ik kan een van bovenstaande camera''s kopen. De 500 met de standaard 28-80 ef lens, en de 650 met een zoom lens. (preciese data weet ik niet meer)
de 650 is ouder (1987) dan de 500 (1993) maar hij kost wel meer ongeveer 20 euro meer...
dus heeft iemand hier ervaring met deze twee camera's en zoja:
ik heb gehoord dat de autofocus van de 650 inferieur is aan dievan de 500.
mijn eigen voorkeur gaat uit naar de 500 maar puur op esthetische gronden.. hij is een stuk kleiner dan de 650
tevens heb ik een tweede vraag,
de standaard 28-80 lens; is die ok om architectuur foto's te maken? De aanschaf van de camera is vooral ook daarop gericht!
Als ik interieur foto's wil maken, wat voor lens zou ik dan eigenlijk moeten hebben? of is daarvoor de 28-80 ook goed genoeg?
bestaat er een soort van tutorial om maar in digitale termen te blijven over die lenzen???
of een of andere database met daarin de verschillende soorten lenzen uitgelegd?
link naar eos 650
en de eos 500
/kan een mod even de titel veranderen in: eos500/eos650 en lenzen kwestie architectuur
de 650 is ouder (1987) dan de 500 (1993) maar hij kost wel meer ongeveer 20 euro meer...
dus heeft iemand hier ervaring met deze twee camera's en zoja:
ik heb gehoord dat de autofocus van de 650 inferieur is aan dievan de 500.
mijn eigen voorkeur gaat uit naar de 500 maar puur op esthetische gronden.. hij is een stuk kleiner dan de 650
tevens heb ik een tweede vraag,
de standaard 28-80 lens; is die ok om architectuur foto's te maken? De aanschaf van de camera is vooral ook daarop gericht!
Als ik interieur foto's wil maken, wat voor lens zou ik dan eigenlijk moeten hebben? of is daarvoor de 28-80 ook goed genoeg?
bestaat er een soort van tutorial om maar in digitale termen te blijven over die lenzen???
of een of andere database met daarin de verschillende soorten lenzen uitgelegd?
link naar eos 650
en de eos 500
/kan een mod even de titel veranderen in: eos500/eos650 en lenzen kwestie architectuur
[ Voor 18% gewijzigd door hobbeldebobbel op 17-11-2004 18:55 ]
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet