Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Land/regio bij telefoon en modemopties werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Via start
Configuratiescherm
Telefoon en modemopties
Mijn lokatie
Bewerken
Moet er een keuzemenu van landen komen.
Echter is dit vakje bij mij leeg en bij het aanklikken verschijnt er geen land.

Wie weet hoe dit kan of hoe dit te herstellen.
Ik heb dit nodig om RVS-Com te kunnen installeren.

Evert

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
Hallo,

Ik mis in je topic nog een aantal benodigdheden, zoals het os en eventuele foutmeldingen in je logboeken. Heb je verder zelf ook al gezocht met google, en wat is hiervan de uitkomst?

Vermeld jij nog even over welk os we praten, dan zet ik dat erbij in de titel :)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik werk met Windows XP prof.

Ik heb alles in google al geprobeerd maar niets kunnen vinden.

M.b.t. de logs
Welke logs bedoel je en waar kan ik die vinden?

Evert

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Er staan geen bijzondere notificaties in de logboeken, bij systeembeheer. Dus daar is niets te vinden. Heb al via een andere PC de countrylist uit het register geëxporteerd en geimporteerd, maar dat hielp ook niet.

Waar bevind zich normaliter deze country-database? Met regmon c.q. filemon kon ik er niet achterkomen. Alleen dat hij hier in het zoeken was: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Telephony

Machiel

[ Voor 16% gewijzigd door M. Mulder op 18-11-2004 15:33 ]

• leon1e
In die key staat bij mij inderdaad de country list, hier staat de reg key die in mijn xp zit: http://meuk.powercycle.nl/Tel.reg.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Die countrylist heb ik dus al toegevoegd. Op onze client systeem heb ik deze ook al key's geexporteerd n.l., net als jou, en vervolgens weggezet op de PC waar het probleem zich manifesteerd.

Ook heb ik al geprobeerd om de service "Telephony" (TAPISRV) te disablen en wederom te enablen, echter zette dit weer geen zoden aan de dijk.

Het lijkt een gemakkelijk probleem die zo op te lossen valt, alleen dat is het niet.
Duidelijk moet worden hoe die dropdownlist wordt aangeroepen, via een service? en waar hij die gegevens vandaan haalt. Niet uit het register, althans niet die countrylist. Verander maar is een landnaam, dat zie je niet terug in die dropdownlijst.

Andere suggesties ????

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Kan deze trhread niet beter worden ondergebracht in het subforum "Internet en Telefonie" ?

Wellicht weten die guys waar de countrylist vandaan wordt gehaald, het vervangen van alle tapi bestanden heeft ook niet geholpen.

• leon1e
"Windows Operating Systems" > "Internet en Telefonie" op req.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Het hangt samen met de TAPI-service volgens mij, maar waar haalt, om voor het gemak maar te spreken, telphon.cpl die landenlijst op ???

Komt deze vanuit een tapibestand vanuit het system32 bijv. , of roept hij hem op uit het register (wat volgens mij niet het geval is, de landenlijst in het register wordt voor andere doeleinden gebruikt, o.a. op het web) of zit hij ingebed in het CPL bestand.

Ik noem maar een aantal mogelijkheden, maar het is n.l. vrij frustrerend dat die landenlijst niet in die drop-downlijst tevoorschijn komt. Iemand moet toch weten waar die lijst vandaan wordt gehaald? Microsoft geeft geen support over de telefoon, omdat we een OEM-versie hebben van WinXP Professional :?
Pagina: 1