Vanmiddag heb ik 2x 64Mb PC100 merkloos vervangen door 1x 128Mb PC133 DANE ELEC geheugen met Infineon chip. Volgens mij (en de mobo handleiding) kan ik nu in de BIOS bij Advanced Chipset Features de Bank 0/1 DRAM Timing veranderen. Die staat nu op 8/10ns. Volgens een BIOS guide gedownload van Apu’s Hardware.com zou dit nu op medium kunnen. Medium staat dan voor 7,5ns. 7,5 staat ook op de module. De zaak waar ik het heb gekocht zegt dat dit er niets mee te maken heeft. Voor ik er mee ga klooien wilde ik jullie mening wel eens horen. Misschien begrijp ik er helemaal niets van of lees ik het verkeerd. Het moederbord is een Abit KT7 Raid en er zit een AMD TB 850Mhz op.
Helemaal geen domme vraag, alleen heeft zijn die settings op de kt-7 afhankelijk van je bios-versie. Settings proberen en dan testen met behulp van de sandra memory-bech oid. en dan maar kijken welke je de meeste performance geeft.
Bij mij kon ik medium en fast niet gebruiken, wou dan niet booten, terwijl de turbo setting wel werkt.
Bij mij kon ik medium en fast niet gebruiken, wou dan niet booten, terwijl de turbo setting wel werkt.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Ik heb ook de fast en normal geprobeerd.
Daarna wilde mijn PC ook niet booten.
Lukt het dan wel met Turbo????? Moet dan toch helemaal niet kunnen.
Daarna wilde mijn PC ook niet booten.
Lukt het dan wel met Turbo????? Moet dan toch helemaal niet kunnen.
Ondertusen heb ik de DRAM Clock verandert naar HCLK+PCICLK en het is al iets beter geworden. Nu wil ik die bank timings nog even proberen.
Pagina: 1