Asus K8V SE Deluxe Cool'n'Quiet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Ik krijg mijn cool n quiet dus niet aan het werken op dit moederbord (samen met a 64 3200+, stock cooler, 1 gb ram, x800pro, sata schijf,...)

-Heb het ge-enabled in de bios
-In windows minimaal energieverbruik aangezet
-De a64 driver van amd.com geinstalleerd
-acpi 2.0 aangezet
-Q-fan aangezet, dit doet wel iets: men temp gaat nu boven de 50°C ipv max 38°C ervoor, maar ik heb nog niet echt een verschil van geluid proberen te horen of direct gemerkt.

Ik heb gezocht op het forum, en nog een user gevonden die hetzelfde probleem had met dit moederbord, maar er stond geen oplossing bij, dus jah...

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:30
Als je acpi-2.0 in je bios hebt aangezet nadat je windows hebt geinstaleerd zal CnQ het nooit doen. Je moet dat namelijk al hebben aanstaan voor je windows instaleert.

• FReNsJ
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
MEGATRON schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:42:
Als je acpi-2.0 in je bios hebt aangezet nadat je windows hebt geinstaleerd zal CnQ het nooit doen. Je moet dat namelijk al hebben aanstaan voor je windows instaleert.
ahzo... dat zou het wel eens kunnen zijn dan (is al ff geleden dus ben niet helemaal zeker) dan laat ik het zo maar, want een image terugzetten zal ook niet hetzelfde effect hebben dan opnieuw installeren zeker?

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:30
Nee. Windows wordt op een "andere" manier geinstaleerd als ACPI-2.0 aanstaat en op die image staat gewoon een verkeerde install. BTW heb ik CnQ uitgeschakeld omdat ik er problemen mee had (ik heb een MSI K8N Neo2 Platinum) verder lees ik dat een heleboel mensen er problemen mee heeft.

Verwijderd

Ik heb pas alles aangezet nadat ik windows had geinstalleerd, maar dat werkte dus wel. Hoe weet je dat Cool 'n Quiet niet werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 17:34 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Eens met hem hierboven ^^

Het draait hier al bijna een jaar probleemloos óók na een herinstallatie.

ARME AOW’er

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-08 11:42
Bij mij werkt het ook prima. En ook ik heb het pas aangezet nadat Windows was geinstalleerd.
Wel een opmerking:
Na de SP2 update werkte CnQ niet meer en moest ik de AMD driver opnieuw installeren...

Je kunt zien dat het werkt met het CPU monitor programma.

• Shaggy
  • Laatst online: 13:25

Shaggy

Misantroop pur sang

Hier werkt het gelukkig ook prima.

Vergeet niet om je Procc drivers te updaten vanaf de Asus cd :)

Even een aanverwant vraagje mischien.

Als je alles nu goed hebt draaien, C&Q, Q-Fan heel de rotzooi, zou dit zich natuurlijk ook in de stroomopname moeten vertalen?

Heeft er iemand info of referenties over het verbruik in stroom in standaard config, en met alles geactiveerd voor C&Q, Q-fan etc.

Ik neem aan dat dit zou moeten dalen, of zit ik hierin verkeerd?

Making an ass of myself since the 70's

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Ne hier hwerkt C&Q ook niet meer.
Op mijn vorige mobo ook MSI ( K8T Neo Fisr2) nooit geen problemen mee gehad.
Nu op mijn K8N Platinum alleenn maar problemen met C&Q maar ja gewoon uit gezet en dan maar zo verder werken.
Tot iemand een oplossing heeft gevonden.

Gadget Freak

Verwijderd

Is het nu echt zoveel stiller dan? C&Q deed het bij mij ook niet, maar ik had Q-Fan wel even geactiveerd. Goed, nu gaat de fan iets rustiger draaien, maar het nu zoveel dB scheelt is de vraag, persoonlijk merk ik er weinig van. Nadeel is dan wel dat de CPU 50+ graden wordt, terwijl hij nu rond de 30 hangt, rond de 40 stressed. Hoe koeler hoe beter, maar Q-Fan houdt hem dus rond de 50, terwijl hij stressed zo rond de 60 gaat zitten totdat de fan weer op toeren is, lekker dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 15:27 ]

• Shaggy
  • Laatst online: 13:25

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:27:
Is het nu echt zoveel stiller dan? C&Q deed het bij mij ook niet, maar ik had Q-Fan wel even geactiveerd. Goed, nu gaat de fan iets rustiger draaien, maar het nu zoveel dB scheelt is de vraag, persoonlijk merk ik er weinig van. Nadeel is dan wel dat de CPU 50+ graden wordt, terwijl hij nu rond de 30 hangt, rond de 40 stressed. Hoe koeler hoe beter, maar Q-Fan houdt hem dus rond de 50, terwijl hij stressed zo rond de 60 gaat zitten totdat de fan weer op toeren is, lekker dan.
Mmhh...

Ik heb mijn set vaak uren idle draaien. Puur MSN of internet op de achtergrond. dan word mijn cpu echt geen 50 graden hoor.

Ik heb een goed airflow in de kast, en hij word idle niet warmer dan 34 graden, Dan is het wel fijner zonder nog een koeler die je hoort!

En als ik ga gamen, springt ie automaties aan, perfect toch. En 50 graden voor je cpu is echt niet slecht of hoog hoor. Waarom zou hij koeler moeten lopen als hij toch maar idle staat te wezen?

Making an ass of myself since the 70's

Pagina: 1