een XML-tag niet moet afsluiten met een > 8)7

Dit gaat nergens over, en bedenk de volgende keer even een normale topictitel (zie huidige voor suggesties). Als je die 2e error gewoon leest en even opzoekt wat een blocklevel element is, en hoe HTML uberhaupt werkt, kun je die gewoon zelf oplossen, en dan snap je tenminste wel waar je mee bezig bent :)

[ Voor 34% gewijzigd door curry684 op 18-11-2004 01:47 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.