Toon posts:

4ip adressen toekennen met een router ipv hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort zo'n comfornet Plus abbonement van telenet, waardoor ik dus 4IP adressen kan toekennen.. bij de uitleg op de telenet site staat er dat dit moet gebeuren via een hub. Nu vraag ik mij af , is dit ook niet mogelijk met mijn router ?

ik heb een Linksys wireless-g router , mijn netwerk werkt perfect , ik laat aan elke pc automatisch een ip toekennen, maar toch hebben al mijn pc's nog hetzelfde ipadres. :?

some help plz, tnxz

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het verdelen gaat met een hub. Je router zorgt dmv NAT dat alle PC's een intern IP krijgen. Je zult de PC's dus met een switch of hub direct op je modem aan moeten sluiten :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als ik me niet vergis kan je die Linksys zo instellen dat hij zich gedraagt als een normale AP, dat moet je hebben, (tenzij je meer dan 4 clients hebt)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:33

NBK

Weercam-Avatar

Bij goede routers kun je instellen dat ie meerdere IP's moet accepteren en alle data die voor een bepaald IP is bedoeld door moet sturen naar een bepaalde PC. Als je meer dan 4 clients hebt moet je dan ook nog 1 IP aan je router toe kunnen kennen die die dan gebruikt voor NAT.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:32:
Als ik me niet vergis kan je die Linksys zo instellen dat hij zich gedraagt als een normale AP, dat moet je hebben, (tenzij je meer dan 4 clients hebt)
kan je iets speciefieker zijn ivm die instellingen? ik heb de linksys WRT54G 4port switch
oja,meer dan 4 clients is niet het geval

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:19:
[...]

kan je iets speciefieker zijn ivm die instellingen? ik heb de linksys WRT54G 4port switch
oja,meer dan 4 clients is niet het geval
manual

ik heb alleen een AP (geen router nodig ;) ) maar daar kan ik dit soort dingen instellen via de webadmin (tab AP-mode) en ik weet bijna wel zeker dat dat bij jou ook het geval is, maar een simpele blik in de manual (of de admin) en je had dat zelf ook gevonden...
Pagina: 1