Visual studio .net 2003 wil niet meer installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

  • Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Deze week (lees dinsdag) heb ik een schone win xp installatie uitgevoerd, alles erop weer ook de updates, alles excl. serice pack 2 (daarvoor ook al zelfde situatie). Daar draaide visual studio .net 2003 wel goed.

Vanavond wou ik deze nog er ff opzetten omdat ik die was vergeten. Hij geeft dan aan bij het welkom scherm aan dat me computer niet de voldoende updates heeft ofsow? Ik snap er helemaal nix van. framework .net opnieuw geinstalleerd maar dit mag niet baten het probleem is er nog steeds.

Bedankt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+


  • PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Zijn dat de prequisits die geïnstalleerd moeten worden ofzo?
Met een exacte foutmelding wordt het wel wat duidelijker.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...


  • Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
PaulZ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:57:
Zijn dat de prequisits die geïnstalleerd moeten worden ofzo?
Met een exacte foutmelding wordt het wel wat duidelijker.
Complete foutmelding:
Setup has detected that some of the windows components that are installed on your computer do not match the version required Visual Studio .Net. You must install a different version of these windows components
In plaats van dat ie gelijk erbij verteld wat er geupdate moet worden (hebben ze schijnbaar nog nergens kunnen jatten), met windows update vind ik iig nix.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+


  • Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Meneer aard schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:00:
[...]


Complete foutmelding:


[...]


In plaats van dat ie gelijk erbij verteld wat er geupdate moet worden (hebben ze schijnbaar nog nergens kunnen jatten), met windows update vind ik iig nix.
hoe bedoel je met jatten :? ms jat niks, ms neemt het onder licentie, das heel wat anders.

A wise man's life is based around fuck you


  • P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je zo ontevreden bent over de producten van microsoft waarom gebruik je ze dan :?

Als het goed is zit er een prerequisities cd of dvd bij je setup discs, kun je deze niet installeren? Ik heb al vaak VS2003 geinstalleerd maar nog geen problemen gehad moet ik zeggen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl


  • PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Een zoekje op "Setup has detected that some of the windows components that are installed on your computer do not match the version required Visual Studio .Net. You must install a different version of these windows components" via Google levert op:

http://www.torontoug.net/Discussions/.NET+Framework/730.aspx
en
http://www.torontoug.net/Discussions/CSharp/405.aspx
en nog veel meer...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...


  • Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
PaulZ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:12:
Een zoekje op "Setup has detected that some of the windows components that are installed on your computer do not match the version required Visual Studio .Net. You must install a different version of these windows components" via Google levert op:

http://www.torontoug.net/Discussions/.NET+Framework/730.aspx
en
http://www.torontoug.net/Discussions/CSharp/405.aspx
en nog veel meer...
Framework .net 1.1 heb ik er op nieuw opgezet, waarom ik er zo moeilijk over doe? Omdat het heeft gewerkt onder de zelfde configuratie....

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+


Verwijderd

Meneer aard schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:20:
[...]


Framework .net 1.1 heb ik er op nieuw opgezet, waarom ik er zo moeilijk over doe? Omdat het heeft gewerkt onder de zelfde configuratie....
Troubleshoot WCU: http://support.microsoft.com/kb/304576/EN-US/

Wat heb je nu zelf al geprobeerd behalve het installeren van het .net framework 1.1?

  • Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:24:
[...]


Troubleshoot WCU: http://support.microsoft.com/kb/304576/EN-US/

Wat heb je nu zelf al geprobeerd behalve het installeren van het .net framework 1.1?
Net sp1 erop geinstalled van framework 1.1 Ik wil graag van sp2 afblijven van win xp, dat zuigt echt enorm, en het heeft zonder sp2 gedraaid dus ik snap het ook niet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+


  • Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tja idd sp2 zuigt zo enorm dat iedereen er last van heeft... *not*, niemand heeft er echt problemen mee behalve die mensen die een slecht geconfigureerde pc erop na houden

vooral developers zouden sp2 moeten gebruiken opdat ze dan eindelijk veilig aan het programmeren slaan

A wise man's life is based around fuck you


Verwijderd

Meneer aard schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:28:
[...]


Net sp1 erop geinstalled van framework 1.1 Ik wil graag van sp2 afblijven van win xp, dat zuigt echt enorm, en het heeft zonder sp2 gedraaid dus ik snap het ook niet.
Dus? Als je nou eens de tijd had genomen de gegeven linkjes door te nemen, dan had je gelezen dat WCU niet alleen over het .net framework gaat of over Servicepacks voor je OS. WCU bestaat namelijk uit:


Microsoft Windows Installer 2.0
Microsoft Windows Management Infrastructure
Microsoft FrontPage 2000 Web Extensions Client
Microsoft FrontPage 2000 Server Extensions Service Release 1.2
Setup Runtime Files
Microsoft Internet Explorer 6.0 and Internet Tools
Microsoft Data Access Components 2.7
Microsoft Jet 4.0 Service Pack 3
Microsoft .NET Framework

De Windows Component update zou deze moeten updaten voordat je VS installeerd. Blijkbaar gaat dit niet helemaal goed, dus installeer bovenstaande eens handmatig!

  • Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Het werkt nu, op die link van die knowlegde base, stond er onderaan met koeien letters hoe je die rommel kon omzeilen dat maar ff gedaan het werkt wel, tog maar een keer tijd vrij maken om die rommel te updaten.

Bedankt allemaal voor de moeite!!!

GVD ik wordt ziek van windows :( Het heeft gewoon gewerkt, bah krijg ik een error tijdens install, kan SimpleCustomersWebService.wsdl niet lezen verify file? wtf ik kijk bij bestands type onbekend bestandnaam? lekker.

[ Voor 31% gewijzigd door Meneer aard op 17-11-2004 22:18 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1