Promise S150 SX4 Problemen (Busmaster/IRQ Setup)

Pagina: 1
Acties:

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Voor dat we beginnen, de harden waren :

Asus A7V333 (1018.002 beta)
AMD 2400+
Promise Fastrak S150 SX4 + 128Mb
4 x 200GB Maxtor D10
Aopen 350W
Club 3D Radeon 9200 128Mb

Doelstelling :
Raid 5 & werkend krijgen op de Promise.

Het probleem :
- "Warning - FastTrack does not detect proper interrupts,
Please Check your hardware and PCI IRQ setup, make sure that the
PCI Slot supports Bus Master Operations"

- Zonder dat de S150 tijdens de POST voorbij komt en via Promise Array Management software de Array in heb aangemaakt. Komen er vele meldingen fout meldingen binnen van het programma.

Wat heb ik al geprobeerd :
- Alle PCI sloten. Zonder dat er andere PCI kaarten aanwezig zijn in het systeem.
- In windows geinstalleerd en Promise Array Management een array aangemaakt.
Maardat liept totaal in de fout meldingen.

Wie weet wat er aan de hand is?
Of zouw me eventueel kunnen helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door The_Greater op 17-11-2004 21:36 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• The_Greater
Kleine Kick. Het is wel binnen de 24h. Maar ik word er wel rade loos van.

De harde schijven werken wel onder Promise SATA 150 TX4.
Deze geeft notabene ook nog aan : Busmaster Enabled

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, de Promise Fastrak S150 SX4 is een behoorlijk zorgen kindje begin ik te geloven. Lees dit topic van mij maar eens: Promise Fastrak S150 SX4 en de SX4-M nieuwe revisie ?

Een tip voor je mocht er een onboard Promise RAID controller aanwezig zijn schakel deze dan uit in de BIOS, mogelijk dat dit enige problemen verhelpt.

P.S. Zoek op GOT maar eens op " S150 SX4" of iets dergelijks, ik verwacht dat je genoeg kunt vinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The_Greater
_Dune_ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 08:38:
Ja, de Promise Fastrak S150 SX4 is een behoorlijk zorgen kindje begin ik te geloven. Lees dit topic van mij maar eens: Promise Fastrak S150 SX4 en de SX4-M nieuwe revisie ?

Een tip voor je mocht er een onboard Promise RAID controller aanwezig zijn schakel deze dan uit in de BIOS, mogelijk dat dit enige problemen verhelpt.

P.S. Zoek op GOT maar eens op " S150 SX4" of iets dergelijks, ik verwacht dat je genoeg kunt vinden.
Ik ben er net achter gekomen dat het aan het geheugen ligt.
Dat is nu vervangen en de kaart functioneerd.
Maar of het al niet genoeg is. Nu zit ik met de boot volgorde.
Ik wil namelijk mijn RAID 1 behouden van mijn onboard Promise.
Maar als ik dat doe dan komt de SX 150 niet langs tijdens het booten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The_Greater schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:17:
[...]

Ik ben er net achter gekomen dat het aan het geheugen ligt.
Dat is nu vervangen en de kaart functioneerd.
Maar of het al niet genoeg is. Nu zit ik met de boot volgorde.
Ik wil namelijk mijn RAID 1 behouden van mijn onboard Promise.
Maar als ik dat doe dan komt de SX 150 niet langs tijdens het booten.
Mmm ja, dergelijke problemen komen meer voor. Als je mijn topic doorleest dan kun je lezen dat Sleepie problemen had met zijn onboard controller. De onboard controller scande de schijven wel, maar de Promise bleef hangen. Nadat hij de onboard controller heeft uitgeschakeld scant de Promise Fastrak S150 SX4 zijn schijven wel.

Zoals gezegd als de kaart werkt is het een leuke ding voor zijn prijs, maar voordat je hem aan het werk hebt..... :'( Ik begin er toch sterk aan te denken om zelf een HighPoint (8 poorts) aan te schaffen, ondanks dat deze een stuk duurder is.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 18-11-2004 09:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:55
_Dune_ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:46:
[...]

Mmm ja, dergelijke problemen komen meer voor. Als je mijn topic doorleest dan kun je lezen dat Sleepie problemen had met zijn onboard controller. De onboard controller scande de schijven wel, maar de Promise bleef hangen. Nadat hij de onboard controller heeft uitgeschakeld scant de Promise Fastrak S150 SX4 zijn schijven wel.

Zoals gezegd als de kaart werkt is het een leuke ding voor zijn prijs, maar voordat je hem aan het werk hebt..... :'( Ik begin er toch sterk aan te denken om zelf een HighPoint (8 poorts) aan te schaffen, ondanks dat deze een stuk duurder is.
Inderdaad ik ben ook dagen aan het prullen geweest, maar het bleek gewoon niet mogelijk om de Promise onboard en de S150 SX4 samen aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk heb ik de onboard gewoon disabled en mn RAID5 array in een kleine OS partitie en een Data partitie verdeeld.
Sindsdien draait de boel perfecto en de snelheiden vind ik niet verkeerd.
In het hierboven door _Dune_ genoemde topic kun je wat bench-scores van mij vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 26-11-2004 15:26 ]

Pagina: 1