Hoe maak je zoiets?

Pagina: 1
Acties:

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Hallo,

ik was daarstraks een pdf foldertje aan het bekijken en daar stonden allemaal afbeeldingen gelijk deze in:

Afbeeldingslocatie: http://www.statsfreakz.net/lamp.gif

Nu zou ik wel eens willen weten hoe je iets gelijk dit tekent. Lijkt me niet echt met Photoshop gedaan maar ook net met 3D max want daar zou veel te veel tijd inkruipen om iets van dit afwerkingsniveau te maken.

Groeten
Thomas

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Handtekenen en overtrekken met illustrator denk ik.

leoaq.fm // Jeune Loop

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Waarom is zoiets onmogelijk in 3ds max? Dit is gewoon een model met een modifier erover heen zodat 't meer getekend lijkt :).

Skat! Skat! Skat!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan eens kijken naar SketchUp. Daar kan je hel eenvoudig 3D tekeningen mee maken die er handgetekend uitzien. Werkt erg leuk, ook de mogelijkheid om in 3D te kunnen schetsen werkt erg goed.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit soort dingen doe je middels een renderer of een applicatie als SolidWORKS, Pro/ENGINEER of AutoCAD, of een combinatie. Het zou onzinnig zijn als je ergens technische tekeningen van hebt om het model opnieuw te maken in 3d studio.

Dit is overigens gewoon een freehand tekening ofzo :)

[ Voor 16% gewijzigd door HunterPro op 17-11-2004 19:18 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

leokennis schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:55:
Handtekenen en overtrekken met illustrator denk ik.
Vast wel ja :+. Nee, dit is gewoon een 3d model met een zogenaamde "cartoon renderer" erover. Vaak ook nog in vectorformaat zodat 'ie in een PDF'je heel blijft.

3dsmax kan dit ook, maar dan heb je dus zoals gezegd een shader of render plugin nodig - die zijn er gelukkig wel. http://www.reyes-infograf...ml/CartoonReyesManual.htm is er eentje, of anders voor het wat CAD-achtigere 3d programma Rhino - http://www.penguin3d.com/ . Dit ziet er al wat technischer uit en zal dus eerder met een CAD-achtig programma gemaakt zijn ipv 3dsmax (commando's, betere maatvoering).

[ Voor 11% gewijzigd door Yoozer op 17-11-2004 19:23 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• HunterPro
  • Niet online
dat komt vooral door die pixeled gradient... vind ik er trouwens wel erg nice uitzien. Dat is overigens niet lastig en kan zelfs achteraf :)

en zoals yoozer zegt is het echt wel wat makkelijker om ISO maten aan te houden dan 'units' zoals gebruikelijk in de going 3d programma's

[ Voor 34% gewijzigd door HunterPro op 17-11-2004 19:24 ]

• HunterPro
  • Niet online
overigens moet een goede technisch tekenaar dergelijke impressies binnen een kwartier ook echt wel uit z'n arm kunnen schudden met behulp van een fineliner en wat markers :)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

HunterPro schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:23:
dat komt vooral door die pixeled gradient... vind ik er trouwens wel erg nice uitzien. Dat is overigens niet lastig en kan zelfs achteraf :)
Ja, want da's hoogstwaarschijnlijk niks anders dan Save for Web > GIF, 32 kleuren, selective colors, en dithering op "pattern" :P.

teveel zooi, te weinig tijd

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
OK, bedankt voor al de tips.
Ik zal er eens mee aan de slag gaan :D
Pagina: 1