[speedtouch] FTP niet meer werkende....

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ben vorige week over gestapt van Chello Classic naar ADSL Light, powered by XS4All. Alleen sindsdien krijg ik mijn FTP niet meer aan de praat. Daarvoor werktte het prima Ik heb voor de rest weinig veranderd in mijn router, maar volgens mij is het speedtouch modem de boosdoener.

Om het even uit te leggen hier wat screenshots:

De opbouw van mijn netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/l2a/fotos/verzamel/netwerk.gif
Door mijn router wordt via DHCP adressen uitgedeeld, behalve aan mijn eMule / FTP / Print server. Die heeft het volgende ip: 192.168.2.10

De poortmapping in mijn modem:
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/l2a/fotos/verzamel/modem.JPG
Ik laat alles forwarden naar de ip van mijn router, nl. 192.168.2.1, zodat hij het verder distribueert. Wat ik overigens heel raar vind is dat de status van alle porten staat op: None.

De poortmapping in mijn router:
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/l2a/fotos/verzamel/router.JPG

Volgens mij staat alles zo goed, toch ???
Wie kan mij helpen mijn ftp weer aan de praat te krijgen, ik hoorde van een vriend van me, dat het een hel is om een router achter speedtouch goed werkende te krijgen.

edit:
overigens heb ik de poort van mijn ftp hier uit de screenshots gehaald, maar het gaat om het principe ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Red op 17-11-2004 19:18 ]

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Waarom geen switch? En anders je speedtouch DHCP spoofen!
Hoe? Zijn al zat topic over op GoT

Bovendien als je je speedtouch met de CD van KPN heb ingesteld.
Zal hij alleen maar werken binnen de ip rangen 10.0.0.150- 10.0.0.200

En zal hij nix van 192.168.x.x accepteren.

[ Voor 50% gewijzigd door lSltAlKeR op 17-11-2004 19:26 ]

Speedtouch freak

• Red
Ik heb het laten aanleggen, had er zelf geen tijd voor. Weet dus ook niet of die vent die cd gebruikt heeft. Dus als ik de router laat draaien op een ip in de 10.x.x.x range dan zou het wel werken ???

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Probeer het...

Als je die router zo ver krijgt als switch zegmaar te fungeren wel ja :)

Ik zou in jouw geval nu die speedtouch uit de NAT omgevingen halen door hem te DHCP of SIP spoofen. En dan gewoon je router in te stellen. Zodat ie zo werkt.

Speedtouch freak

• Red
Okay, heb inmiddels een switch gekocht. Mijn eMule draait weer goed, high id enzo, maar mijn ftp nog steeds niet.

Even een nieuwe situatieschets:

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/l2a/fotos/verzamel/netwerk.jpg

En de daarbijbehorende portmap
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/l2a/fotos/verzamel/nat.JPG

Mijn FTP draait wel goed, kan hem intern wel bereiken, maar via mijn ip: 82.x.x.x niet en omdat ik via xs4all een hostname heb wil ik dat mensen mijn ftp ook kunnen bereiken via hostname.xs4all.nl:21 en dat moet ook mogelijk zijn volgens xs4all.nl en dat werkt ook niet.

Het gaat om een Netgear 5 Port 10/100 mbps fast ethernet switch [ meer info http://www.netgear.com/products/details/FS105.php ]

Wie helpt me verder ?

edit:
heb ook poort 20 opengezet, maar heeft geen invloed op het hierboven beschreven resultaat

[ Voor 7% gewijzigd door Red op 25-11-2004 20:46 ]

Verwijderd

Probeer je te intern te connecten op je externe IP of hostnaam? Dat werkt vaak niet, laat iemand anders dat proberen. Heb je je nieuwe externe IP ook in je FTP server gezet (passive IP)? Heb je ook een passive poort range ingesteld en geforward?. Wat zie je voor foutmeldingen in het log van de FTP server staan? Heb je de massa andere topic gelezen over FTP server achter een router?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

DoRRoN schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:17:
Ik laat alles forwarden naar de ip van mijn router, nl. 192.168.2.1, zodat hij het verder distribueert. Wat ik overigens heel raar vind is dat de status van alle porten staat op: None.
Hier heb ik nog nooit van gehoord?! Je mapt de poort eerst naar je router zelf en dan nog een keer naar het IP van je server? Die eerste stap lijkt me erg overbodig (en vandaar dat er waarschijnlijk ook 'none' staat, hij kan niet naar zichzelf forwarden.)
Gewoon alles 1 x mappen, en alleen naar .10 adres van je server dus.

Wees consequent, maar niet altijd

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat voor error krijgen de mensen die inloggen?

Proberen ze wel passive in te loggen?

• Red
@ Ook: doordat ik een switch heb aangeschaft is dat niet meer van toepassing

@ SSH: weet ik zo niet, zal het straks eens even vragen. Zijn momenteel niet online. En passive maakt volgens mij dan weinig uit. Als ze er maar inkomen ;)

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Doe eens default server op 10.0.0.155 activeren.
door op http://10.0.0.138/cgi/nat/ tabblad default server te pakken en daar 10.0.0.155 te mappen.

Nu sluist die al het verkeer door op 10.0.0.155 werkt het dan nog niet moet je de oorzaak dus in je software op je systeem zoeken firewall of iets dergelijks. En anders misschien ook de UDP port 21 mappen. Verder weet ik dat ook niet echt exact

Speedtouch freak

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 22:42
Vul hier http://www.redhead.nl/leon/l2a/fotos/verzamel/nat.JPG eens bij unspecified je externe ip adres in. Ik heb dit ook ooit bij iemand moeten instellen en met de unspecified optie werkte het niet en als ik het externe ip invulde wel. Try it :)

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Probeer ook eens poort 20 te forwarden, wil ook nog wel eens helpen. Intern kun je natuurlijk niet je externe IP gebruiken!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

DJ_Jorizzz schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:59:
Probeer ook eens poort 20 te forwarden, wil ook nog wel eens helpen.
[...]
Ik heb nog nooit gezien dat dat hielp ;)
Zonder gekheid, poort 20 wordt alleen in uitgaande richting gebruikt en hoef je dus niet te mappen!

Wees consequent, maar niet altijd

• Red
Sommige mensen kunnen er wel in, andere niet. Ik weet niet waar het aan ligt. Zouden jullie kunnen testen voor mij waar het aan ligt.

adres: redhead.xs4all.nl
port: 21
username: gathering
pass: tweakers

Voor de mods. Hierin staat 1 tekstfile over dat het zou moeten werken, voor de rest niets.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 23:30

Rmg

if you see this file my ftp should be working.txt ^^

• Red
Ik zie het.... ben blij dat het nu wel weer werkt :)

slotje :P :? :D

[ Voor 16% gewijzigd door Red op 28-11-2004 11:28 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
~ Connecting...
~ Connected to redhead.xs4all.nl, waiting for response...
< 421 - Server is full, wait for a while and try to get in again
~ Could not login to redhead.xs4all.nl
Je poort 21 is dus goed geforwarded, maar de data gaat over een andere poort, welke poort dit is hangt er vanaf of de client Passive (tcp 20 meen ik) of Active (tcp >1024) inlogt.
Je kunt als test zijnde inderdaad je server als default server in kunnen stellen, dan worden alle niet ingestelde poorten geforwarded naar je server waardoor je uit kunt sluiten of het een portmappingsprobleem is. Toch is het niet slim om die instelling zo te houden zonder dat je een strakke firewall op je server installeerd.

/overbodig en laat :+

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 28-11-2004 11:39 ]

🌞🍃

Pagina: 1