[Wireless] Intel Wireless 2200BG vindt geen netwerken meer

Pagina: 1
Acties:

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik ben in het bezit van een Acer Travelmate 6000,
die een Intel Wireless 2200BG netwerkadapter bevat.
Deze heeft gedurende de kleine maand dat ik de laptop al heb altijd al perfect gewerkt, maar sinds een dag vindt de kaart geen enkel netwerk meer!
Mijn draadloos netwerk werkt zeker, twee andere laptops connecten zonder problemen!
Voor de rest lijkt alles ok, er gebeuren geen fouten of zo, de netwerkkaart vindt gewoon geen netwerken, zowel in Windows als in Linux!!!

Ik heb een flauw vermoeden wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn:
Ik heb in linux serieus wat zitten experimenteren met ndiswrapper en ipw2200 .
De oorzaakt lijkt te zijn dat ik enkele nieuwe kernels gecompiled heb voor linux (2.9.10-rc2, rc-1-mm4 en rc-1-mm5) (althans die indruk heb ik...) .
Zou het kunnen dat de kaart op een verkeerde manier aangestuurd is en daarom nu onklaar geraakt is?
Vooral het feit dat de kaart zowel in linux (Gentoo) én windows niet werkt vind ik héél erg verontrustend!

Onder windows heb ik reeds geprobeerd de adapter te uninstallen en opnieuw te installeren, maar niks helpt!

Iemand enige suggestie?
Kan ik die netwerkkaart soms resetten of zo op een of andere manier?
(Heb batterij al eens uit de laptop gehaald en 'm van AC genomen voor 'n tijdje,
maar dat doet in ieder geval niks.) Batterijpinnen van laptop verbinden of zo (als de batterij er niet inzit natuurlijk)? :s

Ik hoop écht dat ik niet met de Acer klantenservice contact hoef op te nemen, die schijnt namelijk niet echt fantastisch te zijn ...

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
heb je gekeken of niet heel toevallig het antenne kabeltje ofzo is losgeschoten? Het kan natuurlijk puur toeval zijn dan uitgerekend tijdens een OS install zoiets gebeurt, maja..... En anders kaartje er effe uit halen, booten, uitzetten, en kaartje er weer in, en dan kijken wat ie doet.

• DieterVDW
Mja was even vergeten dat er ook nog zoiets is als een 'wireless switch' vooraan op m'n laptop ... |:( |:( |:( |:(
Ja lach maar allemaal!! Beuh...
Waarom bedenk ik zo'n dingen altijd vlák nadat ik er iets over op een forum zet grrr ...
Ben nochtans echt niet zo'n vlugge poster...

Tot mijn verdediging: die netwerkswitch werkt niet in linux!
Maar als de kaart uitgeschakeld is in windows dan doet 'm het ook niet in linux na het booten blijkbaar ...

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
haha :) inkoppertje :) Tja, ik heb ook zo'n switchje erop zitten op m'n laptop, geeft soms ook wel rare verschijningen soms. Maar goed, linux is voor mij ook een onbetreden gebied...

• DieterVDW
En het stáát er dan nog hé! Check if wireless switch is on ... |:(
Soms ben ik zo dóóóóóm !!!

Net even getest: wireless switch werkt dus niet in linux!
De kaart werkt nu en als je op die knop duwt maakt dat allemaal geen verschil.
MAAR als je dan in windows komt dan is de netwerkkaart plots wel uitgeschakeld!
Linux checkt de status van die switch dus niet, maar de switch verandert blijkbaar wel van staat. Dus vanals je dan in windows komt ziet die dat de wireless switch uitstaat en disabled 'm de netwerkkaart. En als je dan weer naar linux boot blijft die dan blijkbaar wel uitgeschakeld.