[A7N8X Deluxe] Kom niet in SATA RAID bios

Pagina: 1
Acties:

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:44
Vandaag is mijn Windows installatie voor de 2e keer in korte tijd corrupt geraakt. De eerste keer had ik al het idee dat 1 van mijn 2 SATA schijven (in Raid0 config) niet goed meer zou zijn, maar heb daar geen bewijs van gevonden. Ik wilde toen de Raid0 config opheffen om de schijven apart te kunnen testen, maar ik kwam toen al niet in de Raid bios, dus heb ik het uiteindelijk opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd en een nieuwe Windows installatie erop gezet. In eerste instantie liep het weer als een trein, dus dacht ik dat het gewoon pech was.

Vandaag is hetzelfde dus voor de 2e keer gebeurt.

Het probleem is eigenlijk dat ik niet in de Raid bios kom, zodat ik de RAID config op zou kunnen heffen. Zodra ik boot, kan ik bij de Raid initialisatie CTRL+S of F4 drukken. F4 doet echter helemaal niks, en bij CTRL+S geeft hij alleen een getal aan (80,09). Als je vervolgens nogmaals CTRL+S doet, of iedere andere willekeurige toets, geeft hij een ander getal (06,02). Dit kun je een paar keer doen, waarbij hij verschillende getalcombinaties geeft, tot na de 6e keer hij verder boot.

Is er een manier om de SATA controller te resetten op dezelfde manier als een normale bios reset?

Specs:
ASUS A7N8X Deluxe V2.0
2x 80GB Hitachi SATA in Raid 0
SiI 3112A SARARaid BIOS versie 4.2.27 onboard

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:44
sorry, ben er inmiddels achter, een bios update heeft het probleem verholpen :)