Toon posts:

CD-ROM en UDMA/66

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe AOpen 52x CD-ROM speler gekocht, kan ik deze nu aansluiten op een UDMA/66 controller card? Of moet ik deze of op het mobo aansluiten of op een UDMA/33 controller??

Greetz,

achappey

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Kan overal op, alleen de traagste op een kanaal geeft de snelheid aan. Ik neem aan dat je cdrom wel udma is dus dat verlies valt wel mee.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Kan inderdaad op beide controllers. Die ATA66 controller is gewoon backwards compatible met ATA33, ATA, Pio 4/3/2/1...

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Je kunt hem er wel op aansluiten, maar het heeft erg weinig zin.
Wat je in ieder geval niet moet doen is je CDROM speler op dezelfde kabel zetten als je UDMA/66 Harde schijf.
Dat werkt dus namelijk niet...

UDMA/66 heeft een speciale ide kabel nodig met 80 draadjes. Apparaten die niet UDMA/66 compatibel zijn werken wel met die kabel, maar geven niet alles via die 80 draadjes door...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

De controller zal zich aanpassen aan het langzaamste apparaat van het kanaal.

Neelix: die 80-aderige kabel heeft net als een gewone IDE-kabel 40 draadjes waar daadwerkelijk een signaal over loopt. Die extra 40 zijn tegen interferentie, en worden NIET voor signaaloverdracht gebruikt.

Ik heb een U-DMA/33 HDD samen met een U-DMA/33 DVD-speler aan een U-DMA/33 controller hangen (HDD master, DVD slave). Werkt perfect. Kan ik tenminste m'n DVD-speler nog gebruiken als op het 2e kanaal de CD-RW zit te fikken, zonder een CD-R te verknoeien als er toevallig een leesfout optreedt in de DVD-speler.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

4POX

Everybody is wired

Ik heb op 1 kanaal een udma66 schijf en udmA33 schijf. Wil dat dan zeggen dat de udma66 nu op umda33 loopt....

4pox

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1