BenQ DW1620A of NEC-ND3500A?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 23:05
Hallo,

Ik heb al best veel gelezen over beide branders, maar bijna in elke post zijn er wel mensen die zeggen dat de benq of de nec slechte branders zijn. Dus ik ben nu niet echt overtuigd welke beter is...Zou iemand mij hier kunnen vertellen welke van de 2 ik moet aanschaffen en waarom? 8)7

Ik had ook nog iets over hacked firmware gelezen voor de NEC voor betere compatibiliteit met standalone dvd-spelers en dat de benQ dat niet nodig heeft :? ...klopt dat?

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

:) zoek je toch effe een Nec3500A topic op ... gebruik search :) en uit review is het ook geblekven dat Nec best koop was.

Lucky Goldstar

• Evolutionz
maar bij computertotaal was de NEC juist niet zo goed uit de test gekomen 8)7

Verwijderd

Evolutionz schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:15:
maar bij computertotaal was de NEC juist niet zo goed uit de test gekomen 8)7
omdat ze daar te lui en te onwetend zijn om er ff een nieuwe firmware in te flashen.. en ze hem afrekenden op zn snelheid (die dus omhoog gaat met een nieuwe firmware)..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

na dit hebbeb gelezen weet je het wel :)

• Evolutionz
Ok, thnx, ben eruit, wordt de NEC :9

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 14:32
Hoooooo.....die test is oud en met een oude firmware in de Benq. Er zijn al diverse firmware-upgrades voor de Benq die ervoor zorgen dat de Benq1620 bij de top van de branders hoort. Het ligt er ook aan wat je gaat gebruiken -r of +r. Als je -r gaat branden dan moet je de NEC nemen en bij +r de Benq.

Verwijderd

Hou er rekening mee dat de NEC redelijk selectief met schijfbare dvd medium zowel voor dvd+r en dvd-r. Zie ook deze thread: [rml][ Media compatibiliteit] NEC ND 3500[/rml]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:16:
[...]

omdat ze daar te lui en te onwetend zijn om er ff een nieuwe firmware in te flashen.. en ze hem afrekenden op zn snelheid (die dus omhoog gaat met een nieuwe firmware)..
Hadden ze ook niet te weinig dual layer schijfjes waardoor de DL functie van de nec nieteens getest is?

Raku

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Benq 1620 en die brandt zijn eigen merk Benq schijfje voor 8x gewoon op 16x terwijl als ik deze in een NEC 3500 doe dan lukt het max op 4x. Binnen 3 min een volledige DVD vind ik niet slecht voor 4,4 gb aan data of film via de Benq.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Nilco
  • Laatst online: 05-03 14:32
@itsalex: niet gaan liegen met je 3 minuten. Op 16x brand je een schijf in 6 minuten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nilco op 18-11-2004 00:13 ]

Verwijderd

Kwalitatief zou ik zeggen dat de branders behoorlijk dicht bij elkaar liggen, waarbij NEC iets beter met -R en crap-media is en Benq met +R, quality scanning, en officiele firmware ondersteuning.

Meer valt er te lezen op het form van cdfreaks in de NEC en Benq forums

Verwijderd

Simulated Zero schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:51:
[...]

Hadden ze ook niet te weinig dual layer schijfjes waardoor de DL functie van de nec nieteens getest is?
Op de voorkant van het blad staat KEI-groot: Alle dual-layer (niet eens double-layer volgens mij) getest!

En vervolgens testen ze van GEEN ÉÉN de double layer functie :| 8)7 |:(

(nee ik koop dat blad niet, dat hebben ze bij mn vriendin thuis)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Help, ik kan niet kiezen!
Dan zit je hier fout ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.