DVD Kopiëren

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Hey mensen,

Sinds kort in me auto een mooi DVD systeempje met schermpje zitten, en nu wil ik wat dvd's van thuis kopieren voor in de auto, vind het zonde om me originele te gebruiken, gisteren DVD Writer gekocht dus ik denk aan de slag

nu heb ik gezocht en wel veel dingen gevonden maar er zijn nogal wat vraagtekens achtergebleven na het lezen van onnoemelijk veel informatie,

Bijvoorbeeld,

een dvd van onder de 4.7 gigabyte kopieren naar een dvd, hoe werkt dat nou precies, ik heb ondertussen al 100 verschillende programma's gevonden maar geen een met een echt duidelijke handleiding voor het kopieren van een dvd naar een andere dvd als hij er gewoon op zou moeten passen.

en als een dvd nou groter is dan de DVDR, hoe moet ik het dan aanpakken, wat is het beste om dan te gebruiken?

kan iemand misschien 2 guides geven voor het ene en voor het andere..

kwaliteit vind ik wel belangrijk en ik vind het niet erg om eventueel een programma aan te moeten schaffen als ik maar een duidelijke handleiding op internet heb hoe het werkt die 2 dingen..

PS. Op doom9.org staan handleidingen voor verschillende programma's, welke zou ik nou moeten nemen ? welke is het beste ? zo ben ik wel meer sites tegengekomen waar erg veel programma's en handleidingen staan waardoor ik niet meer weet welke ik nou moet hebben... .

alvast bedankt...

[ Voor 14% gewijzigd door Damocles.NL op 17-11-2004 21:22 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:17
gebruik dvdshrink!

Dit programma is gratis te downloaden op het web en zet originel dvd automatisch en snel om zodat je hem op een dvd-r of dvd+r kunt branden. Het is zelfs mogelijk om hem aan Nero te koppelen zodat hij ook nog automatisch wordt gebrand.

Maar zoek de volgende keer zelf ff op dit forum... Dit is hier al zo vaak langsgekomen....

Bv:
DVD kopieren van +R naar -R... gaat dat?
Regio 1 DVD kopiëren
Dvd kopieren
dvd's kopieren
[rml][ DVD] How to: verkleinen/kopieren (legaal!)[/rml]

[ Voor 39% gewijzigd door L.N. op 17-11-2004 21:28 ]

Verwijderd

Dat kan je heel makkelijk op got vinden, maar ik zou zeggen kijk eens naar dvd decrypter en dvd2one, dan moet je een heel end kunnen komen ;)

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Ja, ik heb ook op tweakers gezocht uiteraard, maar omdat er gewoon zo veel verschillende dingen worden gezegd wist ik het niet meer ...

vandaar dat ik het toch nog een keer post...

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 20:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

Je heb duidelijk flink gezocht... :'(

[ Voor 83% gewijzigd door Max|Burn op 17-11-2004 21:28 ]

ma ma ma ma ma macron one

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zelf gebruik DVD decrypter http://www.dvddecrypter.com/ om de DVD van DVD Rom naar mijn HDD te krijgen, zonder beveiliging.
Het enige wat je moet doen bij deze tool, is je DVD Rom aan te kiezen en een destination MAP waar je alle VOB files heen wilt copieren.
En bij "mode" zet je hem op "file"

Dit duurt meestal rond de 10 minuten en daarna kan je ook de film vanaf je HDD bekijken met bv powerdvd.

Daarna gebruik ik DVD Shrink http://www.dvdshrink.org/what.html om de DVD te verkleinen naar 4.7GB formaat. Als je Nero hebt geinstalleerd zal DVD shrink gelijk het brandproces starten.

Als je een betere kwaliteit wil met DVD Shrink, doe dan het volgende: Klik op Backup->Quality Settings-> en vink beide opties aan!

[ Voor 44% gewijzigd door n00bs op 17-11-2004 21:34 ]

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:30:
Ik zelf gebruik DVD decrypter http://www.dvddecrypter.com/ om de DVD van DVD Rom naar mijn HDD te krijgen, zonder beveiliging.
Het enige wat je moet doen bij deze tool, is je DVD Rom aan te kiezen en een destination MAP waar je alle VOB files heen wilt copieren.
En bij "mode" zet je hem op "file"

Daarna gebruik ik DVD Shrink http://www.dvdshrink.org/what.html om de DVD te verkleinen naar 4.7GB formaat. Als je Nero hebt geinstalleerd zal DVD shrink gelijk het brandproces starten.
me 2

Verwijderd

[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]
welke zou ik nou moeten nemen ?
Hangt van jouw eisen af en wat het uiteindelijke doel moet zijn.
welke is het beste ?
Zie het eerste antwoord. Er bestaat geen programma die het beste van alles combineerd, daar zijn de mogelijkheden simpelweg te groot voor (rippen, strippen, encoden, transcoden, authoring, menu, simpel, snel, hoge kwaliteit etc). Voor ervaringen en discussie met die diverse voorkeuren/eisen kun je het beste dat eerst genoemde topic doornemen, daar is hij tenslotte ook voor bedoelt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.