[Half Life 2] BSOD tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 20:21

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
Ben ik hem een uurtje aan t spelen, krijg ik blauw scherm met niks erin bij het laden van een "level" > reboot

Is ie halflife aan het laden zelf de keer erna > idem
dan gaat het een half uurtje goed het spelen dan dan gelijk weer zon blauw ding :/

Ik krijg het valve filmpje in het begin ook niet te zien vanwege een codec error oid

Ik draai win2k3
asus p4p800 SE 2.6 pentium
512 3200ram
Ati hercules 9800 pro

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Het verbaasd mij dat je em wel krijgt draaien onder win2k3.. dit lukte mij dus niet en ik ben noodgedwongen terug naar XP, nu werkt ie prima. Het is dus niet voor niks dat win2k3 niet als supported OS genoemd wordt, hoewel ik er stiekem wel vanuit ging dat het zou gaan werken aangezien win2k wél ondersteund wordt en dit ook (o.a.) een server OS is.

Die missende decompressor is idd je eerste aanwijzing dat het niet gaat lukken..

(bij mij ging ie dus elke keer bij het loading scherm voor het menu plat)

[ Voor 45% gewijzigd door M a a r t e n op 18-11-2004 08:18 ]

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
Alle spellen draaien er keurig op, wil een spel niet installeren zoals Doom3, dan ligt het eerder aan de MSI installatie file die je keurig kan hacken zodat die wel installeert.

Het vreemde is dat half-life 2 nu gewoon lekker 5 uurtjes goed speelde :?
Raaarrr

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
En ik krijg nu random blauwe schermen met geen tekst vooral bij het opstarten van halflife 2 :) zucht :/

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Dat was ook exact mijn redenatie.. maar voor HL2 is het jammer maar helaas. Om maar iets te noemen, misschien kun je een dual boot 2k3/XP maken mocht je 2k3 liever niet kwijt willen.

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
Opgelost :) Directx van dvd installeren en oudere catalyst drivers.. blijft raar.

Verwijderd

haha dit is nou wel weer ironisch ... Ik met de meest verkl*te oude kaart heeft geen problemen alles soepel op 1280 x .... met alles op high!!...

3,2 ghz northwood / 512mb 2700 333 / gf4 mx 440
uiteraard alles wel onwijs overklok maarja, wat moet je dan :P

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:41:
Ik met de meest verkl*te oude kaart heeft geen problemen
Wat fijn voor je |:(
Wel zo jammer dat het niets met de draad te maken heeft :Z

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:23
Heb hier ook last van. Ene keer kan ik 2uur lang spelen en de andere keer 5min. Zijn dus ook blauwe schermen met geen tekst. Daarentegen met counter-strike source geen probleem. Heb zelf directx 9.0c (zat standaard in sp2) en de 4.12beta drivers van ATI. Welke gebruik jij?

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
mjah onder win3k4 krijg ik het dus onmogelijk stabiel.... :(
Dus ik heb maar een kale winxp met alleen drivers en HL2 erbij gezet, draait als een zonnetje..

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
A small number of Half-Life 2 customers have been experiencing problems while playing the game, and we have traced these issues to corrupt Steam cache files. We've released a Steam update to help resolve these issues. If you have been experiencing problems such as crashing during gameplay or startup of Half-Life 2, please restart Steam and then click on one of the links below. Steam will then automatically verify your cache files. The verification process will take roughly five minutes to complete.

http://www.steampowered.com/?area=news

nog geen tijd gehad om het te proberen

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

hmmm, zwaar verdacht, ik draai ook win 2K3 en heb ook bsod's (compleet random) tijdens het spelen, ,mijn vriend ook met win 2K3 ook met hetzelfde probleem, voor de rest is er weinig ovezr te vinden, best kut, maar de oplossing zal dus XP zijn ...

k'heb nog nooit XP gebruikt, moet ik die kiddy look etc nog gaan afzetten :(

edit:

is imo een microsoft windows bug btw, geen enkele app mag een os neerhalen, zeker niet met een bsod, dit is ook het bewijs voor die zeikers die zeggen dat enkel een buggy driver een NT os neerhaalt, en het argument dat 2K3 niet gemaakt is voor games is ook overbodig, een app mag een os nooit neerhalen of die nu bedoeld is voor die versie of niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Apache op 20-11-2004 23:04 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1