Toon posts:

[3.11] Waar informatie te vinden over beheer? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een job gevonden als ict verantwoordelijke in 12 basisscholen (1ste job na afstuderen).
er wordt gewerkt met wXP, w98, w95, maar jammergenoeg ook met met 3.11 :r , waar ik zo goed als geen ervaring mee heb.

mijn vraag is nu als er niemand een cursus heeft staan voor onderhoud van win3.11

Dank

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:49

Acheron

updatepack.nl

volgens mij is het grootste probleem van Windows 3.11 de brakke netwerksupport, en kan je alleen met 32-bit programma's werken in combinatie met specifieke extensions (win32s), helaas vreselijk instabiel :r

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
support.microsoft.com ? Waar heb je al gezocht? Wat heb je gevonden en wat ontbrak er aan?

Ik ken zelf 3.11 nog een beetje, en beantwoord met alle plezier je vragen. Denk overige tweakers ook wel :) Een handleiding heb ik misschien nog op papier.

* sanfranjake loopt naar de kelder vol met dozen stoffige boeken :+

Kan je misschien niet beter 95 OSR2 of een andere 9X variant gaan draaien? 3.11 is imo wel achterhaald inmiddels.....

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 17-11-2004 18:16 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

markvt

Peppi Cola

Knikker die 3.11 pc's weg
en zet er 486's met 16MB ram weg dan kan je er windows 95 op installeren.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 16:59

Nik

Laat die scholen eens overstappen op '95 / '98 (minimaal!) dan? Daar krijgen ze toch subsidie voor van de overheid? Wat doen ze anders met het geld? En oh ja, die kinders laten werken met 3.1x is gewoon een schande, aangezien niemand 3.11 meer gebruikt (ik zie meer dos in het bedrijven leven dan W 3.x!).

Schande voor de Nederlandse samenleving :(

[ Voor 4% gewijzigd door Nik op 17-11-2004 18:19 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-04 12:57
Och nee, 3.11, ik voel weer trauma's opborrelen :X , laat ze aub overstappen op minimaal w95, liever w98, win3.11 is tegenwoordig bijna nergens meer geschikt voor, als ik jou was zou ik niet eens de moeite nemen om me er in te verdiepen en er direct w98 op gooien, maarjah, that's just my two cents...
3.11 geeft, in mijn ervaring, alleen maar problemen bij netwerken (heb ooit een laptop met 3.11 geprobeerd te verbinden met een w98-comp, was een grote ramp |:( ), als je een instelling al kan vinden is het maar de vraag hoe stabiel het handeltje blijft... ik zou zeggen no-go...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Wow, 3.11. woei!

Misschien hebben ze wel DOS-progsels die veel basemem nodig hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 17-11-2004 18:33 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

het enige dat ik nog weet van windows 3.11 is dat netwerken een ramp zijn, voorderest had het wel zo zijn charmes.

//terugvindpost, reuze interessant namelijk

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie liever dat mensen inhoudelijk reageren dan dat ze hier ranten op Windows 3.11 :) Rubbish, is het wel Windows for Workgroups 3.11?

cursus onderhoud windows 3.11 > [3.11] Waar informatie te vinden over beheer? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

windows 3.11

Ach..laat ik zo zeggen.. wat niet mogelijk is..is niet mogelijk. dus als de school graag behaalde EDU software ge-installeerd wil zien... en het is niet mogelijk... moet je ook gewoon zeggen dat het niet mogelijk is.

heb ik eens gehad met anti virus... die was te zwaar voor bepaalde pc's die ze daar nog gebruikte ( ja echt oude pc's )

Ik raad aan je best te doen...maar geen illusies ophouden!

3.11 werkt... als alleen zijnde!

There is no place like ::1

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
As we speak tik ik de tiende reply in dit topic. Helaas ligt beneden het boek niet meer ;(

Wat zijn precies je vragen over 3.11? Dan kunnen we daar iets gerichter op in gaan met z'n allen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:22

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:41:
het enige dat ik nog weet van windows 3.11 is dat netwerken een ramp zijn,
Is imo toch wel lichtelijk overdreven: ik heb hier nog steeds een antiek bakje draaien met WfW3.11 die rustig in een Win2K domein draait. Printen en fileshares via de server en internetten via m'n router zijn zonder problemen mogelijk. Vastlopen? Hoogst, hóógst zelden.

Je hebt wel gelijk met de uitspraak dat het zijn charmes heeft... ;)

edit:
Om wat meer ontopic te raken, heb je specifieke vragen of gaat het om algemene info? Over het algemeen vond/vind ik Win3.1x redelijk duidelijk. Het heeft veel minder mogelijkheden dan de latere Windowsversies en is derhalve behoorlijk snel onder de knie te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Jiffy op 17-11-2004 18:54 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je moet ervan uitgaan dat Win 3.11 maar een grafische Schil is op dos... ( net zoals KDE een grafische schil op linux is ) dus dat veel dos gebaseerd is.

Daarom ook dat elk spel, programma zijn eigen instellingen in INI files heeft zitten..nee.. er is GEEN register.. er zijn INI files.

Ook zal je soms tegen geheugen problemen aanlopen... het vrijmaken van geheugen is mogelijk door... INI files te editen en het opstarten aan te passen... maar meestal is dit al gebeurt.

Er zijn genoeg hulp programma's die kunnen helpen met optimaliseren...

Maar kwa hardware..tja... als iets kappot gaat heb je 50% kans iets te vinden in de "grabbelbak" waarmee je de pc weer aan het werk kan krijgen..that's it!

There is no place like ::1

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Fout! Ook Windows 3.1x heeft een register; je kunt ook gewoon regedit opstarten.
Verders is de netwerk support ook helemaal niet zo brak als hierboven beweerd wordt; zolang je maar met de 32bits NDIS TCP/IP stack werkt. Niet met ODI gaan knoeien.
Anyway, kijk eens rond op die school in kwestie of er nog niet ergens een Windows 3.11 Resource Kit (2 boeken) rondslingert; daar staat alles in wat je wilt weten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Win 3.11 (ook wel Windows for Workgroups) is zoals al aangegeven eigenlijk slechts een multifunctionele schil om DOS heen. Als je er mee wilt netwerken, zou ik gewoon via DOS netwerken. Er zijn voor de meeste 3com drivers nog gewoon DOS drivers te krijgen. :)Een andere optie is om via Novell te werken (oudere versie voor de clients dan), maar ik gok dat daar geen geld voor zal zijn.
Verder: stel gerust je 3.11 vragen in WOS :) Je bent een beetje een vreemde eend in de bijt dan, maar het is en blijft wel een leuke uitdaging :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanavond te horen gekregen dat ik morgen moet beginnen, maar moest nog naar andere job deze avond (horeca) , en had dus geen tijd om te beginnen zoeken. Dan maar vlug een postje gezet op GoT (ben normaal echt niet te lui om zelf te zoeken) in de hoop dat iemand nog een pdfje over 3.11 had liggen.

Ik ben maar aanvaard tot 24dec (vorige ict verantwoordelijke heef een ongeval gehad). Dus eisen dat ze van besturingssyteem moeten veranderen zit er niet echt in, en het is waarschijnlijk ook niet de moeite om windows licenties te kopen voor antieke bakken.
Waarschijnlijk worden die pc's niet eens veel gebruikt en indien dit wel zo zou zijn hoop ik dat er niets mee verkeerd gaat in de periode dat ik daar werk.
Ik wou gewoon een beetje voorbereid zijn voor mijn eerste werkdag.(wat ben ik toch een voorbeeldige werknemer ;) )
Denk dat ik vanavond gewoon mijn dos kennis wat ga opfrissen.

"Schande voor de Nederlandse samenleving", nederlanders kunnen op beide oren slapen, het is in belgie.

Bedankt voor de antwoorden, als ik problemen ondervind weet ik waar ik hulp kan vinden
Pagina: 1

Let op:
Dit is geen Windows 3.11 bash topic! Graag slechts inhoudelijke replies.