Toon posts:

Blauw scherm bij opstarten spel

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb gisterenavond een nieuw spel geïnstalleerd, toen ik het wou spelen hoorde ik ff een 'klik' van het beeldscherm en dan zag ik een blauw scherm waarop iets stond van een fout en dat windows afgesloten werd om schade te voorkomen.
De enige uitweg bleek reset te zijn...
Er stond ook de volgende foutmelding bij vermeld: 0x0000008e . Ik heb deze opgezocht bij microsoft, daar staat dat als je dit krijgt bij het installeren van XP (wat ik dus niet aan het doen ben) dat er fdan een probleem is met je RAM en dat je 1 of meerdere latjes moet vervangen...

Kan het aan mijn RAM liggen? Ik kan dit niet echt testen omdat ik geen extra lat liggen heb en er zit er maar 1 in... Ik heb nog wel een extra grafische kaart liggen om mee te testen, maar voorlopig geen tijd om dit te doen.

ff systeem info:
Athlon 2800+
MSI mobo
512MB pc 32000
ATI 9800pro

Ganse systeem is nog geen jaar oud. RAM is dus nog onder garantie

Verwijderd

Je kan je geheugen best wel testen hoor. met memtest o.i.d.

Er zijn misschien een paar dingen waar je aan kunt denken/proberen :)
-allereerst je geheugen testen
-bij andere spellen geen problemen?
-Heeft dat spel geen config scherm voordat je het spel ingaat?

Verwijderd

Topicstarter
stom van mij om dat te vergeten... Hij doet het bij elk spel.
Ik klik op de koppeling om het spel te starten, krijg even een zwart scherm en dan 'klikt' het scherm en dan krijg ik onmiddelijk dat blauw scherm

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net met sisoft sandra een benchmark gedaan van het geheugen. Daar kwamen geen problemen van.
Ik heb ook een beetje met de schermresolutie gespeeld. Ook hier geen problemen... iemand misschien een ander idee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Echt zoals Misterjonge zegt: memtest draaien. Die pakt het namelijk imho grondiger aan dan Sisoft Sandra :)

Verder heb je alle nieuwe drivers voor je videokaart / mobo etc. geinstalleerd :?

1. Remove some of the memory modules that are installed on the computer. Leave at least the RAM that is required for the computer to start and run Windows XP.

The recommended RAM to run Windows XP is 128 megabytes (MB). The minimum is 64 MB, and the maximum is 4 gigabytes.

For example, if two 256-MB memory modules are installed on your computer, remove one of the memory modules.
2. Restart your computer, and then run the Setup program:
a. Insert the Windows XP Setup CD-ROM in the CD-ROM drive, start the computer, and then click OK to select the first option screen to install a copy of Windows XP.
b. Click Accept, and then follow the instructions on the screen to complete the Windows XP installation.

3. If you again receive the error message that is mentioned in the "Symptoms" section, go to step 4.
4. Remove a different memory module, or install the RAM in a different memory slot.
5. Restart your computer, and then rerun Setup.

You may have to restart your computer several times to identify the specific memory modules that are not working correctly.

[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 17-11-2004 19:44 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Wat voor voeding zit er in het systeem (merk en wattage)? misschien kan die je systeem niet aan als er iets zwaars gedaan moet worden.

Verder idd memtest runnen.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een noname 300W voeding in. Maar kan het daaraan liggen?
Ik heb ontdenkt dat andere spellen wel nog werken (nfs porche, CZ, CS,...) Enkel NFSU en NFSU2 geven problemen.

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 07:45
Ik zou een driver update aanraden, ik heb vergelijkend probleem gehad. Het is wel vaag dat je geen enkel spel kunt starten, dit wijst op videokaart problemen volgens mij !

Geen problemen in apparaatbeheer ?

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
Apparaatbeheer geeft geen problemen weer.

Ik heb ondertussen ontdenkt dat ik wel andere spellen kan starten. Alleen NFSU en NFSU2 werken niet. NFSU werkte wel normaal tot ik de NFSU2 erop zette

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 07:45
drivers wel up-to-date?

Wat gebeurt er als je even dxdiag uitvoerd? even alles testen !

welke versie gebruik je ? --> updaten?

[ Voor 6% gewijzigd door jee-weetje op 18-11-2004 15:49 ]

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar dingengeprobeert ondertussen.

Heb nfsu1 en 2 eraf gezwierd en de 2 er terug op gezet
driver update
grafische kaart verwijderen en opnieuw installeren

Allemaal zonder resultaat...

Nog iemand ideeen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:20:
Ik heb al een paar dingengeprobeert ondertussen.

Heb nfsu1 en 2 eraf gezwierd en de 2 er terug op gezet
driver update
grafische kaart verwijderen en opnieuw installeren

Allemaal zonder resultaat...

Nog iemand ideeen?
Laat ik het nog een keer zeggen, memtest downloaden, op een cdtje fikken je pc een uur of 8 op fouten laten scannen. Tis idd wat gezegd wordt, memtest pakt je mem "grondig" aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Die test van 8 uur of zal nog ff moeten wachten... heb memtest al 2 maal laten doorlopen en nog geen foutmeldingen gezien.
Als het probleem echt zo erg is dat ik onmiddelijk bij het opstarten van nfsu een blauw scherm krijg dan zou ik toch nog andere problemen moeten ondervinden? Of dan zou memtest al van bij de eerste maal dat hij alles doorloopt een fout moeten melden?
Of niet?

morgennacht eens langer laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
ff update van wat ik allemaal geprobeert heb:

-memtest 42 keer laten doorlopen. Geen enekel fout gevonden
-alle drivers geupdate (ook bios update gedaan)
-spel al verwijderd en terug geinstalleerd

Dit allemaal zonder resultaat. de problemen blijven:
-Ik kan nfsu 1 en 2 niet meer opstarten, dan krijg ik een blauw scherm met de foutcode 0x0000008e en een bericht 'Begin fysieke geheugendump. Fysieke geheugendump voltooid'
-Andere spellen werken prima (ook diegene die veeeel geheugen nodig hebben)
-Geen andere problemen met de pc

Ik kan helaas niet testen met een andere RAM module omdat ik er momenteel maar 1 heb.

Iemand nog een idee??? Ik word hopeloos

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 14:22

Tys

http://www.smartcomputing....aspx?guid=&ErrorID=21389

HotFix bestellen, en het is toch je geheugen icm nfsu2 waarschijnlijk (hoe heb jij in godsnaam 44x memtest gedraait in 2 dagen? :S, heb je wel heel wat meer uren voor nodig :P)
The good news is that if the tech support engineer determines that you do need the hotfix, you won’t be charged for the call.
offtopic:
Dat moet je hebben!

[ Voor 32% gewijzigd door Tys op 22-11-2004 11:11 ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:58
je zou kunnen proberen om DirectX een keer overnieuw te installeren, t lijkt me vergezocht, maar je weet maar nooit (DirectX 9.0c staat vast wel op de nfsu2 cd)

Zelf heb ik al een keer meegemaakt dat ik dezelfde soort foutmeldingen kreeg omdat mijn IDE kabel verrot was, dus je zou die ook nog ff kunnen testen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een beetje met windows debugger gekeken naar de dump files. Alleen krijg ik de symbols niet goed... Daar geeft hij telkens een foutmelding van. Maar uiteindelijk zegt hij: 'probably caused by: hardware'
Als ik dan !analyze -v typ krijg ik hetvolgende: 'EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - De instructie op 0x%08lx verwijst naar geheugen op 0x%08lx. De lees- of schrijfbewerking ("%s") op het geheugen is mislukt.'

Het loopt dus ergens in het geheugen mis. Maar is dat in het RAM geheugen of in het geheugen van de grafische kaart?

Die directx zal ik ook nog is proberen. Ik heb ook nog een extra grafische kaart die ik nog is kan proberen... Van zodra ik tijd heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?
Pagina: 1