[PHP] domxml in php 4.1.2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Ik heb de beheerder van de scoutnet servers zo ver gekregen om xml / xslt en xpath te installeren op de servers.
Nu draait alles alleen op PHP 4.1.2. Op php.net kan ik alleen een nieuwere versie vinden waarin een paar oudere functie staan echter zonder de uitleg. Het upgraden van de servers was geen optie (heb ik al gevraagd natuurlijk).

Op het internet en met de search hier kan ik alleen maar fragmentjes code vinden. Weet iemand ergens nog een functie overzicht op het net?? Of heeft iemand nog een document waar al die dingen instaan? _/-\o_

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

Wordt het niet eens tijd voor een phpupgrade :? Dit is vragen om lekken nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
heb ik al om gevraagd. Maar daar hebben ze geen tijd voor.

Het is een scouting server.... Door het stoppen van de subsidies |:( hebben ze daar ook mensen eruit moeten gooien.... :'(

Ik zit er dus een beetje aan vast. :'(

Maar niemand heeft ideeën? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ze hebben wel tijd om PHP opnieuw te compileren met de extra opties, maar niet om dan ook maar gelijk de laatste versie te pakken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
Tja het zijn net bureaucraten.

Maar te merken aan de werking van het XML en XSLT gedeelte heb ik het idee dat ze niet opnieuw gecompileerd hebben maar het er gewoon aan geprutst hebben of zo. Maar ja...

Ik ben bang dat ik toch een ander oplossing zal moeten zoeken. Jammer XML leek mij een mooie functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_Davelaar schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:39:
Tja het zijn net bureaucraten.

Maar te merken aan de werking van het XML en XSLT gedeelte heb ik het idee dat ze niet opnieuw gecompileerd hebben maar het er gewoon aan geprutst hebben of zo. Maar ja...

Ik ben bang dat ik toch een ander oplossing zal moeten zoeken. Jammer XML leek mij een mooie functie.
Dan mogen de bureaucraatjes zich van mij afvragen wat meer geld kost / moeite kost: Een gehackte server, of 6 commando'tjes intikken voor een upgrade.

Ik zou het wel weten :z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
Dat is het erge. Het kost ze niets want er hangt niets vanaf. Alle pagina's zijn hobby pagina's van scouting groepen. Dus wat kan het hun nu schelen. Ze gooien alles eraf en zetten een back-up van een week oud terug.
Dan nog even een mailtje naar iedereen om te zeggen ze hun de site van de laatste week even bij moeten werken (is misschien 1% die meer dan 1 x week de site bijwerken) en klaar is kees/jan/piet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
Bosmonster schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:35:
Ze hebben wel tijd om PHP opnieuw te compileren met de extra opties, maar niet om dan ook maar gelijk de laatste versie te pakken? :P
Vrij verbazing wekkend ja :P Overigens is het draaien van de admin tool zoals ze die draaien volgens mij niet al te secure.

Maar even iets anders, waarom XML? Ik bedoel, wat moet je ermee? Ga je een programma schrijven die het inleest ofzo? :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Simon schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:17:
[...]

Vrij verbazing wekkend ja :P Overigens is het draaien van de admin tool zoals ze die draaien volgens mij niet al te secure.

Maar even iets anders, waarom XML? Ik bedoel, wat moet je ermee? Ga je een programma schrijven die het inleest ofzo? :P
Onder welke steen heb jij gelegen? Weet je niet dat XML de oplossing is voor alle problemen*, overal moeiteloos toepasbaar. Het toevoegen van de term XML aan een product verhoogt gemiddeld de marktwaarde met 182,5%. XML is de toekomst.

* m.u.v. ingegroeide teennagels.

[ Voor 0% gewijzigd door kvdveer op 19-11-2004 12:15 . Reden: dit was dus lollig bedoeld... ]

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
kvdveer schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:15:
[...]

Onder welke steen heb jij gelegen? Weet je niet dat XML de oplossing is voor alle problemen*, overal moeiteloos toepasbaar. Het toevoegen van de term XML aan een product verhoogt gemiddeld de marktwaarde met 182,5%. XML is de toekomst.

* m.u.v. ingegroeide teennagels.
Ik ben zelf toch wel vrij veel bezig met xml en ik zie het nut er niet van in als je bijvoorbeeld in een eenvoudig gastenboek script xml gaat gebruiken. Leuk hoor, mee spelen. Maar het is echt niet nuttig. En xml is helemaal niet zo erg de toekomst. XML is een mooie gizmo, een handig iets. Maar in veel gevallen overbodig. Nofi, maar wat moet een scouting site nou met xml?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
Het was de bedoeling een agenda te maken die ik dus op verschillende plaatsen in de site terug kon laten komen met verschillende XSLT stylesheets.
De eerste pogingen waren veelbelovend tot het op de pagina moest komen. Dan moet je het dus in gaan voegen server side...... Dat ging dus niet.

Zal dus toch in php gaan gebeuren met de data in een platte tekst file. (er is geen database aanwezig, anders had ik die wel gebruikt)

Maar het leek mij dus wel leuk om XML te gaan leren en te gebruiken. Het idee erachter is heel goed denk ik. Misschien dat ik de platte tekstfile wel net als een XML file inricht. Ben ik ook weer even van de straat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 23:02
Misschien draaien ze debian stable, daar is php nog 4.1.2.
Wat je wilt doen kan ook gewoon met alleen php. Als je zaken in php goed van elkaar scheidt, is bijna hetzelfde te bereiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaaky op 20-11-2004 14:50 ]

Pagina: 1