Waterkoelingsetup met 2 pompen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben bezig met de planning van mijn waterkoeling in mijn nieuwe casemod, maar zit met een aantal vragen waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden. Het volgende gaat allemaal watergekoeld worden:
CPU
GPU en geheugen van de videokaart
Northbridge
voeding
2 harde schijven

Ik heb de ruimte om 2 radiatoren te plaatsen
1 Black Ice Extreme en een Black Ice Extreme 2. In eerste instantie wilde ik twee gescheiden setups maken, dus met twee pompen en iedere setup op een radiator. Nu zat ik een beetje te brainstormen en begon ik me af te vragen of het misschien ook mogelijk zou zijn om alles in 1 setup te plaatsen maar dan met 2 pompen in de setup. Heb totaal geen idee of dit zou kunnen en kan er ook niets over vinden. 2 aparte waterkoelsetups zoals in de MOD van Iedejo heb ik al wel meer gezien. De pompen die ik hier heb zijn allebei van hetzelfde type en wel de Eheim 1048.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Je kan pompen gewoon parallel of in serie zetten.. globaal kan je zeggen dat als je ze parallel zet de maximale flow verdubbelt, terwijl in serie de opvoerhoogte verdubbelt.
Afhankelijk van de weerstand in de systeem en de capaceit van je pompen geeft een van beide het beste resultaat.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 09:24
Wat mij het beste lijkt is om met de 2 pompen 2 cirkels te maken, dus:
1. Vanaf reservoir naar pomp1 met daarin een aantal onderdelen, dan radiator1 en daarna terug naar reservoir.
2. Vanaf reservoir naar pomp2 met daarin rest van onderdelen, dan radiator2 en daarna terug naar reservoir.

Edit: reservoir zou ook voor de radiatoren kunnen, zodat het warme water gekoelt wordt en dan via de pomp langs alle warme onderdelen gaat. Ook worden in dit geval de twee warme waterstromen gemengd voordat ze gekoeld worden

Ikzelf heb de eheim 1280 welke eerst langs m'n cpu pompt, dan splitst naar vidkaart+geheugen en northbridge, dan 2 hd's koelt, vervolgens naar reservoirtje/luchtvanger gaat, dan naar radiator en vanaf radiator weer naar pomp.

[ Voor 19% gewijzigd door Cryolite op 18-11-2004 09:23 ]