Toon posts:

Asus A7N8X-X Netwerk probleem - traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn probleem al hier gezocht maar kon geen antwoord vinden
Ik heb afgelopen zondag op de HCC dagen een Asus A7N8X-X gekocht. Nu had ik op mijn oude moederbord al een AMD Athlon XP 1800+ dus wou ik het gewoon even overzetten. Nou werkt alles wel alleen is het probleem dat het netwerk zooooo traag is :(
Op mijn vorige pc ging die via een PCI kaartje, dus d8 ik dat het probleem lag bij de LAN van het moederbord zelf, maar ook met een PCI lan kaart werkt het even sloom.
Er is een host, en ook maar één client (ik) en geen routers of switches. IP's zjin goed ingesteld en alles werkt verder ook wel ok, alleen de snelheid :S..
Mijn systeem draait op Windows XP SP2, de host ook. Kopieren van de ene naar de andere gaat ook tergend langzaam.. :?
Volgens mij ligt dus het probleem bij het moederbord want ik had hiervoor nooit problemen (AOpen AK77-333).

Plz, iemand help mij!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Even voor de zekerheid. Heb je wel je OS opnieuw geinstalleerd en verschillende drivers voor je netwerkkaarten en ook voor je chipsets?

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Ja :D . Ik heb alles opnieuw geinstaleerd en de nieuwste drivers voor de nforce chipset gedownload

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Ok volgende punt, wat noem je langzaam? En is dat pci kaartje ook een 100mbit kaartje.
SP2, heb je het ook zonder de firewall geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Zonder firewall (op beide computers, ook geen firewall software ofzo), 100 / 10 MBPS...
Wat is langzaam? Het browsen in de andere computer is bijna onmogelijk, als ik een gameserver start op de host, en join via mijn computer krijg ik steeds een ping van 1, dan weer 500 ~ 800, dan weer 1 en zo door.
Vind ik errug langzaam :P.. :X

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dbbl-post maar weet niemand een oplossing? :X

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Dat is niet de bedoeling

Maar anyways, ik zie niet staan dat je de drivers van de netwerkkaarten hebt geinstalleerd, je zegt alleen chipsetdrivers. Je weet wel dat je daar ook de goede drivers voor moet hebben? Probeer anders een een biosflash.

Verwijderd

Topicstarter
De on-board netwerk aansluiting komt van nvidia en zitten in de nforce drivers...
Ik zal BIOS flash proberen. Thanks iig.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Misschien een auto-sensing probleem?

Zet de duplex mode en snelheid eens hardcoded op 100mb Full duplex, of juist 10mb half duplex (aan beide kanten)
Pagina: 1