[XP]Remote Shutdown, rechten correct instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.207 views sinds 30-01-2008

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Goed, er zijn al heel veel topics over, maar nergens staat nu een concreet antwoord.

Ik heb dus een server in mijn pc en ik heb geen zin om helemaal in te loggen met remote desktop als ik hem uit wil zetten, of wil rebooten. Daarom wil ik shutdown van windows gebruiken. Dit werkt lokaal prima, maar als ik met mijn pc mijn server uit wil zetten, krijg ik standaard de melding:

Toegang Geweigerd.

Ik heb dus wat topics doorgenomen en heb gevonden dat je de rechten kan veranderen met behulp van secpol.msc. Ik heb dus op mijn server via secpol.msc gekeken en bij 'afsluiten vanaf een andere computer' stond alleen Administrator. Daar heb ik mijn pc aan toegevoegd, er stond dan dus Administrator en Ralf. Ralf is de naam van mijn pc. Ik krijg echter nog steeds 'toegang geweigerd'. Ik heb daarom eens 'iedereen' toegevoegd aan de personen die m'n server op afstand mogen afsluiten, vervolgens werkte het prima, en kreeg ik op m'n server de melding: computer afgesloten door SERVER\GAST.

Hoewel het nu verder werkt, vraag ik me toch af:
Wat moet je nou precies instellen zodat dit correct werkt :? Goed, het werkt nu natuurlijk, alleen snap ik niet waarom het niet werkte toen ik mijn PC 'Ralf' had toegevoegd.

Ik hoop dat iemand het mij uit zou kunnen leggen :)

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan het beste users toevoegen in plaats van comPuters, dan zou het wel moeten werken :)
code:
1
shutdown -s -m \\server -f

De f voor force app termination :)

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 17-11-2004 19:43 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
computers sluiten geen andere computers af, dat doen gebruikers

*sim-pel*

A wise man's life is based around fuck you

• Roa
Maar, welke gebruiker moet ik dan toevoegen? De gebruiker die op mijn pc is ingelogd, of de gebruiker die op de server gebruikt wordt als ik via shutdown -m \\server m'n server uit wil zetten? (Dat lijkt dus de gast account te zijn?)

En wat ik dan ook niet zo goed snap, is dat er een functie is om andere computers binnen je netwerk dit recht te geven, als het niet werkt. En ik snap natuurlijk wel dat computers geen andere computers uitschakelen, maar dat gebruikers dit doen, maar doordat de functie er is, vraag ik me af waar die voor diend. Ik hoopte dat als het commando dan van die pc kwam, het gewoon geaccepteerd werd, maar dat schijn niet te werken.

• Zwelgje
tja windows XP pro is niet alleen te gebruiken in een thuisnetwerk maar ook in een bedrijfsdomain (windows 2000/2003 server icm AD en GPO's) dan maak je van die functie's gebruik, thuis niet :)

alleen zie jij wel al die leuke knopjes en functies die je niet kan gebruiken thuis..

• Roa
zwelgje schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:02:
tja windows XP pro is niet alleen te gebruiken in een thuisnetwerk maar ook in een bedrijfsdomain (windows 2000/2003 server icm AD en GPO's) dan maak je van die functie's gebruik, thuis niet :)

alleen zie jij wel al die leuke knopjes en functies die je niet kan gebruiken thuis..
Mjah...das eigenlijk wel erg logisch ja. Ach ja, ooit, als ik eens heel veel geld teveel heb, ga ik thuis een bedrijfsnetwerk neerzetten, puur omdat ik dan alle knopjes kan gebruiken ;)

Thanx iig, van mij mag hij dicht.

• Zwelgje
Roa schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:03:
[...]

Mjah...das eigenlijk wel erg logisch ja. Ach ja, ooit, als ik eens heel veel geld teveel heb, ga ik thuis een bedrijfsnetwerk neerzetten, puur omdat ik dan alle knopjes kan gebruiken ;)

Thanx iig, van mij mag hij dicht.
Windows Server 2003 Enterprise kan je bij MS downloaden als evalutieversie (180dagen) dan kan je er naar hartelust mee stoeien

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-02 09:54
ok.. dit is me allemaal gelukt dus,,

alleen nu wil ik het op deze manier..

Wanneer de remote computer is afgemeld... dan wil ik de computer afsluiten vanaf mijn pc

• Zwelgje
psshutdown (pstools kit van microsoft) of gewoon shutdown.exe wat met windows wordt meegeleverd

anders post je even in je andere topic ipv deze van 3 jaar oud te kicken :X

[ Voor 29% gewijzigd door Zwelgje op 13-10-2007 19:30 ]

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-02 09:54
vervolg in deze topic dan maar

manii in "remote netwerk shutdown"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja. Zoeken is goed, maar het is dan de bedoeling de kennis er uit in je op te nemen ipv. een vraag stellen die al is beantwoord ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.