[Medion Stuurwiel] Bij inschakelen vibration en onhandelbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Ik heb vandaag voor ongeveer 40€ bij de Aldi een stuurtje met Vibration Feedback (LET OP! Geen Force FeedBack) gekocht. Echter toen ik deze aansloot na de installatie (ik ben er bekend mee dat je eerst via de CD o.i.d. drivers moet installeren via een setup) begon deze hevig te vibereren en de led die aangeeft of ie in Analog, Digital of Teach-mode staat begon hevig te knipperen.

Echter gebeurd dit alleen als de handrem-en-versnellingspook niet aangesloten zijn op het stuur, maar dan werkt het stuur niet helemaal goed. Wat raar is, is dat op de Medion Laptop die we hebben het stuur het wel goed deed, incl de handrem-en-versnellingspook. De configuratie van de PC:
"MicromaXX (Medion) Multimedia PC"
moederbord onbekend
Pentium4 2.53gHz
512mb DDR333
120gb ATA100 Seagate HDD
NEC ND-1300A
Mitsumi DVD-ROM

Er zit op de PC een usb-hub, ik heb het zowel front als back geprobeerd en hem geprobeerd aan te sluiten op een USB-hubje dat ondersteund wordt qua stroom door een voeding.

edit:

Even om te voorkomen... Ik heb al op de Medion-site gekeken, deze geeft op diverse nationale sites niks aan bij het betreffende nummer waar je zogenaamd support op zou moeten kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door DanielB op 17-11-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Probeer eens de drivers gewoon van de website van medion te halen? Misschien is daar meteen een fix voor gemaakt en nieuwe drivers gemaakt daarbij.

Edit: Oeps :p net niet gezien dus ^_^

[ Voor 13% gewijzigd door FireArrow op 17-11-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
FireArrow schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:09:
Probeer eens de drivers gewoon van de website van medion te halen? Misschien is daar meteen een fix voor gemaakt en nieuwe drivers gemaakt daarbij.
Ik plaats net de edit, zie die maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

drivers werken bij mij toppie

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

/offtopic vraag
Kan je dat stuur ook aansluiten op een xbox, is een verloopje meegleverd ?

• DanielB
offtopic:
Ja, en op de GameCube

Anoniem: 129308

Ik heb inmiddels 3 stuurwielen v/d Aldi geprobeerd op m'n xbox, maar ze doen het geen van allen.
Op de Playstation werken ze echter prima, gewoon plug en play.

Weet iemand misschien wat hiervan de reden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129367

Stuurwiel wekrt NIET op een XBOX !! Heb nu drie dagen gesproken met de help desk en ze geven nu ook eindelijk toe.. Hij wordt niet herkend door de Xbox.
En is geen oplossing voor.. Dus niet kopen als le een Xbox hebt..
Voor de PC werkt hij prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
Anoniem: 129367 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:24:
Stuurwiel wekrt NIET op een XBOX !! Heb nu drie dagen gesproken met de help desk en ze geven nu ook eindelijk toe.. Hij wordt niet herkend door de Xbox.
En is geen oplossing voor.. Dus niet kopen als le een Xbox hebt..
Voor de PC werkt hij prima..
hoe heb je dat gedaan?

bij mij werkt de learning fuctie niet zoals in het boekje aangegeven, iemand een idee hoe het wel moet?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Nouja, daarnet geprobeerd op de NGC met Mario: Double Dash!, maar om te zeggen dat 't nou leuk werkt? Ik heb 't gevoel dat 't ECHT een stuurtje voor PS2 en de PC :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
ik krijg hem niet aan het werk zoals het hoort, snap trouwens niets van de teach functie en het bijbehorende user manual.
Gebruik hem alleen tot nu toe bijneed for speed underground en daarin kan ik alleen sturen, en met een onhandig knopje gas geven want de pedalen werken niet! Handrem en pook ook niet.
Gebruik hem op de PC (medion 8083 dacht ik, van begin dit jaar bij de aldi) met de USB front aansluiting. Iemand tips hoe dit ding werkend te krijgen? Of teruggeven en geld terug vragen??

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
pduh schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:44:
ik krijg hem niet aan het werk zoals het hoort, snap trouwens niets van de teach functie en het bijbehorende user manual.
Gebruik hem alleen tot nu toe bijneed for speed underground en daarin kan ik alleen sturen, en met een onhandig knopje gas geven want de pedalen werken niet! Handrem en pook ook niet.
Gebruik hem op de PC (medion 8083 dacht ik, van begin dit jaar bij de aldi) met de USB front aansluiting. Iemand tips hoe dit ding werkend te krijgen? Of teruggeven en geld terug vragen??
A-ha nog een die een probleem heeft. Ik krijg al die functies ook niet aan de praat, dwz via de normale/boekje manier. Ik heb het volgende gedaan om toch bij NFSU 2 aan de praat te krijgen. Het is aan jou of je een stap overslaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1.  alle software gede-installed en tevens het register opgeschoond
2.  software weer geinstaleerd
3.  herstart
4.  stuur erin geplugged met alle stekkers (stuur-pendalen-pook)
5.  gechecked bij configuratie panel of het nu klopt. )oftewel, wordt die nu goed herkend, bij mij wel)

note: de klote teach fuctie werkt nog niet maar daar moet je je niet op vast pinnen

6.  NFSU:2 opgestart. (je merkt, niks werkt nog).
7.  --> de truc <-- 
    Configureer de joypad (naast keybord configuratie) zo 
    (want alle knoppen werken wel op het stuur ;) ) 
    dat je alle belangrijke functies nu kan doen met je stuur.

Als je het enigsinds zo gedaan hebt zal je stuur met pendalen prima werken
(behalve de handrem, die lukt me nog nie).

Hoor graag of het gelukt is.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
ik zal het eens proberen, opnieuw install had ik al gedaan, config scherm alles OK en geprobeerd de knoppen in te stellen al gedaan.
Doe het wel met NFSU 1 maar ik weet niet of dat veel uit moet maken. Je hoort het nog

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Ik heb iets heel simpels gedaan... ik heb dat ding teruggebracht; we werden zo knettergek en we hebben 't gevoel dat 'r een defectje bij een schakeling zit, aangezien hij om de haverklap van analog->digital sprong, ook op de apparatuur waar hij het wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Heb hem aan de praat gekregen in NFSU1 met rempedaal en gaspedaal werkend maar ook hier de pook en handrem niet. Vond het trillen trouwens irritant, uitgezet maar hijdeed het nog steeds en naar mijn gevoel ook op de verkeerde momenten.

Kortom, zojuist teruggebracht en geld terug gekregen zonder vragen etc.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
DanielB schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:37:
Ik heb iets heel simpels gedaan... ik heb dat ding teruggebracht; we werden zo knettergek en we hebben 't gevoel dat 'r een defectje bij een schakeling zit, aangezien hij om de haverklap van analog->digital sprong, ook op de apparatuur waar hij het wel deed.
ik heb het ook gedaan, omdat ik hem niet met andere spellen aan de praat kreeg.

Tip: wil je toch een goedkoop stuur, zonder feedback, ga naar Scheer en foppen voor € 24.95 een Trust stuurtje, prima ding werkt wel meteen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

voor 50-60 euro heb je een prima FFB stuur van logitech ... ik snap niet dat sommige mensen voor di epaar tientjes blijven kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Voor die paar tientjes kon ik mooi ff testen of het me wat leek of niet zo'n stuur. Bevalt het niet, dan breng je hem terug naar de Aldi en krijg je je geld terug, probeer dat eens in een winkel. Voor 50 a 60 EURO zul je echt wel wat beters hebben, dat ben ik wel met je eens maar die kun je niet ff terugbrengen!

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 89464 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:06:
voor 50-60 euro heb je een prima FFB stuur van logitech ... ik snap niet dat sommige mensen voor di epaar tientjes blijven kloten
heb het ding alleen voor NFS gekocht en dan vind ik z'n logisch ding te duur...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
euh, ik heb 'm NIET gekocht, mijn pa heeft 'm gekocht... noem mij maar de keurder... :)
Pagina: 1