Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Sharp LCD op VGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het doorzoeken van een hoop topics, en op google gezocht te hebben, heb ik toch nog enige onduidelijkheid over het aansluiten van een LCD.

Ik heb een LCD van Sharp, afkomstig uit een oude laptop.

type: LM64C389

Deze dus

http://home.planet.nl/~hause018/pic1.jpg

Ik heb deze compleet met alles erop en eraan.

De aansluiting van het scherm is een vierkante kabel.
Omdat ik deze kabel niet goed kan omschrijven heb ik er een foto van genomen

Om deze aansluiting gaat het om

http://home.planet.nl/~hause018/pic2.jpg

Verder wil ik het gaan aansluiten op deze kaart. Volgens mij heeft hij een VESA aansluiting.

http://home.planet.nl/~hause018/pic3.JPG

Ik heb al uren gezocht op google.nl en GOT. Pinout van het LCD kan ik denk ik wel vinden, maar ik heb geen idee hoe ik deze moet lezen.

Kortom ik wil dus eigenlijk gewoon wete welke kabel ik waarop moet solderen

Ik hoop dat mijn topic aan alle regels voldoet, zoniet hoor ik dit graag en pas ik hem meteen aan. ;)

Iemand tips ??

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Wanneer je hier de datasheet post kunnen we zien of het een LCD is wat ZOU KUNNEN werken... Het is niet zo dat wanneer je een datasheet hebt daarin staat 1 2 3 en dat je dat kan aansluiten op je VESA 1 2 3.

Verder heeft VESA volgens mij 26 contactpunten, dus wanneer je die op jouw videokaart telt en dat zijn er 26 dan heb je grote kans dat dat VESA is. (Staat meestal ook wel op de videokaart gedrukt....)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Corn

Raar jongetje

Als je echt goed gelezen had dan had je begrepen dat het niet echt gewenst is om dit soort topics te openen.
Ik heb zonet even gezocht naar pinouts, maar ik kon deze ook niet vinden. Het meeste kans maak je bij Sharp zelf, gewoon een mailtje sturen. Vervolgens kun je dan aan de hand van de startpost in Laptop LCD aan VGA-kaart afleiden of je je lcd wel of niet kan aansluiten. Kort gezegd gaat het alleen werken als er aparte datakanalen voor rood, groen en blauw zijn op je lcd, anders kun je het vergeten.
Mochten de mensen bij sharp je niet kunnen/willen helpen kun je altijd nog proberen of iemand in het bovenstaande topic een datasheet voor je te pakken kan krijgen.
De videokaart heeft idd VESA aansluiting, dus in theorie kun je die er goed voor gebruiken.

Verwijderd

zijn idd 26 pinnetjes die aansluiting boven op die kaart die je hebt (heb toevallig 4 zelfde vga kaartjes liggen..

Verwijderd

Topicstarter
Corn schreef op donderdag 18 november 2004 @ 03:22:
Als je echt goed gelezen had dan had je begrepen dat het niet echt gewenst is om dit soort topics te openen.
Ik heb zonet even gezocht naar pinouts, maar ik kon deze ook niet vinden. Het meeste kans maak je bij Sharp zelf, gewoon een mailtje sturen. Vervolgens kun je dan aan de hand van de startpost in Laptop LCD aan VGA-kaart afleiden of je je lcd wel of niet kan aansluiten. Kort gezegd gaat het alleen werken als er aparte datakanalen voor rood, groen en blauw zijn op je lcd, anders kun je het vergeten.
Mochten de mensen bij sharp je niet kunnen/willen helpen kun je altijd nog proberen of iemand in het bovenstaande topic een datasheet voor je te pakken kan krijgen.
De videokaart heeft idd VESA aansluiting, dus in theorie kun je die er goed voor gebruiken.
Ik begrijp dat deze topics liever niet op het forum gewenst zijn. Maar ik heb er echt alles aan gedaan om alles zelf uit te zoeken maar helaas zonder succes.
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:10:
zijn idd 26 pinnetjes die aansluiting boven op die kaart die je hebt (heb toevallig 4 zelfde vga kaartjes liggen..
nais :) ik ga eens ff die pinout zoeken. Ik meen dat ik deze gister wel in de gouwigheid zag op google. In ieder geval van een vergelijkbaar model. Zodra ik hem heb zal ik hem hier poste.

*EDIT

is dit mischien wat ik heb geen idee hoe een pinout precies eruit ziet. http://www.rtdusa.com/appnote/108_lcd.htm << ???

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment een mail gestuurt naar sharp, dus even afwachten.

Kan iemand mij vertellen of het schema dat ik in mijn vorige post heb toegevoegt een goede pinout is?
Pagina: 1