Hoe screenshot maken die groter is dan scherm? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121161

Topicstarter
Excuses voor de vreemde topic titel, ik zou niet weten hoe ik dit anders moet omschrijven?

Wat ik nodig heb is dus een of ander programma, wat een screenshot kan maken van een hele directory, zonder dat het op het scherm staat (nog steeds wazig omschreven (8> )

Een voorbeeldje wat ik nodig heb vind je op deze site aan de rechtse kant:

http://www.litepc.com/xplite.html

Dat krijg je dus nooit op je beeld, of zou dit ook gesoept zijn en wil ik weer wat onmogelijks.

Dat is nog niet van een directory, maar dat moet volgens mij wel kunnen. Of gewoon een aantal losse screenshots maken en dan alles aan elkaar fotosoepen?

Ik heb hier en daar wat gezocht en gegoogled, maar zou niet weten hoe ik het moet omschrijven, laat staan dat ik het kan vinden.

Mocht ik onduidelijk zijn dan hoor ik wel wat er (nog) onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 10:55

André

Analytics dude

Aan elkaar photoshoppen lijkt me de beste optie :)

Als het puur om de bestandsnamen gaat kun je met een dir in dos alles in een bestandje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat idd alleen om de bestandnamen. Dir > dir.txt werkt natuurlijk ook. Maar een screenshot staat veel mooier, je weet wel hoe dat gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 13:17
dir /s > C:\Temp\Output.txt

Het is geen screenshot, maar maakt er wel een mooi overzicht van :)

edit :
Je was me ook net voor ;)

[ Voor 19% gewijzigd door The_Greater op 17-11-2004 21:52 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88352

Ik weet serieus nog steeds niet wat je bedoelt. Je wilt een overzicht van al je bestanden van een bepaalde directory in 'n JPEGje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01
hij wil een screenshot van een directory in explorer alsof hij een megagrote monitor heeft... die hij niet heeft :P

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
of... je maakt een scriptje (php ofzo) dat alles in een mooi tabelletje zet (html) met de icoontjes ervoor zodat het net is of het uit windows komt. Lijkt redelijk makkelijk als je wat met php kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Anoniem: 88352 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:10:
Ik weet serieus nog steeds niet wat je bedoelt. Je wilt een overzicht van al je bestanden van een bepaalde directory in 'n JPEGje ofzo?
Daar lijkt het wel op. :)

Ik wil ook wel weten of zoiets mogelijk is, op een mooie manier je directories weergeven behalve een tekstfile. :) Zou me ook besparen steeds naar de command prompt te gaan alleen maar om m'n directories te capturen en aan iemand door te geven ofzo.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mayco schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:13:
of... je maakt een scriptje (php ofzo) dat alles in een mooi tabelletje zet (html) met de icoontjes ervoor zodat het net is of het uit windows komt. Lijkt redelijk makkelijk als je wat met php kan werken.
Dan kan ik net zo'n goed zo'n Winamp lijst importeren, maar ik wil dus gewoon een screenshot.

Tot dusver lijkt de enigste oplossing óf fotosoep, of een 33'' scherm kopen en dat 90 graden draaien, hey nou ik het zeg, dat lukt vast op m'n 17'' tft ook al aardig. Eens even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Zoek eens op Treeview in google. Dit soort treeviews op het web worden opgebouwd via het loopen door een aantal nodes (via een programmeer/script taal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 21:37
Het programma "hypersnap" (geloof dat het shareware is) kan het scherm capturen, maar bij het capturen van een window kun je ook de optie 'autoscrol' gebruiken. Als je dan een windows van de verkenner captured (eerst zorgen 'bovenin' te staan) scrollt hij netjes voor je 'naar beneden' tijdens de capture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 08:12

Glabbeek

Dat dus.

Heb je iets aan de console-applicatie 'tree'? Dat wordt standaard met Windows meegeleverd en maakt een complete directorystructuur. Met de parameter /F toont het ook alle files. Als je dat dan piped naar een textfile heb je je directorystructuur inclusief files in een textfile staan.

Voorbeeld:
code:
1
c:\dev\>tree /F >> c:\temp\directory.txt

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 10:55

André

Analytics dude

Anoniem: 24404 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:16:
Zoek eens op Treeview in google. Dit soort treeviews op het web worden opgebouwd via het loopen door een aantal nodes (via een programmeer/script taal).
http://www.nobellaan.nl/astree/

Maar dan heb je nog geen screenshot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martinr schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:18:
Het programma "hypersnap" (geloof dat het shareware is) kan het scherm capturen, maar bij het capturen van een window kun je ook de optie 'autoscrol' gebruiken. Als je dan een windows van de verkenner captured (eerst zorgen 'bovenin' te staan) scrollt hij netjes voor je 'naar beneden' tijdens de capture.
Hebbes! Dit zocht ik precies 8)

Zie onderstaand voorbeeld:

http://members.home.nl/shalom/snap.jpg (2.85MB)

Maar geen [img], ook al verneukt het de layout niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

Screenshot hele directory > Hoe screenshot maken die groter is dan scherm? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1