Bliksem flitsen door het beeld

Pagina: 1
Acties:

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Hallo,

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een iiyama vision master pro 413 en elke keer als ik hem aanzet zie ik allemaal bliksem flitsen door het beeld, dit lijkt mij niet goed. Heeft iemand dit eerder gehad en weet iemand of dit schadelijk is?

Alvast bedankt

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-08 16:27
toeval wil dat ik dit sinds kort ook iets soortgelijks heb bij mijn 3 jaar oude vision master pro 450. ik weet niet of het overeenkomt met wat jij ervaart.
het lijkt een beetje op het effect wat je krijgt hij het uitzetten van een oude tv...
zo'n witte horizontale streep die verdwijnt in een witte stip in het beeld.
het is bij mij niet zo dat het beeld op zwart gaat, maar dit manifesteert zich gewoon door het huidige beeld heen en in zijn geheel dus streep en flitsstip in het midden tegelijk.

heel kort maar wel fel. wat el-makkers van me roepen iets over de hoogspanning van het apparaat.

Stay safe

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Master FX schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:42:
wat el-makkers van me roepen iets over de hoogspanning van het apparaat.
Dat wou ik dus ook zeggen ja :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dennis112
nee ik heb het dus elke keer als ik de monitor aanzet, en het is niet een flits in het midden, het zijn gewoon allemaal kleine flitsen, ze zien er net zo uit als bliksem

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
Waarschijnlijk niet van toepassing, maar toch:

Is je monitor aangesloten op een geaard WCD? (stopcontact)

[ Voor 7% gewijzigd door AttiX op 18-11-2004 12:10 ]

• Master FX
AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:10:
Waarschijnlijk niet van toepassing, maar toch:

Is je monitor aangesloten op een geaard WCD? (stopcontact)
Om je de waarheid te zeggen. Sinds kort niet meer. Ben onlangs verhuisd. En heb alleen maar geaarde stopcontacten in de keuken en de badkamer. Zou er een verband kunnen zijn?

Stay safe

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Master FX schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:42:
[...]

Om je de waarheid te zeggen. Sinds kort niet meer. Ben onlangs verhuisd. En heb alleen maar geaarde stopcontacten in de keuken en de badkamer. Zou er een verband kunnen zijn?
Ik zou zeggen, sluit hem eens aan op een geaarde wandcontactdoos en je weet het gauw :)

offtopic:
Geen nieuwbouw zeker?

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 18-11-2004 12:44 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• AttiX
Dat was 1 van de eerste handelingen die ik heb gedaan toen ik verhuisde naar mijn huidige woning. Overal aardedraden aanleggen. En vooral in de pc-kamer is dat belangrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door AttiX op 18-11-2004 12:49 ]

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:48:
Dat was 1 van de eerste handelingen die ik heb gedaan toen ik verhuisde naar mijn huidige woning. Overal aardedraden aanleggen. En vooral in de pc-kamer is dat belangrijk.
Ehm hoezo? Ik heb meerdere pc's op niet geaarde stopcontacten hangen en in al die jaren (+/- 10 jaar) nog nooit problemen gehad met m'n pc's dus heel belangrijk is het blijkbaar ook niet.

Geld ook voor 7 huisgenoten die ook geen problemen hebben daarmee.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Master FX
AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:48:
Hoe pak je dat aan? kun je dat in de muur verwerken ofzo? of lopen er nu overal extra kabels langs de plinten. op mijn oude studentenkamer hebben ze dat (eerste) tijdens een grootscheepse verbouwing wel gedaan.

Stay safe

• AttiX
Ik heb alles door de bestaande buizen erbij getrokken.
Al het electrisch is vervangen. Zat rood/groen in. :)

Heb dus alles vervangen en toen direct de aarde erbij getrokken.
Hendal. schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:52:
[...]

Ehm hoezo? Ik heb meerdere pc's op niet geaarde stopcontacten hangen en in al die jaren (+/- 10 jaar) nog nooit problemen gehad met m'n pc's dus heel belangrijk is het blijkbaar ook niet.

Het is ook een voorzorgsmaatregel, denk ik.
http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html

[ Voor 60% gewijzigd door AttiX op 18-11-2004 14:37 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:38

Aapje

Opel-beun
Ik draaide jaren zonder aarde :P
Heb alleen 't probleem als ik een compu kast vast pak en me verwarming aanraak dat ik me een gigantiesche optater krijg :D
En toen heb ik 't simpel aangepakt omdat de verwarming geaardt is ;) een kabel getrokken daarvan naar me pc's :P ennn 't werkt perfect :)
Maaruh Rood/Groen? ;p
Das wel hhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeelllllll erg oud :P

• dennis112
Sorry hoor maar zou er ook iemand antwoord kunnen geven op mijn vraag, ik open dit topic namelijk niet voor niets

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:24

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ehm, als je je de moeite doet om het bovenstaande te lezen:
PcDealer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:44:[...]Ik zou zeggen, sluit hem eens aan op een geaarde wandcontactdoos en je weet het gauw :)
offtopic:
Geen nieuwbouw zeker?
...en vervolgens meld of het probleem zich nog steeds voordoet kom je een stuk verder dan dit:
dennis112 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:46:
Sorry hoor maar zou er ook iemand antwoord kunnen geven op mijn vraag, ik open dit topic namelijk niet voor niets

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Die flitsen is de degaus functie (het demagnetiseren van je scherm) en dat doet ie elke keer als je hem aanzet.
Dat er nu flitsen te zien zijn, kan te maken hebben met dat je geen aarding hebt.
Als je verder geen klachten hebt, zou ik me er geen grote zorgen om maken.
Maar aarden kan zowiezo geen kwaad.

• dennis112
ja maar dat was niet op mijn vraag bedoeld, en het is een geaard stopcontact waar die op aan gesloten zit

• dennis112
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:55:
Die flitsen is de degaus functie (het demagnetiseren van je scherm) en dat doet ie elke keer als je hem aanzet.
Dat er nu flitsen te zien zijn, kan te maken hebben met dat je geen aarding hebt.
Als je verder geen klachten hebt, zou ik me er geen grote zorgen om maken.
Maar aarden kan zowiezo geen kwaad.
Ok dus ik hoef niet bang te zijn dat ik een keer een optater krijg van mijn monitor?

Verwijderd

Zolang je de monitor niet openmaakt, hoef je niet bang te zijn voor een optater.

Maar had je die bliksemflitsen al van het begin af aan?

• dennis112
Nee die zijn na een paar maanden pas gekomen, en ik had er geen garantie op bij de winkel want het was een faillisement uitverkoop van memo.

Verwijderd

misschien ooit van fabrieks garantie gehoord??

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb hier een 5 jaar oude visionmaster pro 450 en vanaf nieuw zie ik dat wanneer ik hem aanzet maar verder doet hij het perfect.
Een soort brom en hij trilt even dat en stelt het beeld in dat is alleen als ik hem aanzet verder zie ik dat niet meer terug.
Bij een computerreset klikt hij een keer meer niet maar dat doet mijn eizo F520 ook

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

een soort bong geluid dat is normaal :)

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 12:19
Hendal. schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:52:
[...]

Ik heb bij een helpdesk gewerkt voor een ISP. En daar kreeg ik een klant aan de lijn die een probleem met zijn verbinding had en er gebeurde rare dingen.

Op zijn pc-kamer had meneer geen geaarde stopcontacten. Vanaf zijn pc liep de netwerk beneden naar de meterkast om vervolgens in het modem te gaan. Na controle bleek zijn modem en alles in orde te zijn dus ik vraag meneer om zijn netwerkkabel na te kijken. Hij haalt zijn kabel uit zijn modem en stopt hem er terug in, op dat moment slaan alle stoppen in het huis door en is het donker bij hem. (Gelukkig belde hij mobiel :P )

Vervolgens nog een keer geprobeerd en hetzelfde gebeurde weer. Bleek dat het stopcontact in de meterkast wel geaard was, maar de computer zelf niet. Zodra deze dan de netwerkkabel in het modem deed ontlade de computer zichzelf via de netwerkkabel en het modem. Dit werd waarschijnlijk als lekstroom ervaren waardoor de stoppen eruit vlogen. Het kon verder geen kwaad, uiteindelijk werkte het allemaal wel maar toch iets om rekening mee te houden ;)
Pagina: 1