[Debian Woody] "make" command niet gevonden*

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 16:13
Ik heb gister Debian Linux Woody 3 geinstalleerd, en wil apache en php installeren volgens de php handleiding (http://nl.php.net/manual/en/install.unix.apache2.php) Ik heb verder helemaal niks verder geinstalleerd, alleen mysql. Na het commando ./configure --enable-so moet "make" ingetypt worden. Alleen krijg ik dan de melding dat het commando niet gevonden kan worden...

Dit is de eerste keer dat ik zo'n fout krijg bij "make". Iemand een id wat ik nu moet doen...

Bij voorbaat dank.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Tsja, dit ligt niet aan apache maar aan de manier waarop je je operating system hebt geinstalleerd. 'make' heb je in principe gewoon mee geinstalleerd, of je moet wel erg lompe dingen hebben gezegd tegen de installer.

Sowieso vraag ik me waarom je in godsnaam apache gaat compilen op een platform dat prima met packages werkt. Waarom niet gewoon apt-get gebruiken?

Enniewejz, SA -> NOS want dit ligt niet aan Apache. Titeledit:

[Apache2] "make" command niet gevonden..==> [Debian Woody] "make" command niet gevonden..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

apt-get install make

En omdat je de rest waarschijnlijk ook niet hebt, begin eens met
apt-get install binutils gcc libc6-dev

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welkom op GoT Siebsel. Hier op GoT en in NOS zijn een aantal policy's van kracht. Ik ben nu even te lui om ze voor je te copy en pasten (ja zelfs mods overkomt dat ;)) maar ze staan voor NOS bovenaan de topiclist. Lees deze even door voordat je een topic start. Wat er mis is met je eigen topic? Een stukje eigen initatief ontbreekt. Je had met een beetje zoekwerk deze vraag zelf op kunnen lossen.

Sowieso lijkt het me beter dat je vanaf backports.org of apt-get.org de backports voor apache2 en php opzoekt want zoals het er nu naar uitziet heb je weinig kaas gegeten van debian. Het installeren van source op een systeem waar je nog weinig vanaf weet kan het systeem erg makkelijk breken.

[ Voor 37% gewijzigd door Zwerver op 18-11-2004 00:08 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.