[XP]Verkeerde chipset drivers,muis en tobo reageren niet

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Zoals in de topic staat

Ik dus vandaag mijn P4P800 samen met mijn precotje 2.8 vervangen door een P5P800 met een prescotje 3.2 . Ik denk dat kan wel 1 op 1. Niet dus want de chipset was net iets anders. Nou ik zoeken naar "de" chipset drivers en denk heee gevonden.ik installeren en kijken of het werkt. Niet dus :( . Maar wat is er nou aan de hand nadat ik opnieuw op had gestart is dat ik geen besturing heb van mijn muis en toetsenbord. wel in de bios maar nadat ik dus door start naar Winows XP met service pack 2 reageren me muis en tobo niet meer.
Zo kan ik dus ook geen andere chipset drivers installeren.
Ik heb me muis en tobo op USB aangesloten en PS/2. Werkt allebij niet. En heb ook geen systeem herstel punt dus daar kan ik ook niet naar terug :'( .

Help me uit de brand!

Self reflection is the school of wisdom

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Wat dacht je ervan om gewoon XP even opnieuw te installeren 8)7

Senri no michi mo ippo kara

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Was het maar zo'n feest. Ik heb er bestanden op staan die ik niet zo graag kwijt wil ;) .

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

F8 > veilige modus > drivers eraf flikkeren et voila :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Dan zet je dat oude mobo er weer in en save je je bestanden, je kunt nou eenmaal geen moederbord vervangen en dan denken dat het weer gaat werken.

Senri no michi mo ippo kara

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Als je een andere harddisk hebt kan je die bestanden nog redden :) Helpt het ook nie als je je muis een keer loshaalt en weer inplugt als Windows al is opgestart? (kan alleen met usb btw)
Neophyte schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:48:
Dan zet je dat oude mobo er weer in en save je je bestanden, je kunt nou eenmaal geen moederbord vervangen en dan denken dat het weer gaat werken.
Dat is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan hoor. Zelfs van een AMD K6 naar een Celeron D met Windows ME.. als dat kan, kan alles ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Haan op 17-11-2004 22:50 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
@atlas
In veilige modus heb ik precies hetzelfde probleem. Zodra ik dus het windows laad scherm krijg krijg ik geen rood lichtje meer onder me muis vandaan en toetsenbord lichtjes gaan ook uit.

@Nephyte
Oude mobo erin zetten is ook geen optie denk ik want ik heb er nu toch al verkeerde drivers op staan dus dan zal die ook op het oude mobo ook niet werken neem ik aan. Lijkt me logisch ;) .

@hantheman.tk
Ja ik heb nog een andere harddisk. Als windows helemaal is opgestart dan krijg ik geen signaal op me usb poorten lijkt het wel. Denk dat ik morgen die hardeschijf er even uit gaat halen en dan even alles overzetten.

Ik laat het morgen wel weten want ik ga zo slapen kan morgenvroeg beginnen :D .

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

NightWalker2005 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:06:
@atlas
In veilige modus heb ik precies hetzelfde probleem. Zodra ik dus het windows laad scherm krijg krijg ik geen rood lichtje meer onder me muis vandaan en toetsenbord lichtjes gaan ook uit.
Dan lijkt het USb wel fuckud op.
Probeer es tobo/ muis @ PS2 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 14:50
booten met je windows xp cd en je installatie repareren.

[ Voor 2% gewijzigd door papmetklonten op 17-11-2004 23:16 . Reden: Typo's ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
@atlas
Kijk is in mijn startpost ;) .

@papmetklonte
O ja heb net helaas de Windows Xp cd ff uigeleend :) .Zal je altijd zien op dat moment dat je em nodig hebt heb je em weer niet "DOH". Kan ik het ook nog zonder cd?

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Om nog even door te gaan. Heb nu uiteindelijk alles opnieuw geinstalleerd maar ik krijg nog steeds met de chipset drivers van cd-rom en van i-net dat mijn tobo en muis niet reageren.
Zijn er meer mensen met dit probleem en/of dit op te lossen is want ik snap er echt niks van :? . Ik ga nog even kijken of de oudere bios er wat mee te maken heeft want ik vindt het allemaal maar raar.

• Adw
  • Laatst online: 09-04 20:25

Adw

Ik had laatst ook het probleem dat ik windows niet meer kon bereiken, maar wel bestanden wilde redden voordat ik windows opnieuw zou installeren. Ik heb gewoon simpel mn harde schijf even in een andere (wel werkende) computer gestoken...eventuele bestanden eraf gehaald en gekopieerd naar andere harde schijf. Daarna windows opnieuw geinstalleerd. Misschien dat jij hetzelfde kan doen..?

Edit: Sorry, dan moet je wel ff je cd terugvragen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Adw op 20-11-2004 23:31 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NightWalker2005 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:46:
Was het maar zo'n feest. Ik heb er bestanden op staan die ik niet zo graag kwijt wil ;) .
:?

Installeren != formatteren :o

Je kunt gewoon installeren in een bestaande partitie, dan raak je toch niets kwijt :z
Maar idd, zonder CD gaat dat niet opschieten...

Oslik blyat! Oslik!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Kan het zo zijn dat als je je chipset drivers installeerd van cd en/of van de site en je tobo en je muis werkt na het opstarten niet dat je chipset op je mobo kapot is?

Verwijderd

uhm weet je zeker dat je tobo en muis in de goede zitten? van onderaf gezien (vanaf onderkant mobo dus) is de onderste (blauwe meestal) je tobo en de bovenste (groen meestal) muis. Heb je die niet toevallig omgedraaid, dat zou namelijk verklaren waarom alles wel stroom krijgt maar gewoon niet werkt :)

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ik heb alles op USB. En ik heb me computer niet plat liggen die van mij staat. Dus die van mij zijn rechts en links ;) . Zodra me windows laad scherm komt met dat bewegende balkje reageert me muis en tobo al niet meer. De lichtjes gaan dan ook uit op me muis en tobo.

Verwijderd

NightWalker2005 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:12:
Ik heb alles op USB. En ik heb me computer niet plat liggen die van mij staat. Dus die van mij zijn rechts en links ;) . Zodra me windows laad scherm komt met dat bewegende balkje reageert me muis en tobo al niet meer. De lichtjes gaan dan ook uit op me muis en tobo.
dan zou ik echt een poging wagen je usb zooi opnieuw te installeren

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

ik zou het eerst in het bios zoeken, kun je iets doen met load optimized default ofzo. En misschien kun je je bios nog upgraden....

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Pagina: 1