Toon posts:

Moet ik 54 Mbits of 11 Mbits kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Heb laatst een laptop aangeschaft.
Nu wil ik deze alleen voor internet gebruiken.

Moet ik nu een 54 Mbits of 11 Mbits systeem kopen.

of hebben jullie andere tips waar ik op moet letten.

ZIe namelijk prijzen van 29 euro voor bv een smc 54mbits kaartje en 19 euro voor een 11 Mbits kaartje.
Als ik kijk naar linksys dan ben je zo het dubbele kwijt..maar ja geloof ook betere kwaliteit???

Wat is nu verstandig.

Wie kan mij daarin adviseren.

Marco

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
hangt er allemaal van af wat voor internet snelheid je gaat krijgen.. die 54 is voor sneller internet maar weet niet welke je van plan bent te abboneren.. maar in de prijs maakt het weinig uit blijkbaar, dus voor de dure gaan.. en linsys is ook een goeie!! kwaliteitje..

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heel simpel, tenzij je een internetverbinding hebt die meer dan 11mbit trekt (wat niet waarschijnlijk is), heb je aan 11mbit genoeg. Bespaar echter niet op de kwaliteit van een access point/WLAN kaart. Zoek dus niet de goedkoopste uit, maar maak voor je zelf een lijstje van producten die jij betaalbaar vindt, en ga met die info op zoek naar reviews.

Misschien even wat werk, maar heb je wel een draadloos netwerk dat werkt. :)

Woei \o/ 3 keer het woordje werk in 1 zin 8)7

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:06
Ik heb hier zelf een SMC 54Mbp/s setje (router + pcmcia kaart) en een Linksys 54Mbp/s setje maar ik merk amper verschil in kwaliteit van de verbinding.

Het enige verschil is het verschil in functies...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je moet niks, maar zoals hierboven al min of meer gezegd:
-> ga je er ook mee netwerken (bv. muziek/films draadloos kopiëren), koop dan 54Mb
-> ga je er alleen mee internetten, koop dan 11Mb - tenzij je internetverbinding > 11Mb is...

11 Mb is hier dus waarschijnlijk meer dan genoeg. Een AP koop je doorgaans op de groei, beknibbel er niet op.

[ Voor 22% gewijzigd door CmdrKeen op 17-11-2004 22:12 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ik zou toch de 54 pakken, prijs scheelt amper iets.
Ik heb zelf een 11 en die trekt toch niet een volledige snelheid vergeleken met een kabeltje (snelste @home = 550kb/sec).
Ik kan het mis hebben maar als je de 54 pakt dan heb je indien je storingen krijgt uiteindelijk meer speling/bandbreedte om toch een goede snelheid te krijgen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, dit is dus niet echt de bedoeling.

Wij gaan niet voor jou beslissen wat je wel of niet moet kopen.
Dit forum bulkt van de topics en FAQ's over wireless producten, waar je naar mijn idee makkelijk je beslissing op kunt baseren.

FAQ - Network Troubleshooting

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.