[BEAMER] LG LP-XG2 Lamp Time reset?

Pagina: 1
Acties:

• smitje2000
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-01-2024
Heb al sinds 2001 een LG LP-XG2 beamer, na ca. 1200uur moest ik de lamp vervangen, heel fijn 500 pleuros neergelegd, nieuwe lamp erin... echter blijft de Lamp Time counter gewoon doorlopen en heeft de beamer niet door dat er een nieuwe lamp in zit! na 2000uur telkens de melding bij het aanzetten 'replace lamp', maar de lamp is nog in topconditie.
De handleiding biedt geen soelaas, alleen de melding dat voor het vervangen van de lamp ik bij het 'service center' moet zijn, ja lekker ! nog meer betalen.
Het schijnt dat via een bepaalde toestencombinatie op de remote en/of beamer de lamp ge-reset kan worden, heeft iemand een idee?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

GOOGLE IS YOUR FRIEND
Lg LP-XG2 projector lamp. This is a lamp (or bulb or lamp module) for a Lg LP-XG2 projector. The lamps are very easy to fit. Please follow the instructions within the manual for your projector. If for any reason you don't have the manual for your projector, the web-site of the manufacturer often has one available for download. If you cannot find one, please make contact with us, as we may be able to supply one to you.

After fitting it is important to reset the counter that times how long the projector lamp has been switched on. Sometimes the counter is automatically reset when you fit the new lamp; sometimes it is just a matter of pressing buttons on the projector or remote control. This can be ascertained from the manual.
Was 5 seconden zoekwerk:

De manual op pagina 43 (ZIE LGE.COM dus, staat er wel!). (http://www.lge.com/support/manual_gcsc.jsp)

Turn the power off but keep plugged in. Press the buttons on the control panel in de sequence as below:

En dan dus: PIJLTJE OMHOOG, OMLAAG, LINKS, RECHTS "MENU" en "ENTER"
Lamp time will be initialized.

DONE :Y)

[ Voor 59% gewijzigd door Fairy op 17-11-2004 21:16 ]

• smitje2000
heyyyy. ik had al aardig wat vensterjes op google open gehad maar de 'online' manual kon ik echt niet vinden. op mijn hard-copy manual staat op pag.43 geen ene r**t over de lamp time reset...enniewee thanx', 'k ga het meteen proberen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

smitje2000 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:21:
heyyyy. ik had al aardig wat vensterjes op google open gehad maar de 'online' manual kon ik echt niet vinden. op mijn hard-copy manual staat op pag.43 geen ene r**t over de lamp time reset...enniewee thanx', 'k ga het meteen proberen
Oki, laat je 't even weten of het gelukt is :)

Verwijderd

ow.... dan kan je mooi genaait worden op Ebay/hifi.nl 2e hands etc... De tijden die daar worden weergegeven zijn in mijn ogen vaak zo onwaarschijnlijk (1500 uur en dan ff de prijs zakken van 36k naar 8k?). Ik bedoel: voor zo'n investering denk je wel zeker na OF je zo weinig gebruik gaat maken van die projectors en je gaat toch geen dief van je zelf maken, toch?
Weet iemand of die truuk wel/niet werkt bij bepaalde merken? Lijkt me errug practisch voor mensen die een 2de hands projector wil gaan kopen.
Misschien een pol?
Welk merk werkt het/niet:
Benq
Sony
Barco
Mitsubishi
Infocus...

• smitje2000
't is gelukt hoor. en ja ik verkoop mijn beamer en nee, niet iedereen is erop uit om iemand anders te naaien.
mijn beamer gaf 2000 branduren aan, terwijl dit de tweede lamp is. na 1200uur begaf de vorige het, netjes een nieuwe gekocht, erin gezet en klaar. Alleen kon ik de lamp time niet resetten. Voor mij geen probleem want ik wist toch hoeveel uren ik van de lamp time moest aftrekken, wel een probleem wanneer je de beamer gaat verkopen.....
Pagina: 1