ISRA-punt welke 4 kabels voor ADSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112792

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik probeer mijn ADSL aan te sluiten en stuit op hetvolgende probleem;

Uit mijn ISRA-punt in de meterkast gaan 5 kabeltjes naar de telefoon in de huiskamer.
De kleuren van deze kabels zijn (vlnr):
rood | blauw | geel | oranje | wit

Nu moet ik dus een splitter voor het ADSLmodem tussen het ISRA-punt en de telefoonlijn doen. Maar in het plugje van de splitter gaan maar 4 kabels.
Welke van deze 5 kleuren moet ik dan achterwege laten?

Ik snap maar niet waarom mijn ISRA-punt 5 kleurenkabels heeft, terwijl ik er kennelijk maar 4 nodig heb. Graag hulp!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82119

Voor ADSL heb je maar twee aders nodig, namelijk de blauwe en de rode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
ik heb alleen maar rood en blauw gebruikt volgens mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar gaat het telefoonsignaal dan ook over de rode en blauwe?
Dus ik moet alleen de rode en blauwe in een plugje stoppen en dit in de splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:33

bemeall

Down Under!

Anoniem: 112792 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:32:
Maar gaat het telefoonsignaal dan ook over de rode en blauwe?
Dus ik moet alleen de rode en blauwe in een plugje stoppen en dit in de splitter?
Jep :)
Zie ook Internet & Telefonie - policy en FAQ

[ Voor 12% gewijzigd door bemeall op 17-11-2004 23:34 ]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar als mijn telefoon- en ADSLsignaal alleen over het rode en blauwe draadje gaan.
Waarom komt er dan uit mijn ISRApunt ook nog geel | oranje | wit ??? Hebben die gewoon geen nut en kan ik die afknippen?

Nou ja, ik ga het maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
(jarig!)
a.u.b. niet de andere afknippen. het kan zijn dat er geen signaal opzit, maar afknippen zou ik nooit doen.

trouwens welk is/ra punt heb je?? een doppie of een schroef verbinding of de laatste een rj11 verbinding ??

oh, ff een tip:

In de handleiding staat waarschijnlijk dat je de draadjes mot strippen, niet doen dus, met isolatie in de jack drukken. Goed opletten dat je de rode en de blauwe naast elkaar op de middelste 2 hebt zitten, dit geldt voor elk stekkertje dat je maakt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
Blauw & Rood = aderpaar 1

Oranje & Wit = aderpaar 2

Zowel voor een analoge lijn, zowel voor ISDN en ook voor DSL heb je maar 2 aders (dus 1 aderpaar) in gebruik. Dat zijn de middelste 2 aansluitingen van een RJ-11 stekkertje.

(kan anders afgemonteerd worden maar dit is de 'normale' situatie)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Topicstarter
Nou, m'n ADSL werkt eindelijk gelukkig... maar wat een geklooi met draadjes, plugjes en utp-tangen is dat zeg! Om gek van te worden! |:(

Het enige rare is dat de downloadsnelheid gem. 700 kb/sec is als de pc direct op de modem staat (Demon 8096/1024). Maar zodra ik m'n router (Draytek Vigor 2200) ertussen gooi, dat de downloadsnelheid daalt naar gem. 350 kb/sec! Hhhmm.. zal wel de bekabeling zijn die vervangen moet worden.

Maar iedereen bedankt voor de hulp! Ik ben weer een stuk wijzer en gelukkiger geworden!

Ciaooooo, Armani

Anoniem: 128314

Best Armani,

Dit is niet vreemd de CPU die in jou Vigor 2200( series ) zit kan deze snelheid zimpelweg niet aan. Voor zover ik weet kan hij maximaal 5 mbit aan. En dat is al met veel pijn en moeite. Maar bekijk rustig eens je modem, wie weet zit daar al een router functie in. En dan hoef je alleen een switch er bij te kopen .

Groeten

p.s. bij mij loopt het telefoon signaal over oranje / wit .. zo zie je maar weer :p
Pagina: 1