Okay, ben vorige week over gestapt van Chello Classic naar ADSL Light, powered by XS4All. Alleen sindsdien krijg ik mijn FTP niet meer aan de praat. Daarvoor werktte het prima Ik heb voor de rest weinig veranderd in mijn router, maar volgens mij is het speedtouch modem de boosdoener.
Om het even uit te leggen hier wat screenshots:
De opbouw van mijn netwerk:

Door mijn router wordt via DHCP adressen uitgedeeld, behalve aan mijn eMule / FTP / Print server. Die heeft het volgende ip: 192.168.2.10
De poortmapping in mijn modem:

Ik laat alles forwarden naar de ip van mijn router, nl. 192.168.2.1, zodat hij het verder distribueert. Wat ik overigens heel raar vind is dat de status van alle porten staat op: None.
De poortmapping in mijn router:

Volgens mij staat alles zo goed, toch ???
Wie kan mij helpen mijn ftp weer aan de praat te krijgen, ik hoorde van een vriend van me, dat het een hel is om een router achter speedtouch goed werkende te krijgen.
Om het even uit te leggen hier wat screenshots:
De opbouw van mijn netwerk:

Door mijn router wordt via DHCP adressen uitgedeeld, behalve aan mijn eMule / FTP / Print server. Die heeft het volgende ip: 192.168.2.10
De poortmapping in mijn modem:
Ik laat alles forwarden naar de ip van mijn router, nl. 192.168.2.1, zodat hij het verder distribueert. Wat ik overigens heel raar vind is dat de status van alle porten staat op: None.
De poortmapping in mijn router:
Volgens mij staat alles zo goed, toch ???
Wie kan mij helpen mijn ftp weer aan de praat te krijgen, ik hoorde van een vriend van me, dat het een hel is om een router achter speedtouch goed werkende te krijgen.
edit:
overigens heb ik de poort van mijn ftp hier uit de screenshots gehaald, maar het gaat om het principe
overigens heb ik de poort van mijn ftp hier uit de screenshots gehaald, maar het gaat om het principe
[ Voor 5% gewijzigd door Red op 17-11-2004 19:18 ]