Volgens enkele websites is Postfix aan te bevelen boven Sendmail omdat het makkelijk te configureren is. Vol goede moed begonnen met de installatie. Ging allemaal prima. Met webmin kan ik hem opstarten en stoppen.
Het enige minpuntje is dat ik er geen mail mee kan versturen. Bij het opstarten krijg ik de melding
Ik draai geen firewall op m'n server (redhat 9), de hostname is 'redhat', het netwerk heet '1980'.
Ik heb al een aantal how-to's gevonden, maar daarmee kom ik er niet uit. Ik heb al geprobeerd "1980 = $mynetwork", "redhat="$myhostname" en deze opties omgedraaid, maar dan krijg ik ook errors.
Het enige minpuntje is dat ik er geen mail mee kan versturen. Bij het opstarten krijg ik de melding
Ik heb al van alles geprobeerd aan te passen, maar dan krijg ik de meldingwarning: My hostname redhat is not a fully qualified name - set myhostname or mydomain in /etc/postfix/main.cf
Hoe moet ik mijn config nu aanpassen zodat het wel goed gaat werken? Ik wordt er intussen helemaal gek vanmissing at line 95...
Ik draai geen firewall op m'n server (redhat 9), de hostname is 'redhat', het netwerk heet '1980'.
Ik heb al een aantal how-to's gevonden, maar daarmee kom ik er niet uit. Ik heb al geprobeerd "1980 = $mynetwork", "redhat="$myhostname" en deze opties omgedraaid, maar dan krijg ik ook errors.