Toon posts:

WLAN kaart wordt heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel PROWireless 2200BG kaart in mijn Inspiron 8600. Nou is het mij opgevallen dat de kaart nogal heet wordt (Ja ik weet zeker dat het de kaart is).

Is dit normaal? Wie heeft er nog meer zo'n zelfde kaart en kan mij meer vertellen?

Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn Wireless AP/Bridge heb omgebouwd zodat hij meer vermogen uitstraalt. Die extra vermogen heb ik nodig om de buren te kunnen halen. Zelf zit ik er nogal dicht op. Hij straalt op dit momment +/- 80mW uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 18:00 ]

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Mijne wordt ook warm, maar minder warm dan het geheugen wat in het vakje ernaast zit. Ik heb een dell lattitude D600 met dezelfde netwerkkaart. Kan het niet komen doordat de processor/whatever erbovenzit wat warm wordt?

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik weet wel dat mijn WAP (Linksys) enorm heet wordt terwijl er maar een paar PC's op aangesloten zijn (3 ofzo). Dus het is niet raar dat een kaartje ook wat warm wordt.. Maar wat is heet in jouw beleving?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Beatman schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:48:
Mijne wordt ook warm, maar minder warm dan het geheugen wat in het vakje ernaast zit. Ik heb een dell lattitude D600 met dezelfde netwerkkaart. Kan het niet komen doordat de processor/whatever erbovenzit wat warm wordt?
Nee ik weet zeker dat het de WLAN kaart is omdat als ik de WLAN kaart uitzet het een stuk koeler wordt :)

Ik heb er bij mij een ATI Mobility Radeon 9600 Pro Turbo inzitten die redelijk gekoeld is. Als ik spellen ga spelen dan wordt mijn toetsenbord wel warm maar onder normale omstandigheden blijft die ook netjes koel.

Trouwens de processor zit bij mij in het midden van de laptop onder het toetsenbord. De 3D kaart zit vlak naast de de WLAN kaart. Het geheugen vakje en de processor die er vlak boven zit zijn wel constant warm. De grote ventilator helemaal links is voorde 3D kaart en de kleinere ventilator in het midden is voor de processor.

Ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat de D600 dezelfde layout heeft omdat die ongeveer dezelfde behuizing heeft en hetzelfde moederbord.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 00:01 ]

Verwijderd

Topic is al wat ouder, maar ik gooi nog maar ff een balletje op:

Zelf ook een IntelPRO Wireless 2200BG in een Acer Aspire 1640. Ook ik ervaar dat de wireless-unit enorm heet wordt. Opzich kan ik me dat voorstellen als-ie zwaar wordt gebruikt, maar dat is dus het vreemde: de mijne wordt extreem heet als ik de wireless-mode heb uitgeschakeld :/

Lastige is dat de wireless-unit schuin onder m'n touchpad zit, en de temperaturen dusdanig oplopen dat het aanraken van de behuizing aan de buitenkant zelfs pijnlijk kan zijn (als het systeem al meerdere uren heeft gedraaid)

Ik heb m'n laptopje al een keer opengeschroefd een een tijdje laten draaien, maar ik kan geen andere warmtebronnen vinden dan de wireless-unit. Zowel geheugen als CPU blijven relatief koel.

Google zegt hier vrij weinig over, dus iemand ervaring hiermee??
Even terzijde: het werkt allemaal wel zoals het hoort :P

Verwijderd

offtopic:
Een 2 jaar oud topic omhoog halen :o

Is het een losse of een in ingebouwde kaart?
Anders kun je hem er misschien eens uithalen kijken of dat scheelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:48:
offtopic:
Een 2 jaar oud topic omhoog halen :o

Is het een losse of een in ingebouwde kaart?
Anders kun je hem er misschien eens uithalen kijken of dat scheelt.
Nah, 't is 'n laptop, de boel zit ingebouwd ;)

Verwijderd

Wat TheOwner bedoelt waarschijnlijk is: is het een op het moederbord gebakken WLAN of is het een miniPCI kaartje welke in de laptop geprakt zit.... Een miniPCI kun je loshalen, een gebakken versie uiteraard niet...

Verwijderd

Ik bedoelde eigenlijk zo'n insteekkaartje(pcmia en zo)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:20:
Ik bedoelde eigenlijk zo'n insteekkaartje(pcmia en zo)...
I know ;)
Maar nee, 't is een aparte chip (tenminste, zo ziet 't eruit...) op 't moederbord. Ik kan 'm overigens wel loshalen, maar dan werkt-ie natuurlijk niet meer wegens stroomgebrek 8)7
Pagina: 1