Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vox Account Novo centrale accountbox firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de 'Account Box' liggen voor een Vox Supreme Novo centrale. Met deze 'box' is het mogelijk om de (kosten) gegevens van de telefooncentrale uit te lezen op een PC. Dit kan middels de software 'vox account' van de KPN.

Nu wil het geval dat deze specifieke box alleen wil samenwerken met windows 98, dus niet met XP. Dit heeft te maken met de versie van de box, te weten 128.50

Dit systeem wordt gebruikt in een hotel, waar op dezelfde computer ook een POS systeem draait. Dit POS systeem heeft problemen met windows 98, en draait wel goed op XP.

Volgens de KPN is het niet mogelijk deze box onder XP te gebruiken, maar een versie er vlak na wel. Het hotel in kwestie heeft ook een aanbieding gehad van een bedrijf die de bestaande box kon upgraden, echter nadat hier op in gegaan is laat dit bedrijf niets meer van zich horen.

Nu heb ik zelf het idee dat het wel eens om de firmware van het apparaat zou kunnen gaan. Ik heb het apparaat opengeschroeft, en er zit inderdaad een EPROM in met firmware. Op deze EPROM staat:
BIOS51 FIRMWARE
ver 1.20e Type: PB
Copyright 1993-1998 Softing Europe S.A.
Het apparaat zelf is een witte doos van ca. 30cmx30cm, ongeveer 4 cm hoog. Op de voorzijde zit een schakelaar waarmee de 'doorgeluste' PC aan- en of uitgezet kan worden, een led 'run', een led 'com-data' en een led 'netactivity'. Op de achterzijde vinden we 2 stroomsnoeren (één 'in', één 'uit'), een seriele poort gemarkeerd 'modem' en DB25 aansluitingen gemarkeerd 'Par/PC' en 'PAR/Print'.

De centrale zelf is van Alcatel, en wordt ook wel als Alcatel 4200E verkocht. Uiteraard is KPN niet van plan er technische informatie over vrij te geven, het enige wat zij willen doen is een nieuwe account box leveren A EUR 500.

Nu is mijn vraag; is iemand hier bekend met deze apparaten? Klopt mijn vermoeden dat het met een firmware update gedaan kan zijn?

//edit
ik zie op de KPN site:
Vox Account Boxen met een biosversie lager dan 3.00 zijn niet geschikt voor windows 2000 en XP.
Dan lijkt het mij toch dat je met een bios-update verder moet kunnen komen?

//edit2

Onder op het apparaat zat een sticker (is weer een andere overheen geplakt) waarop staat:
tpubuf-b 512K sram with second serial
Deze 'box' is dus een buffer? Iemand een idee wat het Alcatel type van deze 'box' is?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 01:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels iets verder. Het apparaat in kwestie blijkt vervaardigt door Softing Europe SA, en is in feite een buffer.

De nieuwere versies van dit apparaat zijn voorzien van een flash-rom, deze echter niet. Hier zit nog een EPROM in, type 27C1001. Nu kan ik die eprom programmeren, echter is de vraag of het installeren van nieuwe firmware op die eprom volstaat.

Het gaat dus om dit apparaat, echter dan in KPN-kledij:

Afbeeldingslocatie: http://www.ippower.com/images/ModemOverIp.gif

Indien iemand een dergelijk apparaat heeft staan, zou ik graag het IP adres weten wat in het bestand c:\windows\softing.ini staat..

Verwijderd

Topicstarter
laatste kick.. niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Stiekum toch een kick.. niemand die dit apparaat kent, of misschien zelfs in gebruik heeft?

Verwijderd

Ja dit apparaat ken ik wel ja, in jouw geval een vox account 128 ( aantal toestellen )

Ik zal eens navragen of het volstaat om enkel de Eeprom te vervangen, volgens mij niet.

Een box met bios versie 3.0 -> is ook voorzien van meerdere leds op het frontpaneel, de oude boxxen hebben er drie, dus mischien verschillen ze ook wel van hardware !!!

Verder heb je de software Versie 9.02 DTWP 105392 nodig voor XP. ( SP2 wordt niet ondersteund )

ps 500 euro is een koopje, want de vox account 128 is duurder ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:01:
Een box met bios versie 3.0 -> is ook voorzien van meerdere leds op het frontpaneel, de oude boxxen hebben er drie, dus mischien verschillen ze ook wel van hardware !!!
De oude is ook van plastic, de nieuwe van metaal. Toch lijkt me dat de hardware niet zo heel veel kan verschillen. Ik zie op de oude print ook wel aansluitingen voor meer leds zitten, echter zit daar domweg niets op.
Verder heb je de software Versie 9.02 DTWP 105392 nodig voor XP. ( SP2 wordt niet ondersteund )
De software is al aanwezig, die kun je via de KPN gewoon downloaden.

Overigens baal ik wel van deze wijze van werken, want het zit 'm echt niet in de hardware. Als ik VMware draai op mijn XP (SP2) en daarin windows 98, werkt de box gewoon prima. Deze box KAN wel onder windows XP draaien dus, alleen maken ze daar geen software voor.

Weet jij overigens iets van de wijze van communiceren van deze box met de PC? We hebben lang niet alle functionaliteit nodig van deze box, zolang we maar kunnen zien of er vanaf een bepaalde kamer gebeld is in een bepaalde periode, en zo ja, hoe vaak (dit ivm. kostenberekening). Ik ben zelf programmeur van beroep, dus kan ook zelf iets schrijven, als ik maar weet hoe dit ding communiceert..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:01:
Ik zal eens navragen of het volstaat om enkel de Eeprom te vervangen, volgens mij niet.
De fabrikant zelf geeft het iig niet als optie, maar volgens mij heeft nog nooit iemand het geprobeerd :P

Ik kan me niet voorstellen dat de hele hardware opnieuw ontworpen is, vaak ontwikkelt men een product gewoon door.. vandaar mijn vraag.

(kleine kick dus :P)

Verwijderd

Vox Account met een bios onder de 3.0 (in dit geval 1.20) wordt alleen ondersteund op W98 :P en versie 7.01 van de vox account software.
De software 9.01 en hogere kunnen niet met deze box communiceren.

Verwijderd

Topicstarter
Schop je nou een oud topic omhoog om iets te melden wat ook al in het topic stond? waar het hele topic om begonnen was? ;)
Pagina: 1