Toon posts:

Ernstig Prestatie Probleem...

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een flink prestatie probleem met me PC kan ik wel zeggen. Ik zal eerst even
mijn Specs opnoemen.

AMD Athlon 64 3800+
Club3D ATi X800XT Platinum Edition (Catalyst 4.11)
Corsair XMS XL Pro PC3200 512Mb (2x in Dual Channel -- Timing is 2.2.2.5 dat stond op de verpakking)
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS
MSI Neo2 Platinum-54G (nForce 3 Ultra)
Western Digital 120Gb 8Mb Cache (2x)
Windows XP Pro, Service Pack 2

De rest is denk ik niet van belang kheb verder geen andere PCI kaarten erin. Nu het probleem, het zit zo dat ik bij verschillende spellen zoals Half Life 2 en Need for Speed Underground 2 een zeer lage Frame Rate krijg. Het maakt niet uit in welke resolutie ik speel al zet ik hem op 640 x 480. Bij HL2 krijg ik zo'n 25 á 30 FPS als ik in de OPEN wereld kijk, als ik naar een muur kijk krijg ik gewoon 100 FPS. veel mensen met een langzamer systeem als ik krijgen een hogere Frame Rate als ik. Ik heb vanalles geprobeerd zelf Window XP opnieuw erop gezet, maar ook dat hielp niet. Er zijn verder ook geen conflicten in Apparaat Beheer. Ik weet geen oplossing meer, als iemand denkt het probleem te weten hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

RoadKill

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Moederbord drivers geïnstalleerd?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Lady_Morgana
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Lady_Morgana

The only true Lady here :o))

Klinkt idd als een driver probleem je kan proberen een oudere videokaart driver (bijv. de 4.10) te installeren
Of AMD processor driver.

[ Voor 11% gewijzigd door Lady_Morgana op 17-11-2004 19:11 ]

No i have NOT lost my mind, I have it backed up on tape somewhere :P

Verwijderd

Topicstarter
Kheb moederbord driver erop staan. en heb nu Catalyst 4.12 Beta (Speciaal voor HL2) Oudere drivers maakt ook niet uit. Hoe zit dat met die CPU driver en waar kan ik die vinden?

• Lady_Morgana

Lady_Morgana

CPU driver kan je vinden op AMD.com

Ow ja wat voor voeding heb je merk en wattage ?
Dat kan namelijk ook het probleem zijn.
En heb je je voedingconnector wel op je Graka geprikt ?

[ Voor 69% gewijzigd door Lady_Morgana op 17-11-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
kheb een Thermaltake 480 Watt Butterfly Series.

• Lady_Morgana

Lady_Morgana

Dat zou goed moeten zijn.
Temperatuur blijft ook stabiel (dus niet te warm)

[ Voor 51% gewijzigd door Lady_Morgana op 17-11-2004 19:33 ]

Verwijderd

CPU drivers maakt NIETS uit, die beheersen alleen CnQ.

Meest recente audigy drivers? Hoe mooi die kaart ook is, foute drivers doen érg vreemd. Geloof me.

Welke nForce drivers voor je MoBo?

Voor het probleem in NFSU:2 zul je even moeten searchen, er was nogal wat mis met EA's manier van omgaan met grafische kaartdrivers.

Persoonlijk vind ik EA nogal vaak afraffelig wat dat betreft.

Verwijderd

Topicstarter
nForce drivers zijn de laatste 5.10. En voor de Audigy 2 ZS heb ik Auto Update gedaan via de site. Dus dat lijkt me wel goed.

• Satch
  • Niet online
molex stekkers goed in je graka gedaan? ( dus niet onderste boven ofzo )

draai ook even wat benchmarks ala 3dmark 03 en 3d mark 05 en nog een cpu benchmark. Dan weten we namelijk al meer.

offtopic: ben jij de Roadkill van gitaarnet.nl forum? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Satch op 17-11-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ben ik niet hehe. Ik zal ff 3D Mark 2005 Pro runnen en dan laat ik het wel weten.

EDIT: Ok in 3D mark 2005 Pro krijg ik 4830

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 20:50 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Das ok.
Niets aan het handje.
Lees de 3DMARK05 tread er even op na hoe anderen met diezelfde kaart en ongeveer dezelfde score, hun score wisten te verbeteren :)

Verwijderd

hierbij wil ik wel ff zeggen dat ik die sore helemaal niet zo oke vind. Eigenlijk zelfs erg laag.... Heb je wel nagekeken dat je niet de FSAA en Anisotropische filtering aan hebt staan? Erg vervelende fout kan ik je zeggen 8)7

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:40:
hierbij wil ik wel ff zeggen dat ik die sore helemaal niet zo oke vind. Eigenlijk zelfs erg laag.... Heb je wel nagekeken dat je niet de FSAA en Anisotropische filtering aan hebt staan? Erg vervelende fout kan ik je zeggen 8)7
gemiddelde score lag zo rond de 5300 ongeveer? Dan lijken mij die paar honderd punten niet de rede voor framdrops.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:40:
Ik speel nooit met FSAA aan en AA heb ik eigenlijk ook nooit aan. Het maakt in HL2 ook niet uit wat ik doe als ik alles Low zet en de res op 1024 hou dan scheeld het mss maar 5 á 10 FPS dat ie beter loopt. Ik ga ff waar CABAL het over had de drivers van de geluidskaart opnieuw installeren en dan doe ik deze keer eens GEEN webupdate.

• Haan
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Kijk voor de zekerheid eens bij je beeldscherm eigenschappen of AGP op 8x staat.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaart maakt niks uit en AGP staat op 8x.

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

staan de drivers van ati ook niet ingesteld op max fsaa e.d.??
max kwaliteit dus??

dan neemt ie dat ook automatich mee in je games.

Still King

Verwijderd

Topicstarter
Nope zoals ik al zei ik heb dat altijd uit staan.

Verwijderd

Volgens mij is er weinig mis met de video-performance, maar hoe zit het met je CPU en memory? Draai eens een paar specifieke testen om dit te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is info van mijn systeem op Futuremark:

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=296590

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:39:
Volgens mij is er weinig mis met de video-performance, maar hoe zit het met je CPU en memory? Draai eens een paar specifieke testen om dit te testen.
Welk Progje kan ik hier het beste voor gebruiken?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Kweenie ik zou toch memtest86 nemen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Was het niet zo dat HL2 onafhankelijk van je systeem af en toe haperend geluid en beeld kon geven ?

misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Check ff de HL2 topics

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:42:
Was het niet zo dat HL2 onafhankelijk van je systeem af en toe haperend geluid en beeld kon geven ?

misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Check ff de HL2 topics
Ja dat heb ik ook. Maar ik heb er ook nog eens een zeer lage Frame Rate bij als er wat meer in beeld komt. Ik heb meerdere HL2 spelers gesproken die een langzamer of gelijknamig Systeem als mijn hebben en daar loopt ie veel en veel beter. En jongen in me MSN heeft ook een X800 XT en een P4 3 Ghz en die kan hem in 1600 x 1200 Probleemloos spelen.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 12:19
je CPU score in 3Dmark lijkt me aan de lage kant voor een 3800+. Wellicht heeft dit iets te maken met je probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Viss op 18-11-2004 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of jullie nog iets kunnen met een Aquamark 3 Score.

GFX 6231
CPU 7636
________
44253

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 22:13 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Check geheugen/IDE Kabel/Voeding... het kan ook zo zijn dat je moederbord niet meer stabiel is.. V sync uitzetten in video driver etc

Lucky Goldstar

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:12:
Ik weet niet of jullie nog iets kunnen met een Aquamark 3 Score.

GFX 6231
CPU 7636
________
44253
Beng geen Aquamark Guru, maar ik zit rond de 40.000 met een AMD XP2800+, 1 GB Ram en een Radeon9800pro@xt.
Dan lijkt me jouw score aan de lage kant.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net ff zitten rommelen in de Bios Default setup gedaan en weer wat dingen goed gezet en had nu 69xxx in Aquamark, is dat al beter?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat denk je zelf, dat is 50% verschil.
Lol, laat me raden: verkeerde FSB .....

[ Voor 36% gewijzigd door KillerAce_NL op 18-11-2004 22:50 ]

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:41:
Kheb net ff zitten rommelen in de Bios Default setup gedaan en weer wat dingen goed gezet en had nu 69xxx in Aquamark, is dat al beter?
nu nog effe testen in half life 2 , denk dat je bios settings gewoon niet goed waren :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen ik heb het voor elkaar hoor. ik heb weer eens in de bios zitten rommelen ik heb de standaard instellingen geladen en toen wat oude terug gezet. En nu werkt Half Life 2 perfect. speel hem op 1280 x 960 FSAA op 6x en AA op 16x zonder Frame rate drop. Ik wil jullie verder ff bedanken voor alle hulp en tijd :)

• rapture
  • Laatst online: 01:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nou mensen ik heb het voor elkaar hoor. ik heb weer eens in de bios zitten rommelen ik heb de standaard instellingen geladen en toen wat oude terug gezet. En nu werkt Half Life 2 perfect. speel hem op 1280 x 960 FSAA op 6x en AA op 16x zonder Frame rate drop. Ik wil jullie verder ff bedanken voor alle hulp en tijd
Waarschijnlijk stond AGP-aperture verkeerd? of de FSB?

[ Voor 86% gewijzigd door rapture op 18-11-2004 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:16:
[...]

Waarschijnlijk stond AGP-aperture verkeerd? of de FSB?
Stond op 256 en FSB op 200 en daar staat ie nog op. Ik heb geen idee, ik weet wel dat ik de Bios niet meer ga flashen. :P
Pagina: 1