Toon posts:

Electromagnetische Interferentie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat een goedkoop moederbord (ie ECS k7s5a) niet is opgewassen tegen een 420W voeding (TSP) zodat er electromagnetische interferentie tussen de componenten ontstaat?

Het geluid (oorspronkelijk onboard, nu pci) blijft het slachtoffer. Zodra er naast audio ook intensief grafisch gewerkt wordt, bijvoorbeeld bij het afspelen van films, is er een uiterst IRRITANTE storing waar te nemen. Kraak en een soort regelmatige plop(?).

Volume, bedrading (verguld) en speakers gecheckt, onboard geluid vervangen door pci kaart, blijft storen.

Zou de vervanging van het moederbord door een degelijk ASUS bord oid kunnen helpen?

Er staat verder geen electronica in de omgeving van de pc.

Thanks for the help, Mike

Verwijderd

Heb je de laatste BIOS/chipset/grafische kaart/sound drivers?
Welke geluidskaart heb je?

Ik denk dat dit een probleem is dat je geluidskaart een aantal clockcycles van de proccesor krijgt om zn werk te doen. Daarna MOET de geluidskaart het geluid leveren wat hij op dat moment heeft. Als de geluidskaart op dat moment nog niet klaar is komt er dus een soort gekrijs getjirp achtig iets uit.
Dit gebeurt meestal niet omdat OF het geluid veel tijd nodig heeft OF het grafische gedeelte. Bij een combinatie gaat het fout. Bijvoorbeeld bij het spel Lock-On had ik er wel eens last van.
Dit is tenminste wat ik ooit op een forum had gelezen, maar ik weet niet meer precies wat het was en kan het niet meer terugvinden. Ik dacht dat er ergens een linkje op de forums van lock-on stond, maar zeker weten doe ik dat dus niet.

Een echte oplossing was er niet echt voor, behalve de goede drivers ,maar het heeft iig niks met interferentie te maken dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.

Klinkt bekend in de oren. Heb not niet geprobeerd mijn BIOS te flashen, ga ik nu doen. De geluidskaart is een cheapass sweex, ik wilde niet te veel investeren voor het geval het probleem nog niet direct opgelost zou worden..

Verwijderd

Topicstarter
Het flashen heeft geholpen.

ERG handige pagina voor ECS K7s5a bezitters:

http://p199.ezboard.com/f...essage?topicID=1200.topic

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Mwah bekend euvel, onboard audio staat nou niet echt bekend om hun superieure analoge kwaliteit. Maar wel tof dat een BIOS flash de oplossing heeft geboden

[ Voor 24% gewijzigd door Industrial_Life op 17-11-2004 22:00 ]

-