Toon posts:

FTP'en in DOS werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
B) B) B)

Ik zit hier ff met een probleempje en heb al aardig wat gezocht maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. Ik heb nu een FTP servertje gefixt via Bulletproof FTP Server. Werkt allemaal leuk en aardig.

Alleen bij sommige mensen hoor ik dat die niet goed werkt in dos. In FlashFXP of ander progsel wel en via de browser ook alleen in dos dus niet. Diegene kan dan wel connecten en inloggen alleen zodra ls word ingetypt blijft die hangen, bij andere werkt die weer wel gewoon goed.

Ik gebruik poort 1337 en passive mode poort 1338. Beide opengezet en 20 en 21 ook wat zou die kunnen zijn??

Many TnX :>

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Passive mode uitzetten

Senri no michi mo ippo kara

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik kan je wel vertellen dat het active FTP is wat er niet werkt. Maar als ik het goed begrijp heb je dus opgegeven dat Bulletproof poort 1338 voor de passive data moet gebruiken, en 1337 voor de connectie zelf? Waarom niet gewoon alles op 20 en 21 laten draaien, en Bulletproof zelf een willekeurige passive poort boven de 1024 laten kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te vertellen. 20 en 21 worden geblocked bij ons op sgool B)

Maar ik d8 ik geef de passive mode een vast ip 1338 tot 1400 en die heb ik dan ook open gezet omdat ik anders bang was dat Bulletproof een ip kiest die niet open staat :? Iig als passive mode uit staat is het hetzelfde..

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:05:
Sorry vergeten te vertellen. 20 en 21 worden geblocked bij ons op sgool B)

Maar ik d8 ik geef de passive mode een vast ip 1338 tot 1400 en die heb ik dan ook open gezet omdat ik anders bang was dat Bulletproof een ip kiest die niet open staat :? Iig als passive mode uit staat is het hetzelfde..
Dat komt dus omdat active FTP niet werkt. Doordat dat bij jou op school geblokkeerd wordt. En aangezien de promptbased FTP client alleen active FTP ondersteunt, zal dat iig niet gaan werken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het nu echt niet meer. Alles werkt behalve ls of dir command. De client kan wel gewoon inloggen en cd uppen en downen behalve ls (of dir) dan blijft die hangen en zegt die "150 Opening data connection for directory list" en daar blijft die op hangen. (En bij sommige mensen werkt dat dus ook gewoon)

Ben ik iets vergeten dan :?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

king loui heeft gelijk.

de "dos" versie van ftp ondersteund alleen active ftp. Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal onder ftp.

zodra je een ls /put / get doet opent de server een 2e verbinding VAN de bullit server naar jouw client en die is geblocked. (als jij acter een firewall zit) passive lost dit op, maar dat lukt niet vanaf de (standaard) command prompt van dos ftp.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Sorry voor mijn wat korte antwoord, maar je gaf niet veel informatie over wat je al geprobeerd had. Maar zoals ik inderdaad ook al wou zeggen, dos werkt niet met passive, dus vandaar mijn opmerking.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je kunt toch gewoon interne explorer gebruiken? Daar kan je wel passive/active mee instellen.

• Victor
  • Niet online
Neophyte schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:00:
Sorry voor mijn wat korte antwoord, maar je gaf niet veel informatie over wat je al geprobeerd had. Maar zoals ik inderdaad ook al wou zeggen, dos werkt niet met passive, dus vandaar mijn opmerking.
Met jouw antwoord is de TS niet geholpen, aangezien ie dan zonder een werkende active en passive FTP zit. Niet echt handig lijkt me ;)

• Neophyte

Neophyte

it's back....

King_Louie schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:49:
[...]

Met jouw antwoord is de TS niet geholpen, aangezien ie dan zonder een werkende active en passive FTP zit. Niet echt handig lijkt me ;)
offtopic:
vond het antwoord voldoende in vergelijking met de startpost ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok je hebt dus gewoon NIKS aan ftp in dos :? Maargoed wat ik me dan nog afvraag. Toen die nog op de standaard poorten stond ingesteld werkte het nog wel in dos alleen zei die "entering pasv mode" zag ik in de logs terug. En ook heb je een command quote pasv waarmee die zegt "Entering passive mode <10.0.0.150,5,58>
Waar staat dat dan voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 18:22 ]

Verwijderd

> Entering passive mode <10.0.0.150,5,58>

In passive mode zegt de server tegen de client op welk adres en poort er geconnect moet worden. In dit geval 10.0.0.0:1338 (5*256+58). Je moet er sowieso voor zorgen dat je server niet je LAN IP gaat sturen daar kunnen clients niet op connecten. Zoek eens in je FTP server naar "Passive IP" of iets dergelijks en vul daar je externe IP in.

Verwijderd

Ga eerst maar eens zelf dingen uitzoeken. Je laatste vraag had je met 10 seconden op Google ook kunnen beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.